Toon posts:

PCI-E/AGP bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe pc gekocht met een club3d x1950 pro grafische kaart. Dit is een PCI-e versie. Deze heb ik gekocht, omdat toen de overstap naar directx10 nog te groot was in mijn ogen.

Gister kon ik voor een zacht prijsje een 8800 GTS 640 MB kopen en dat heb ik dan ook gedaan. Het loopt als een trein. Maar ik heb nog een ander systeem staan met een AGP moederbord en ik had een tijdje geleden iets gehoord over een PCI-e naar AGP bridge. Ik heb wat gegoogled maar ik kan weinig vinden over de prijzen en of dit wel kan icm mijn x1950 pro.

Heeft iemand een idee waar ik die kan kopen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Nieuwere systeem:
E6600 @ 3.2
Asus p5b deluxe
Team eXtreme 2048 2x1GB pc 6400
MSI NX8800 GTS 640 MB
2x Seagate 7200.10 320 GB
Windows Vista Ultimate NL

Oudere systeem:
P4 2.8 HT
MSI ms-6785
512 MB Samsung 2x256MB pc3200
GeForce FX5200 128 MB
1x Maxtor Diamond MAX 20 160 GB
Windows XP Pro SP2

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 15:49

Moortn

Hallo

Nee dit kan niet, waarschijnlijk bedoelen ze met die PCI-e naar AGP bridge de chip die amd/ati gebruikt om AGP versies van de kaarten te maken.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat de TS dit bedoelt: ATOP AGP-To-PCIe Bridge Card"
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/1441-piggyback.jpg

Ik heb het nog nooit ergens gezien en voor zover ik kan zien passen alleen low profile kaarten.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit de verkeerde kant om is voor de TS :P

Maar in theorie zou zo'n product ook kunnen bestaan in de andere richting.

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-04-2007 09:26 ]

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het is de goede richting.

Verwijderd

Topicstarter
Zozo, Thnx voor de snelle reacties

volgens Hardware.info moet ati er wel mee bezig zijn geweest. Het bericht stamt uit 2004 maar het zou dus kunnen zijn dat het wel bestaat.

Ik vind het namelijk zonde om de kaart weg te doen aangezien het echt een topkaart is en aangezien de kaart van mijn oude systeem brak is.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Meestal, als men het over een PCIe / AGP bridge heeft, gaat het om een geïntegreerde chip op de videokaart. Om er later een toe te voegen zou hoogte nodig zijn om een converter tussen het AGP-slot en de PCIe connector te plaatsen, en dus kom je inderdaad op een low-profile kaart uit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch niet. De kaart die men op de convertor plugt is een AGP kaart. De titel van de convertor doet inderdaad anders vermoeden maar toch is het een convertor voor in een PCI-E slot.

Verwijderd

Topicstarter
dus met andere woorden? dit word em dus niet :P

nou, dat vind ik dan jammer :( dan moet ik met pijn in me hart me kaartje eruit doen :(

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:35:
dus met andere woorden? dit word em dus niet :P

nou, dat vind ik dan jammer :( dan moet ik met pijn in me hart me kaartje eruit doen :(
Je hoeft je kaart er niet uit te doen. Er zijn namelijk Socket 478 borden met een PCI-Express poort. Volgens mij had Asus er eentje?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
uhu,

P4GPL-X

de P4GD1 is er ook nog, alleen die is jammergenoeg niet meer te kijgen ;)

Audi S3

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 13:21
AsRock moet ook wel zo ooit iets gemaakt hebben (is deel van Asus, maar heeft (verdiend of niet) een iets mindere reputatie). Zelf nooit probs mee gehad trouwens.

Edit de P4VM890

Edit II: verkrijgbaar en met PW linkje: pricewatch: Asrock P4VM890, P4M890 (mATX, Sound, LAN, Sata, VGA)

[ Voor 56% gewijzigd door DexterBelgium op 18-04-2007 18:13 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Topicstarter
ahhh kijk :D

thnx boys, ik ga ff me portemonnee vragen of die er zin in heeft :P maar de p4m890 is een mATX board en die ASUS niet volgensmij dus gaat me keuze uit naar het Asus board.

bedankt voor de reacties iig ^^

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Asus P4GPL-X ook naar gezocht, maar die is best moeilijk te vinden.

Iemand een adresje?

http://www.asus.com/produ...4=0&model=425&modelmenu=1

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Pagina: 1