Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F@H] Op 2 cores 100% ipv 50%, welke client?

Pagina: 1
Acties:

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11 13:55

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Ik heb een Intel Pentium D 945 processor op 3.4 GHz. Een dual core dus. Als het goed is zou bij F@H dus twee processoren op vol vermogen kunnen gebruiken. Echter gebruikt hij maar 50% van beiden. Pas als ik via task manager hem aan 1 cpu koppel, gebruikt hij die core 100%. Ook bij mijn user stats zegt hij dat hij maar 1 active processor heeft.
Klopt dit? Is het normaal dat hij maar de helft van het systeem gebruikt? Volgens mij kan hij sneller. Maar er zijn niet veel instellingen te wijzigen bij configuratie scherm van F@H. Hoe zou ik het kunnen wijzigen?

edit:
De titel had wel wat beter gekunt, sorry

[ Voor 4% gewijzigd door Indigo op 18-04-2007 09:38 ]

De LabVIEW Guru

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:14
Dan heb je waarschijnlijk in je config ingesteld dat hij maar 50% van de totale rekenkracht van je processor mag gebruiken, als je hem op één core locked is dat dus 50% van de twee cores...
De titel had wel wat beter gekunt, sorry
Vraag dan even een titel-change aan dmv report topic ;)
Qlique: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 24% gewijzigd door PeterSelie op 18-04-2007 09:41 ]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Je moet de SMP-client gebruiken.

Meer info vind je hier. Succes

[ Voor 29% gewijzigd door Mobster op 18-04-2007 09:44 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Pyrus

Hardknock life

Dat is inderdaad normaal, F@H kan niet overweg met twee cores. Je zult de client twee keer moeten starten, wel van uit verschillende directories!

Of doen wat Mobster zegt idd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrus op 18-04-2007 09:43 ]

LinkedIn

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Zoals Mobster zegt zou je de smp client kunnen nemen, maar over de wndows versie ben ik nog niet echt te spreken. Hij gooit nogal eens een hoop rekenwerk onnodig werk is mijn ervaring :/
Dus als ik jouw was zou ik als je linux draait, al dan niet in vmware (en het een 64-bit cpu is) de linux smp-client draaien.
Anders zou ik lekker gewoon 2 cpu clients installeren in 2 verschillende mappen. Let wel even op dat je ook langs de advanced options loopt, en de 2e client machineID 2 megeeeft :)

succes

________________-=Team ColdFusion=-______________

Verwijderd

nee, niet de smp client nemen. De D945 is te traag helaas. heb hem hier op een D940@3.6ghz gehad. Enige wat heel snel ging, was de temperatuur die door het dak ging.

Gewoon dus de ouderwetse manier van 2 verschillende mappen maken,

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Bij de download pagina komt niet echt naar voren dat je een smp client moet gebruiken als je 2 cores hebt.

Maar op jullie advies ga ik dan 2 keer de client installeren en starten. Echter krijg ik de melding "There is already another Folding@Home running. Only one copy may be run at a time. This copy will now quit."

Hoe omzeil ik dat laatste?

De LabVIEW Guru

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Heb je beide wel een andere machineID gegeven?

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
emphasis schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:02:
Heb je beide wel een andere machineID gegeven?
Ik lees net in de FAQ dat ik FAH3 console moet kopieren naar 2 verschillende mappen, maar dat is waarschijnlijk niet de FahCore_78.exe?
Ik heb de "Windows 2000/XP/Vista Graphical client" geinstalleerd. Kan het daarmee ook, of zou ik dan per se de "Windows NT/2000/XP/Vista "No nonsense"" moeten gebruiken? Want ik kan bij deze versie niet de advanced optie vinden waarmee ik de core selecteer.

De LabVIEW Guru

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Ik zou idd 2x de nononsense gaan draaien. en dat vind ik zelf ook een stuk prettiger dan dat grafische geval :)

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Topicstarter
Maar bij dat grafisch geval kan je hem tenminste in de systray draaien. Nu staan er dus twee programma's op de balk beneden. Of zou het kunnen dat ze op de achtergrond draaien? Dat je het niet ziet?

De LabVIEW Guru

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

tijdens de configuratie kun je aangeven dat je hem als service wilt en dan zie je er dus helemaal niks meer van :)
Met een programma als fahmon kun je dan de boel in de gaten houden :D

Verwijderd

Indigo schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:23:
Maar bij dat grafisch geval kan je hem tenminste in de systray draaien. Nu staan er dus twee programma's op de balk beneden. Of zou het kunnen dat ze op de achtergrond draaien? Dat je het niet ziet?
Ik draai al even geen F@H meer, maar een paar maand geleden kon je geen 2 grafische clients draaien op 1 system. 1 van beide moest dan wel de command line versie zijn. En als je 1 command line versie kunt instellen, kan je er even goed 2 draaien imho :)

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 19:11
Huh, geen FAH meer, en de stampede loopt nog hoor! :+

whatever..

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Zoals hierboven ook al was aangegeven, kan je het beste de console versie in 2 verschillende mappen kopieren en installeren. Bij de advanced opties moet je dan 2 verschillende machine ID's meegeven. Verder kan je ervoor kiezen dat ze als service worden gestart en lopen ze dus sowieso op de achtergrond.

Als je dat liever niet hebt (omdat je bijvoorbeeld voor sommige gevallen de clients zou willen stoppen), kan ik je aanraden om Tray-It! te installeren. Zoek even via google en dan moet dat wel te vinden zijn. Met dat programma kan je (nadat je hem correct hebt ingesteld) programma's met de rechtermuisknop op het kruisje minimaliseren naar de tray-icons.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:55

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

GUI client is gehardcode om machineid=1 te gebruiken, dus als je 2x FAH wilt draaie moet ernaast nog een CLI client draaien. Dit staat gedocumenteerd op de FAH Wiki: FAH & SMP. Check it out!

2x CLI is beter omdat deze client veel flexibeler is, geen limitaties mbt machineid, registry gebruik en andere onzin.

De 50% usage in de taskmanager van Windows is een bug/issue in Windows zelf. Ook dit staat gedocumenteerd op de FAH Wiki.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Pagina: 1