Krijg TV-Out niet aan de praat. GF6600 / WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik krijg de TV-Out van mijn Geforce 6600 niet aan de praat. Ik krijg totaal geen beeld.

Ik heb de grote TV-Out FAQ doorgelezen, maar niks gevonden wat hielp.
Ik heb het met zowel de S-Video als de Composite aansluiting geprobeerd, met verschillende kabels.
Ik heb op de Composite van de TV mijn digicam aangesloten en dit werkte wel.
Ik heb het met verschillende drivers geprobeerd (als laatste detonator 93.71).
Ik heb TV-Tool geinstalleerd en wat dingen geprobeerd, maar hierdoor kreeg ik het alleen voor elkaar dat ik ook geen beeld meer had op mijn gewone monitor, en windows alleen nog in VGA-modus kon opstarten en een herstelpunt moest maken om dit te verhelpen, en vervolgens een oud herstelpunt moest pakken om te zorgen dat ik weer normaal beeld kreeg.

Ik gebruik WinXP met NVidia detonator 93.71 drivers. Merk van de GF6600 kaart zou ik niet weten, kan het nergens op de kaart vinden, maar hij is blauw..

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om beeld van mijn PC op mijn TV te krijgen?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb trouwens meestal geprobeerd de TV Wizard van de NVidia drivers te gebruiken om beeld op mijn TV te krijgen, is dit de goede manier? Of is er een handigere manier waar ik niet vanaf weet?

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Heeft niemand een idee? Ik zie verder als enige optie m'n videokaart maar s upgraden en kijken of het met een andere wel werkt, maar dat lijkt me ook weer zo overdreven, speel momenteel Civilization 2 en daar heb ik nou niet echt een betere videokaart voor nodig :P

Specs

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 11:07
Heb je bij de eigenschappen (bureaublad-rmk -> eigenschappen -> instellingen) de 2e monitor al geactiveerd? Ik heb ook eens rond lopen kloten met mijn kaart (ook 6600), en was dat gewoon vergeten, en dan krijg je het dus nooit voor elkaar. Eerst activeren in Windows en daarna TV-detectie dwingen in het nVidia menu.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik mijn 2e beeldscherm inschakel op de manier zoals je zegt, dan staat daar inderdaad een 2e beeldscherm (standaardbeeldscherm), en is Het Windows-Bureaublad uitbreiden naar deze monitor aangevinkt.

Als ik bij NVidia Control Panel naar Beeldschermconfiguratie wijzen ga.
En ik selecteer Kloon en Analog Display + HDTV en ik klik op toepassen, krijg ik nog steeds geen beeld.
Bij de eigenschappen voor het beeldscherm staat de 2e monitor nu alleen ook niet meer ingeschakeld. Als ik Dualview aanklik is dit niet het geval, maar krijg ik nog steeds geen beeld op mijn TV.

De Meerdere beelschermen wizard uitvoeren lost het probleem ook niet op.

Mijn TV is trouwens geen HDTV, maar een 'normale' 4:3 TV (Philips Matchline), maar ik neem aan dat dat het probleem niet is.

Specs

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 11:07
Werk je met het oude of het nieuwe control panel? Ik vond het nieuwe op een of andere manier erg vervelend om mee te werken, dus ik werk met de oude. Bij nView-instellingen kan ik de TV aan of uitzetten. Ik weet verder niet hoe dat werkt bij het nieuwe panel.
Is er ook ergens een vakje TV-detectie dwingen? Hoeveel monitors heb je, buiten je TV? TV op s-video gezet? Je hebt verschillende versies van drivers geprobeerd, heb je de oude steeds goed verwijderd (met drivercleaner pro o.i.d) voor je de nieuwe installerde? Ik heb de 71.89 (bij de kaart geleverd) geïnstalleerd staan, en die voldoet voor mij uitstekend. Ik heb ook eens nieuwere geprobeerd, maar daarmee ging vanalles mis, monitor kwijt, TV kwijt, op standby springen, vastlopen, artifacts, dat soort onzin. Na het installeren van de oude drivers geen enkel probleem meer gehad.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb met Drivercleaner Pro mijn oudere NVidia detonator drivers geinstalleerd (84.21). Hierna weer mijn 2e beeldscherm aangezet, op 640x480x16bit. Hij heet weer standaardbeeldscherm.

Als ik bij NVidia Display settings kijk staan daar weer een Analog Display en een HDTV op Dualview.

Bij Tools kan ik Detect Displays doen, maar als ik daarop klik gebeurt er niks. Er staat een hokje met Force TV Detection aangevinkt, maar wel in het grijs, alsof het niet van toepassing is, en je kan het dus ook niet uitvinken (misschien omdat bij de NVidia Display settings dus al een TV weergegeven staat, maar er komt dus nog steeds geen beeld).

Als ik in het NVidia menu bij Desktop Management de TV Wizard of de Display Wizard draai, krijg ik met zowel Composite als S-Video nog steeds geen beeld.

Ik heb buiten mijn TV 1 andere monitor: HP A4033A, verbonden met een BNC kabel.
Ik heb het ook nog met de Omega drivers geprobeerd, maar die gaven zoiezo problemen.

Specs

Verwijderd

even een vraagje wat wel heel belangrijk is: Heb jij 2 monitoren aangeslotenop je kaart??? dan kan je namelijk niet nog een TV inschakelen... dit is zowel bij ATI als nVidia en heeft iets te maken met de DAC. het komt er dus op neer dat je MAX 2 monitoren (of montior + TV ) tegelijk kan gebruiken, een van de schermen (het secundaire) gaat dan op zwart...

de enige manier om dit op te lossen is een extra PCI videokaartje, of zo'n Matrox geval waar je 2/3 monitoren kan aansluiten op 1 poort.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb 1 monitor en 1 TV op mijn videokaart aangesloten:

Primair: HP A4033A op VGA-aansluiting via BNC-kabel
Secundair: Philips Matchline TV op TV-Out via Composite / S-Video (allebei geprobeerd)

Edit:
Ohja, ik heb ook nog geprobeerd de TV als Primary Display in te stellen, en de monitor los te koppelen, maar dit hielp allebei ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Masterdam op 20-04-2007 11:06 ]

Specs

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Niemand nog een idee?

Specs

Pagina: 1