Welke TV-kaart is de beste optie voor Windows Vista Ultimate

Pagina: 1
Acties:
  • 3.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ARVD
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Beste Medetweakers,

Mijn allereerste topic/vraag hier. Ik ben in het bezit van een oud systeem @ S754.

Specs:
Asus K8V SE Deluxe
AMD 3700+ @ 2,52 Ghz
Sapphire X1950 Pro 512MB DD3, AGP
X-fi Extreme Music
2x 1 Gb PC3200 DDR @ 2-3-3-6 (kingston, HyperX)
120 GB HD, WD, 8 MB cache, SATA1
OS Windows Vista Ultima 32 bits
22" Samsung 226BW 1650x1050, 2 ms

vraag:

Ik zou graag gebruik willen maken van de MediaCenter optie door o.a. TV-programma's op te nemen én te kijken.

Hij moet uiteraard Vista Capable zijn én het liefst van de laatste technieken zijn voorzien.

Budget: 120 euro.

Welke is de beste optie in zijn prijsklasse?

PS: PCI-Express is uiteraard niet mogelijk op mijn moederbord. :z

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb zelf een Hauppauge PVR-150 draaien onder Vista Business. De drivers zijn nog wel beta, maar het werkt, teminste TV kijken werkt. Recording werkt dacht ik niet.

(Hiervoor had ik een Hauppauge WinTV Theather, maar daar waren geen Vista drivers voor....)

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 15:41
Ik zou voor de Asus P7131Dual gaan, werkt perfect onder vista. Erg goed kaartje naar volgens mijn mening. Zowel analoog als DVB-T en radio.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hauppauge PVR-150MCE (1 tuner)
hauppauge PVR-500MCE(2 tuners)

• ARVD
Ok, dank voor je reactie. Ik begrijp dat opnemen niet werkt? Dat is toch wel erg jammer. Lijkt mij zeker een belangrijke functie.

Heeft iemand ook nog enig idee of er een speciale MCE kit uitkomt die voorzien is van een nieuwe 'Vista' afstandbediening i.c.m. nieuw een nieuw/getweakte TV-kaart voor Vista (100% support)?

• ARVD
Kurios schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:25:
Ik begrijp net dat bij deze de optie opnemen niet werkt, geen ideale optie dus. Tenzij blijkt dat die optie wel werkt. Hebben meer tweakers hier ervaring mee?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
ik heb een PVR-150MCE icm met media center en alles werk naar behoren, ook opnemen werd automatisch geinstalleerd geen drivers nodig.

• ARVD
!GN!T!ON schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:29:
ik heb een PVR-150MCE icm met media center en alles werk naar behoren, ook opnemen werd automatisch geinstalleerd geen drivers nodig.
Ok, werkt wel dus. Neem deze serie toch in mijn overwegingen mee. Trouwens heeft iemand zicht op nieuwe releases? Speciaal voor Vista... 100% support, zie ook eerdere berichten. :O

• ARVD
SIMPY.be schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:24:
Ik zou voor de Asus P7131Dual gaan, werkt perfect onder vista. Erg goed kaartje naar volgens mijn mening. Zowel analoog als DVB-T en radio.
100% support? geen beta drivers? 8)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Mijn pa heeft ook een PVR-150MCE kaartje met Vista Home Premium. Dat werkt prima, zonder zelf extra drivers te hoeven installeren. Laat staan beta drivers? :P Opnemen werkt ook.

Misschien dat het bij Cyb niet werkt omdat hij vista business heeft, zonder de mediacenter functionaliteiten...?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 17-04-2007 22:36 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ARVD schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:27:
[...]

Ik begrijp net dat bij deze de optie opnemen niet werkt, geen ideale optie dus. Tenzij blijkt dat die optie wel werkt. Hebben meer tweakers hier ervaring mee?
Net getest, opnemen werkt nu wel :)
Kan me herinneren dat ik eerst problemen had met opnemen in Vista.

Ik heb Media Center trouwens niet getest (zit niet in Vista Business), alleen de beta Hauppauge drivers+tools.

• ARVD
Ok duidelijk werkt wel dus. dank je :)

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Let trouwens op dat er verschillende PVR-150's zijn. De Hauppauge website is hier zeer onduidelijk in, maar het forum is wel duidelijk:
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=9060

Zo gaf de winkel waar ik het haalde een andere versie mee dan op de factuur stond.

• ARVD
Iemand trouwens al enige ervaring met de 1300 serie van Hauppauge i.c.m. Vista?
Verder nog info over nieuwe releases i.v.m. Vista?! :?

[ Voor 26% gewijzigd door ARVD op 18-04-2007 00:44 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

PVR-150MCE hier ook. Werkt uitstekend @ Vista Media Center :)
Opnemen/pauzeren, gewoon alles.

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 18-04-2007 01:06 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Ik heb hier een PVR-500, en die werkt naar behoren onder vista. Opnemen en tv kijken tegelijk, Media Center detecteerde hem perfect en kon er gelijk mee aan de slag.

• ARVD
Heb toevallig een prototype van Vista MCE gevonden, zie link:

http://www.istartedsomething.com/20061129/vista-mce-remote/

Niemand een idee wanneer deze uitkomt in MCE Vista kits?

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
ARVD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:02:
Heb toevallig een prototype van Vista MCE gevonden, zie link:

http://www.istartedsomething.com/20061129/vista-mce-remote/

Niemand een idee wanneer deze uitkomt in MCE Vista kits?
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik wil ook z'n Vista kit gaan kopen maar alleen die van XP zijn nog op de markt. Op google kan ik ook niks vinden.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-02 08:45
Ik ben ook op zoek naar een (niet te prijzige) TV-kaart voor gebruik onder Vista en die PVR-150MCE leek mij ook wel wat.
Nou vraag ik me af of ik mijn home cinema set ook op deze kaart kan aansluiten. Ik heb namelijk op m'n kamertje geen plek voor een TV :P
Een converter van SCART naar VGA is net zo duur als een TV-kaart, dus dan liever die laatste optie ;)

• Xander
Stalensnuitje schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:09:
Ik ben ook op zoek naar een (niet te prijzige) TV-kaart voor gebruik onder Vista en die PVR-150MCE leek mij ook wel wat.
Nou vraag ik me af of ik mijn home cinema set ook op deze kaart kan aansluiten. Ik heb namelijk op m'n kamertje geen plek voor een TV :P
Een converter van SCART naar VGA is net zo duur als een TV-kaart, dus dan liever die laatste optie ;)
:? Wat versta jij onder een 'home cinema set' ? Een geluidssetje neem ik aan?

Zoja, die kun je niet op je tv-kaart aansluiten nee, maar wel op je geluidskaart? 8)7 En zou je met je scart > vga convertor willen doen, de PVR-150MCE heeft geen scart aansluiting en geen VGA aansluiting.

Volgens mij snap ik totaal niet wat je wilt vragen en wat je wilt doen. 8)7 Misschien dat je dat iets duidelijk kunt toelichten? :P

• Stalensnuitje
Wat versta jij onder een 'home cinema set' ? Een geluidssetje neem ik aan?
DVD-speler/versterker/receiver-in-1 :P
Zoja, die kun je niet op je tv-kaart aansluiten nee, maar wel op je geluidskaart?
Ja, andersom. De digital-out van m'n geluidskaart zit nu op de digital-in van die set.
En zou je met je scart > vga convertor willen doen, de PVR-150MCE heeft geen scart aansluiting en geen VGA aansluiting.
Snap ik ;) Mijn TFT heeft een VGA en een DVI-plug. De DVI zit aan de videokaart, maar ik wilde eventueel met een omvormer (Scart-->VGA) de DVD-speler aan m'n monitor koppelen. Alleen zit je dan met een verkeerd signaal (vandaar de omvormer en niet een simpele kabel).

Wat ik gewoon wil (jaja, mijn vraag was erg onduidelijk :P) is m'n DVD-speler via SCART, S-video of composiet (via een TV-kaart en/of de PC) op m'n monitor aansluiten.

Nu wel duidelijk hoop ik? ;)

• Xander
Ah, het ging je om je DVD speler... :P

De PVR-150MCE heeft analoge video ingangen, composite en s-video. Daar kun je je DVD-speler op aansluiten. :)

Het is voor zover ik weet alleen niet mogelijk om in mediacenter deze analoge ingang te bekijken, dan zul je de Hauppaugge WinTV software moeten installeren en ik meen me te herinneren dat die alleen werkt met hun eigen (beta) drivers. Dat moet in ieder geval wel werkend te krijgen zijn. :)

edit:
Maare, waarom stop je die DVD niet gewoon in je PC? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 19-04-2007 12:34 ]

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik ga komend weekend mijn XFX kaartje denk ik es testen in mijn nieuw MCE machien onder Vista Ultimate..

19,95 bij alternate. Onder MCE2005 draaide hij als een zonnetje. Goedkoper is er niet.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Stalensnuitje
Omdat mijn NEC (type weet ik uit m'n hoofd niet meer) nogal kuren vertoont icm Vista (druk er een DVD in en hij verdwijnt uit m'n hardware-lijst 8)7

Daarnaast kan ik mooi gebruik maken van DTS als ik DVD's via m'n Philips-systeempje kijk :)

• ARVD
had toch graag gezien dat we met elkaar wisten wanneer de windows vista MCE kits uitkomen. Ik krijg toch de neiging daarop te wachten..

• Xander
Stalensnuitje schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:40:
Omdat mijn NEC (type weet ik uit m'n hoofd niet meer) nogal kuren vertoont icm Vista (druk er een DVD in en hij verdwijnt uit m'n hardware-lijst 8)7

Daarnaast kan ik mooi gebruik maken van DTS als ik DVD's via m'n Philips-systeempje kijk :)
Dat moet met SPDIF ook prima kunnen terwijl je de DVD op je computer speelt. Even doorzoeken waarom dat niet werkt lijkt me de nettere en simpelere oplossing, maargoed. ;)

• Stalensnuitje
Mja, misschien een mailtje naar Hauppauge?

Het vreemde is ook dat meerdere (web)winkels voor rond de 50,- zo'n kit aanbieden, maar bij de ene is het de White box, bij de andere de retail en bij de derde de OEM (zonder a.b.).

Eigenlijk ook vreemd dat je altijd een compromis hebt, eigenlijk:
Retail: wel remote, geen RCA-jacks, geen radio
White Box: wel RCA-jacks, wel radio, geen remote,
MCE: wel remote, wel RCA-jacks, geen radio.

Waar is de "Ultra Edition" met alle opties? :+

• ARVD
Beetje off-topic...
Hij mag wat mij betreft dicht... bedankt voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door ARVD op 23-04-2007 11:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kaarten zijn natuurlijk geen Videoplanken maar horen in Audio, Video & HiFi thuis :z

Move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Aangezien de TS schijnbaar zijn antwoord heeft, stel ik zelf even een vraagje.
Onlangs is mijn old-skool VCR overleden en ben nu van plan een TV-kaart (de PVR-500) te kopen om deze in Vista Ultimate x64 te laten draaien. Het is me duidelijk dat het signaal via pc naar mijn tv kan.
Echter is het signaal direct van de kabel al niet super (studentenhuis -> split) maar wel zeer acceptabel. Ik ben bang dat de kwaliteit door de dualtuner nog verder achteruit gaat. Zou het helpen om een signaal versterker er voor te zetten? Of zal het verlies wel meevallen?
Verder heb ik gemerkt dat de kabel nogal vaak onder spanning staat (schokjes bij aanraken). Aangezien dit nogal een oud huis is ontbreken in mijn kamer stopcontacten met randaarde. Dit heb ik altijd al als een gemis gezien, maar met die kabel rechtstreeks in mn pc (pc zit nu ook wel op tv aangesloten via tv-out) voel ik me er nog minder vrolijk bij. Moet ik op de een of andere manier randaarde aanleggen (geen idee hoe de bedrading in dit huis loopt) of andere maatregelen nemen?
En last but not least: ik wil tv kijken via mn pc maar wel op de tv, maar kan dat gelijktijdig met een potje gamen? Nu heb ik ook vaak de tv aan op de achtergrond en zou dat graag willen blijven doen.

Beetje topic kaping, maar ligt in de lijn van de TS imho.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
willen jullie even met mij meedenken?

ik had in mijn mce (vista ultimate) een vistaview dual tuner.
deze werkt prima, maar nu wil ik er 2 xfx nvtv tuners bijplaatsen.

met de vistaview werkt alles naar behoren, maar met de xfx geeft live-tv maar een kanaal weer.
ik kan wel zappen tussen de kanalen, maar hij geeft op elk kanaal eurosport weer.

ook wanneer ik de vistaview uitschakel en alleen de xfx instel binnen mce krijg ik dit probleem.

ik heb het met verschillende driver-versies van de xfx geprobeerd maar helaas, steeds hetzelfde probleem. ik heb gewisseld van antenne-kabel...ook geen verschil...

Verwijderd

Welk Hauppage kaart is het meest geschikt voor Vista 64bits?

Groet, Jan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 10:15:
Welk Hauppage kaart is het meest geschikt voor Vista 64bits?

Groet, Jan.
Kurios schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:25:
^^

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1