Outlook met Exchange verbinden via SSH

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 15:29
Ik wil dus doen wat er in me titel staat. Een SSH verbinding heb ik al opgezet alleen welke porten moeten geforward worden enzo want heb wel gevonden port 135 maar dat werkt niet.

Ik gebruik trouwens: Exchange 2007, Outlook 2007, WinSSHD, Tunnelier

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt beginnen met opzoeken welke poorten je voor Exchange 2007 nodig hebt? Voor zover ik weet staat dat allemaal keurig uitgelegd op TechNet en/of MSDN...

We are shaping the future

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 21:57

Comgenie

Soms heb je dat

No animals were harmed in the making of this comment.

• Alex)
Als ik het zo eens bekijk heb je voor Outlook genoeg aan HTTPS (poort 443) wanneer je Outlook Anywhere/Overal gebruikt, dan gaat alles over een HTTPS-verbinding. Je hebt dan wel een SSL-certificaat nodig, maar die kun je zelf maken

• XoReP
Vergeten te vertellen: Outlook Anywhere gebruik ik niet vanwege teveel gezeik met certificaten ;)

• Alex)
Wat voor gezeik kun je dáár nou mee hebben? Je kunt gewoon zo'n trial SSL-certificaat gebruiken, simpeler kan niet. Op www.comodo.com kun je er eentje aanvragen die 90 dagen geldig is, kost je niks :)

Ik gebruik er ook zo eentje voor m'n OWA (die ik nu niet gebruik btw)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verbinding opzetten vanaf een bak die er direct bij kan en het commando netstat gebruiken.
Dan kun je zien welke poorten er in gebruik zijn :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Alex) schreef op woensdag 18 april 2007 @ 01:00:
Als ik het zo eens bekijk heb je voor Outlook genoeg aan HTTPS (poort 443) wanneer je Outlook Anywhere/Overal gebruikt, dan gaat alles over een HTTPS-verbinding. Je hebt dan wel een SSL-certificaat nodig, maar die kun je zelf maken
* Equator nog niet echt gekeken naar de mogelijkheden met Exchange 2007 maar:
Wanneer https voldoende is heeft die SSH tunnel overbodig lijkt mij..

SSL certificaat kan je idd zelf maken, staan genoeg howto's voor op het net lijkt mij..

• Alex)
In de Exchange Management Console heb je onder Microsoft Exchange > Server Configuration > Client Access rechts een link staan 'Enable Outlook Anywhere', als je daarop klikt krijg je een wizard die je precies uitlegt wat je moet doen :)

De Help-knop op dat venster kan ook handig zijn :)

• XoReP
Nou ben maar met Outlook Anywhere aan de gang proberen te gaan.
Met certificaten is eindelijk gelukt alleen blijft hij nu om mijn password vragen maar dat blijft hij vragen alsof het wachtwoord niet goed is terwijl ik zeker weet dat het goed is.

Ik heb hem met domein en zonder domein, de administrator account, basis of nltm, niks helpt...

• Alex)
Heb je bij de gebruiker zelf ook aangezet dat hij Outlook Anywhere mag gebruiken?

Pagina: 1