Northbridge pijnlijk warm

Pagina: 1
Acties:

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 21:44
Hallo,

Ik heb (alweer }:O ) een probleempje, althans, dat denk ik. Wanneer ik aan mijn northbridge voel (passief gekoelt --> 3x3x3 cm blokje standaard van MSI) doet het pijn aan mijn vinger als ik het er enkele seconden ophoud. Dat het zo erg heet is, is alleen als ik aan het benchmarken/gamen ben (100% I/O dus). Als ik niks doe (internetten ofzo, niet meer) dan is hij acceptabel warm, niet pijnlijk, maar gewoon warmpjes.

Wat is de maximale temperatuur voor mijn moederbord? (Als ik met speedfan aflees, dan is alles(meestal) onder de 50 graden). Ik heb 2x 120mm fans (1000rpm) en 1 voeding fan van 120 mm(1000rpm). Voor de rest zit er op mijn processor een fan en op mijn videokaart.

Dit moederbord heb ik: KLIK

PHILIPS Motional Feedback 544

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Die van mij werd ook erg heet door gewoon een betere airflow in je kast te genereren dus inlaat+uitlaat fan is de temp stuken gedaald

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Gniels
De lucht in mijn kast is op dit moment 29 graden (Als het warm is, en ik ben aan het gamen, kan dit wel eens oplopen tot 35/36 graden, ik wil niet weten hoe warm hij het dán krijgt! Is het niet schadelijk?

Trouwens, die temperatuur die speedfan aangeeft, klopt denk ik niet, aangezien 40/50 niet echt pijnlijk is aan je vingers, ofwel?

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken naar hoe de koelvinnen bevestigd zijn op deze bridge.
Ik had voorheen hetzelfde maar dan met een southbridge, en heb er een ventilator opgezet, wat meteen het hele euvel verhielp.

Ongeveer zoiets:

http://www.azerty.nl/prod...ke-extreme-spirit-ii.html

Verwijderd

50 graden C is helemaal geen gekke temperatuur hoor. Bovendien, zolang je moederbord stabiel blijft, ook onde langdurige belasting, is er toch niets aan de hand? Dat zou namelijk het eerste probleem zijn dat je krijgt als je nb te heet wordt.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Afhankelijk van je mobo (of beter gezegd welke northbridge er dus op zit) kan ie volgens mij aardig wat hebben. Mijne wordt ook vrij heet, alhoewel niet zo heet als de southbridge (p5b-e). Een ventilatortje er op of in de buurt zetten helpt wel een hoop. Mijne wordt goed gekoeld door de Scythe Ninja met fan die aan de processor socket hangt.

hoi

• Gniels
Oke, SpeedFan geeft dus alles onder de 50 graden aan (soms 51/52 graden), maar die northbridge heatsink voelt soms gewoon alsof hij kookt

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:17
Volstrekt normaal. 50+ C doet pijn aan de handen (bij mij wel iig) hierdoor zijn je handen een slechte maat voor dit soort temperaturen. Je moet je pas druk maken wanneer het richting de 65~70 C loopt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
ja, inderdaad. Heb je nooit met zo'n thermostaatkraan gespeeld onder de douche?
Onder een douche van 50 graden zie je mij niet staan!!

• Gniels
Haha nee inderdaad :) Ik dacht daar even niet aan. (38/40 graden ben je zelf) 50 graden lijkt dan niet zo veel, maar.. wel dus. Oke, ik ben klaar met dit topic. Bedankt :D

EDIT: (38/40 graden ben je zelf) onder slechte omstandigheden dan :P Maargoed, je begrijpt me hoop ik

[ Voor 23% gewijzigd door Gniels op 19-04-2007 17:48 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
50 graden, dan denatureert de boel al behoorlijk :+ niet gezond nee. maargoed, mijn p5n-e SLI draait hier ook een knap hete NB. ik vent de lucht daar behoorlijk weg en mijn airflow is erg goed (al zeg ik het zelf :+ ) maar toch werd deze met het standaard NB blokje (dat zelfs stukken groter dan 3x3x3 is ) erg heet. ik heb er dan nu ook een thermalright HR05-SLI opzitten (SLI omdat mn ninja anders niet past en ik er zo ook nog een 70mm fannetje op kan zetten) en dat koelt geweldig. kost iets, maar dan hebbie ook wat.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
Als je het later zorgelijk begint te vinden (er komt vast wel weer een erg hete zomer aan) dan kun je ook je NB vervangen door een andere die meer kan koelen (voorbeeld een met een fan ofzo...).

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
50 graden, dan denatureert de boel al behoorlijk
LOL..Eiwit in je moederbord :+

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
op je hand, natuurlijk.

of voel jij temperaturen tegenwoordig met je nagels? (oh en jij wil niet weten waar mijn zelfgebouwde koelers uit bestaan MWUHAAHHAHA :+ - sorry)
Pagina: 1