Onlangs kocht ik DDR2 PC2-5300 SO-DIMM-geheugen voor mijn hp nc6120 (zie evt vorig topic). Wat blijkt? Het kaartje lijkt niet te passen. De grootte lijkt in orde, maar de inkeping in het kaartje en het uitsteeksel van mijn laptopbankje waar hij in moet schuiven verschilt net 1½ millimeter.
Nu zie ik twee mogelijkheden:
1. Dit kaartje zou gewoon moeten passen. Mijn vader stelde voor om de inkeping op het kaartje een millimeter uit te vijlen. Dan is je levenslange garantie bij Kingston natuurlijk weg.
2. Dit is niet het goede kaartje. CPU-Z zegt dat ik een Intel i915GMS/i910GML rev. 03 moederbord heb. Intel 915GMS heeft "Support for single channel DDR2 400MHz memory technology".
Maar ik zie nu dat voor het reeds gevulde bankje CPU-Z het volgende weergeeft:
Memory Type DDR
Memory Size 512 MBytes
Memory Frequency 166.3 MHz (4:5)
DDR, PC2700 (166 MHz), 512 MBytes, Samsung
Ehh, hoe kan dat?
Er zou eigenlijk ddr2 in moeten zitten, nietwaar?
Nu zie ik twee mogelijkheden:
1. Dit kaartje zou gewoon moeten passen. Mijn vader stelde voor om de inkeping op het kaartje een millimeter uit te vijlen. Dan is je levenslange garantie bij Kingston natuurlijk weg.
2. Dit is niet het goede kaartje. CPU-Z zegt dat ik een Intel i915GMS/i910GML rev. 03 moederbord heb. Intel 915GMS heeft "Support for single channel DDR2 400MHz memory technology".
Maar ik zie nu dat voor het reeds gevulde bankje CPU-Z het volgende weergeeft:
Memory Type DDR
Memory Size 512 MBytes
Memory Frequency 166.3 MHz (4:5)
DDR, PC2700 (166 MHz), 512 MBytes, Samsung
Ehh, hoe kan dat?