nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

• tekuro
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12-2025
ik moet een laser printer aankopen maar weet niet goed welk merk.
wat ik belangrijk vind is ondersteuning van de fabrikant.
als ik volgend jaar bvb een vista server installeer verwacht ik dat de fabrikant nog de moeite doet om drivers voor dat os te ontwikkelen.
heeft er iemand een idee op welke fabrikant ik zeker kan vertrouwen zodat mijn printer in de toekomst ook compatibel blijft ?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In elk geval geen brother.. maar dat is persoonlijke ervaring.

Hp is ook wat slordig met driver ondersteuning van oude apparatuur en nieuwe hardware (hele series goede scanners waar ze geen XP-drivers meer voor wilde maken).

Kan helaas geen positieve ervaringen melden. Heb ook een samsung en een canon, maar daar weet ik niet van hoe ze er mee om gaan.

Voordeel is wel als het een simpele laserprinter is, dat meestal de ondersteuning wel ingebouwd zit in het nieuwe OS. Lastiger is het als het een multifunktional of andere special features heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 17-04-2007 22:40 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bedrijven gebruiken vaak (vrijwel altijd) HP printers. De drivers van de wat oudere printers zijn altijd nog wel goed te vinden. Het is misschien wel handig als je ook een butget erbij zet. Dat maakt het adviseren wel iets makkelijker. En wil je een kleurenlaser of een zwartwit. Netwerkaansluiting duplexfunctie enzo....

Zelf heb ik recent een lexmark gekocht. Ik vind de driverondersteuning erg goed. Windows linux en apple worden netjes ondersteund. Dus wel goede ervaringen met dat merk. En verder werkt mijn oude HP laserjet 5p al 10 jaar. Onder verschillende OSen (XP, Vista, linux en 98)

• tekuro
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-12-2025
ik zoek een zwartwit laser met netwerkaansluiting. +- 500 euro of mag nog iets meer zijn als dit het waard is

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voor dat geld zou ik eerder een kleurenlaser kopen. Bijvoorbeeld de Lexmark C532n. Die heb ik zelf ook gekocht. De reviews zijn over het algemeen positief.

Mocht je toch voor een zwartwit willen gaan kan je kijken naar de Lexmark E450dn of een zakelijke HP printer. Wat ik heb gedaan is kijken naar reviews van printers die rond mijn butget (600 euro) zaten en er daar de best passende van gekozen.

Is er nog een reden dat je voor een zwartwit kiest? (kostprijs per pagina ofzo?)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het lijkt me stug dat jij een Vista Server gaat installeren, dus driver ondersteuning daarvoor is niet echt nodig ;)

Verder ben ik ook niet zo te spreken over Brother.
In mijn ogen een hobby oplossing.

Maar helaas geef je geen enkele info in wat voor omgeving je die printer wil plaatsen dus het enige zinvolle wat er nu te zeggen is dat alles wat je nu zal kopen waarschijnlijk wel voldoet aan jouw wensen.

Oki maakt prima (led) lasers, bij HP hangt het van het model af, enz enz.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1