[XP Home] Videokaart stuk, netwerk benaderen

Pagina: 1
Acties:

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 16:34
Beste tweakers,

Mijn videokaart van mij notebook is vandaag overleden. Gelukkig zit ik nog in de garantie en wordt hij gemaakt. Echter mijn belangrijke files staan erop. Op mijn laptop is windows xp home geinstalleerd. Ik heb hem in mijn netwerk gehanden en hij is benaderbaar. Nu komt het probleem, de map met belangrijke bestanden is niet geshared.

Is er een truukje om toch op c:\ te komen? Ik weet dat als je in een domein hangt, je met c$ erop kan komen. Dit werkt nu echter niet. Ik zou heel blij zijn als iemand dit wist.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
kun je niet gewoon je hardeschijf eruit halen, in en andere laptop doen, ff files overzetten en weer terug...?
Netwerken en ms home is vaak een drama als ik eraan begin teminste.

• kraaitje
uhm alles kan, ik heb uiteraard geen 2 laptops.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

HD eruit halen, ide converter (voor laptopschijven) kopen en hd in je pc hangen.
Kost je 2 euro via ebay.. en heb je waarschijnlijk binnen 3 dagen in huis.

[ Voor 109% gewijzigd door job op 18-04-2007 09:52 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Ook zonder in een domein te hangen zou dat moeten lukken..
Run » \\ip.ip.ip.ip\C$ ..

Kan je anders niet gewoon een monitor aan je laptop hangen? Als et goed is zit dit gewoon onboard en heeft de kapotte video-kaart dus geen effect op je externe VGA aansluiting.

Uiteraard kan je ook gewoon een externe behuizing voor je laptopschijfje (€15 bij paradigit :9 ) kopen en de schijf uit je laptop verwijderen (of de laptop uberhaupt zonder schijf verzenden)
kraaitje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:36:
uhm alles kan, ik heb uiteraard geen 2 laptops.
Nee, dit is echt een lekkere instelling wanneer iemand met een oplossing komt.. Probeer zelf ook even na te denken, wij zijn niet je hersencentrum..

[ Voor 25% gewijzigd door PeterSelie op 18-04-2007 09:39 ]

• kraaitje
Thanks, externe monitor werkt helaas niet en \\ip\c$ ook niet....

• PeterSelie
dan zal
Uiteraard kan je ook gewoon een externe behuizing voor je laptopschijfje (€15 bij paradigit :9 ) kopen en de schijf uit je laptop verwijderen (of de laptop uberhaupt zonder schijf verzenden)
de enige optie zijn :)

• kraaitje
mjah dat moet dan maar als het niet via het netwerk kan :(

Verwijderd

Als je nu met je ogen dicht windows xp (nl?) kent kan je misschien c alsnog sharen? Wellicht is er een korte code in start > uitvoeren voor. (na inloggen windowstoets > U )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 09:56 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Als je op een andere computer gewoon 'Computer Management' (ben de nederlands naam effe kwijt) start en dan met een administrator-account connect naar je laptop dan zou je gewoon een nieuwe share aan moeten kunnen maken.
SoaDmaggot schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:38:
Kan je anders niet gewoon een monitor aan je laptop hangen? Als et goed is zit dit gewoon onboard en heeft de kapotte video-kaart dus geen effect op je externe VGA aansluiting.
Als de video kaart defect is, zal ook met een extern scherm vrij weinig beeld verschijnen hoor.

[ Voor 47% gewijzigd door Bart© op 18-04-2007 09:55 ]

• kraaitje
Bart_NL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:50:
Als je op een andere computer gewoon 'Computer Management' (ben de nederlands naam effe kwijt) start en dan met een administrator-account connect naar je laptop dan zou je gewoon een nieuwe share aan moeten kunnen maken.
Klopt, dat is als hij binnen het domein hangt

• Bart©
kraaitje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:54:
[...]

Klopt, dat is als hij binnen het domein hangt
Ueh nee hoor... Da's gewoon onzin.
Je kunt vanuit computer management gewoon connecten naar een andere computer. Waarschijnlijk als je het ipadres van de probleem laptop intypt vraagt ie om een username/wachtwoord en dan geef je gewoon de username en wachtwoord van een lokale administrator op die laptop op.

• kraaitje
idd, door het invoeren van het ipnummer connect hij, echter hij vraag niet om een username/password waardoor het niet werkt

Ik krijg vervolgens een error: The RPC server is unavaible.

[ Voor 20% gewijzigd door kraaitje op 18-04-2007 10:02 ]

• Bart©
kraaitje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:59:
idd, door het invoeren van het ipnummer connect hij, echter hij vraag niet om een username/password waardoor het niet werkt

Ik krijg vervolgens een error: The RPC server is unavaible.
En geef je dan een username/wachtwoord op van de machine waar je op bezig bent, of een username/wachtwoord van de machine waar je naar connect? Is die foutmelding toevallig foutcode 1722?

Misschien werkt het oude Windows98 truukje ook wel. Gewoon een gebruiker aanmaken op de goede machine met dezelfde username en wachtwoord als op de laptop en met die user inloggen en proberen te connecten naar de laptop. Misschien logt ie dan wel door.

Je zou op de goede machine ook kunnen proberen om Services te kunnen starten bij Systeembeheer en daarmee connecten naar de laptop om vervolgens de RPC Service te starten. Volgens diverse bronnen op Internet duidt de RPC foutmelding namelijk op connectivity problemen en niet op het ontbreken van een domein.

[ Voor 41% gewijzigd door Bart© op 18-04-2007 10:14 ]

Verwijderd

Geen idee wat voor een merk laptop je hebt, maar kijk je wel uit dat je met het openschroeven van de laptop niet de garantie verbreekt

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:07:
Geen idee wat voor een merk laptop je hebt, maar kijk je wel uit dat je met het openschroeven van de laptop niet de garantie verbreekt
Om bij de harddisk te komen hoef je echt niet de hele laptop open te schroeven hoor..

• PeterSelie
Bart_NL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:50:
[...]
Als de video kaart defect is, zal ook met een extern scherm vrij weinig beeld verschijnen hoor.
Niet wanneer de VGA uitgang (anders dan de videokaart) onboard zit ..

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:56
Als je pc nog normaal opstart kan je je C-schijf delen door je dos venster te openen ( windowstoets-R , cmd, enter) en het net share commando uit te voeren.
voorbeeld: net share cschijf=c:\

Dit zou zelfs zonder beeldscherm moeten lukken lijkt me :)

Verwijderd

Kan je niet proberen via Remote Desktop de laptop te benaderen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 20:44

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:18:
Kan je niet proberen via Remote Desktop de laptop te benaderen?
Weet niet eens of dat in home zit eigenlijk. Maar ik betwijfel of hij Remote desktop dan wel geconfigureerd heeft dat er externe met de laptop verbinding toestaat.
Maar wat syncmaster zegt moet misschien wel lukken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kraaitje
ik heb het voor elkaar om blind te kunnen inloggen. Ik kan nu dus via de command prompt een share aanmaken met het commando net share.

Alleen als ik nu mijn c:\ share kan ik nog niet in mijn documenten. Ik moet dus een commande hebben om volledige rechten op mijn c:\ schijf te geven aan de guest account, iemand?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:56
kraaitje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:31:

Alleen als ik nu mijn c:\ share kan ik nog niet in mijn documenten. Ik moet dus een commande hebben om volledige rechten op mijn c:\ schijf te geven aan de guest account, iemand?
als jouw windows er exact hetzelfde uitziet als de mijne:

explorer openen (windows+E)
naar c:\schijf gaan (1x pijl naar beneden)
rechtermuiscontextmenu oproepen (shift+F10)
eigenschappen selecteren (1 maal pijl omhoog + enter)
tabblad 'algemeen' selecteren ( 6 maal tab)
navigeren naar tabblad beveiliging ( 4x pijl rechts)
eerste kader selecteren (1x tab)
groep iedereen selecteren ( 1x i) (e indien engelse windows)
naar venster machtigingen gaan (3x tab)
volledig beheer opzetten (1x spatie)
bevestigen (enter)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

SyncMaster schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:58:
[...]

als jouw windows er exact hetzelfde uitziet als de mijne:

explorer openen (windows+E)
naar c:\schijf gaan (1x pijl naar beneden)
rechtermuiscontextmenu oproepen (shift+F10)
eigenschappen selecteren (1 maal pijl omhoog + enter)
tabblad 'algemeen' selecteren ( 6 maal tab)
navigeren naar tabblad beveiliging ( 4x pijl rechts)
eerste kader selecteren (1x tab)
groep iedereen selecteren ( 1x i) (e indien engelse windows)
naar venster machtigingen gaan (3x tab)
volledig beheer opzetten (1x spatie)
bevestigen (enter)
Ik heb deze manier eens voor de lol getest en het klopt ook in Win2000 SP4 ;)

@hieronder: Yup, goed gezien. Maar diskette is zooo outdated 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 18-04-2007 12:27 ]

☻/
/▌
/ \

• F-Tim
  • Laatst online: 23-02 12:35
Kixtart schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:10:
[...]

Ik heb deze manier eens voor de lol getest en het klopt ook in Win2000 SP4 EN ;)
Echter als je een diskette station in je laptop hebt moet je ipv 1x naar onder op 2x naar onder drukken ;) Voor de rest klopt het ook hier op een Windows XP Pro NL SP2 machine!

Wanna play?

Pagina: 1