RTL8168 icm Linksys SD208 Switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02
Vandaag Linksys SD208 Switch thuis geinstalleerd. Kabeltjes en alles er in, precies zoals ik z'n sweex voorganger had ingericht. M'n PC stond al aan, en was al druk bezig met het krijgen van een IP adresje via DHCP. Totdat: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden en als IP adres een leuk 169.x.x.x adres. Zodra ik mijn oude Sweex switch er weer tussen zet heb ik bijna instant een IP adres.

Winsock reset gedaan, en nee hoor, ook dat mocht niet helpen.
Aan de kabel kan 't ook niet liggen, want m'n broertje z'n pc doet precies hetzelfde. Ook hij heeft hetzelfde moederbord (MSI P965 Platinum Bios 1.2 op die van m'n broertje en 1.3 op de mijne. Versie 1.4 rept met geen woord over netwerk fixes.) en dus onboard netwerk kaart. (Realtek RTL8168/8111 PCI-E) Voor de rest van mijn specs kun je m'n sig aan klikken, maar dat is irrelevant.

Verder vond ik op de site van Realtek redelijk recente drivers, 5 februari 2007. Ook dit verhielp het probleem niet.

QoS staat aan, Windows Firewall uit.

Als noodoplossing (search :)) zou ik m'n netwerkkaart op 10 mbit full duplex kunnen zetten, en dan werkt het wel en de andere 'oplossing' die ik vond is een nieuwe netwerkkaart er bij in zetten.

Wat zie ik over het hoofd?