Toon posts:

Videokaart niet weer gegeven in Apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem:

Laats heb ik Windows Vista erop geknald. Toen ik mijn drivers wilde installeren lukte dit niet bij mijn videokaart. Iedere keer gaf tie aan dat hij geen geschikte apparaten kon vinden (ATI CCC 7.3). Ik ben toen een gaan rondzoeken op dit forum en heb al van alles geprobeerd. Ik heb inmiddels zowel de drivers van ATI EN MSI geprobeerd, maar zonder resultaat.

Maar nu keek ik in mijn Apparaatbeheer, en daar zag ik tot mijn verbazing dat mijn videokaart niet wordt weergegeven. Ik snapte er echt niets van. Ik heb hem inmiddels eruit gehaald en er terug ingestopt, maar dat hielp ook niet.

Hebben jullie een idee van wat er moet gebeuren?? DIt zegt de presatie- index over mijn videokaart:

Grafische weergave
--------------------------------------------------------------------------------

Totaal beschikbaar grafisch geheugen Niet gevonden
Toegewezen grafisch geheugen 0 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 0 MB
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1280x1024
DirectX-versie DirectX 8 of ouder

Specs:

MSI K9N Neo nForce 550
AMD Athlon 64 X2 4200+
MSI RX1950Pro (Ati)
320 GB HD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 23:52 ]

Verwijderd

en op de site van msi al vista drivers gezocht? wie weet...
al andere gebruikers wereldwijd gevonden die het probleem hebben (en mss opgelost kregen?)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik heb de drivers al gedownload van MSI en van ATI. En ja ik heb op google gezocht, maar ik kreeg geen hit met het probleem wat ik nu heb.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik heb dit ook gehad met mijn x850 XT. Gek genoeg ging het bij eerste installatie goed, bij 2e installatie van vista herkende hij de videokaart ook niet en ik kon dus ook geen drivers updaten.

Oplossing voor mij was toen drivers downloaden van ati.com en deze installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd... Helaas

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Staat ie wel bij Onbekende apparaten ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, hij staat nergens weer gegeven :S Echt vreemd. Heb heb even een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.2and2.net/files/4626970f8fad1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik hem even *bump* maar het probleem blijft zich voordoen. En ik wil nu toch wel ff gaan gamen :P

Verwijderd

Nou staat hij niet bij overige apparaten? Al eens gekeken bij weergeven op verbinding en dan de PCI-e bus of iets dergelijks bekijken (heb zelf geen PCI-e mobo dus weet niet hoe dat precies wordt verbonden). Hoe heb je nu eigenlijk beeld, via onboard misschien of je 1950 pro?

Verwijderd

Topicstarter
Nope staat hij niet bij, Ik heb idd gekeken, en er wordt een fout weeregegeven bij PCI Express standard root port. Wanneer ik het stuurpprogramma laat bijwerken kan hij niets vinden.

Verder denk ik dat mijn beeld van 1950pro komt, want als het goed is heb ik geen onboard. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een leek ben op dit gebied :P. Iemand nog iedeen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de NVIDIA chipsetdrivers wel geinstalleerd? (De nforce drivers dus.) Daarnaast kan een BIOS-update ook nooit kwaad.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
mischien moet je de nieuwste ati driver even proberen catalyst 7.4 schijnt heel veel problemen op te lossen. wie weet dit ook

suc6

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:53:
mischien moet je de nieuwste ati driver even proberen catalyst 7.4 schijnt heel veel problemen op te lossen. wie weet dit ook

suc6
Thnx voor he reply, maar doordat mijn pc mijn videokaart niet herkend, kan Ati Catalyst mijn videokaart ook niet installeren.

Ik heb idd mijn chipsetdrivers geïnstalleerd. Maar ka nhet zo zijn dat Vistadrivers als het ware, als een stoorzender voor de drivers werken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:40:
Nope staat hij niet bij, Ik heb idd gekeken, en er wordt een fout weeregegeven bij PCI Express standard root port.
Dit klinkt heel erg als dat je vergeten bent chipset drivers te installeren voor het moederbord :o
Wanneer ik het stuurpprogramma laat bijwerken kan hij niets vinden.

Verder denk ik dat mijn beeld van 1950pro komt, want als het goed is heb ik geen onboard. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een leek ben op dit gebied :P.
NOFI, maar zelfs de meest basale leek kan toch zien waar de kabel naar de monitor ingeprikt zit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1