Toon posts:

HTML (+XML) exporteren naar SQL-server

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een oplossing.
Ik vraag me af of dit mogelijk is?
(ik kan alleen programmeren in VB, .NET, ASP, XML)

Achtergrond informatie:
Bedrijf stuurt formulier naar de klant, de klant vult zijn gegevens in zoals NAW, aantal auto’s vervolgens stuur de klant de formulier terug naar de bedrijf.
De bedrijf verwerkt deze gegevens in een database waar ook al die andere klanten staan.

Is het volgende oplossing mogelijk?
- 1 HTML (invul) formulier
- Met daarin de mogelijkheid om informatie op te slaan aan de hand van intypen en dropdownboxen.
- Vervolgens moet deze enkele HTML formulier aan de hand van een knop de ingevulde gegevens exporteren naar een SQL server (in de desbetreffende tabellen).

Vraag:
Is deze oplossing mogelijk aan de hand van een enkele HTML formulier met daarin XML?

Huidige halfwerkende oplossing is een Excel -sheet invullen en vervolgens deze Excel- sheet importeren doormiddel van een Ms Access tool.
Vervolgens kan je ook deze gegevens bezichtigen met deze MS Access tool.

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite.

Oddy

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Puur met HTML en XML gaat dat niet lukken natuurlijk, je hebt namelijk een serverside taal nodig zoals ASP(.NET), php of iets dergelijks. Maar aangezien je zegt dat je .net en asp kan, vraag ik me af of ik misschien niet helemaal snap wat je bedoelt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel programmeren maar niet zo goed.(beginner)
ik kan ook heel goed talen lezen.

mijn vraag is eigelijk of iemand mij kan uitleggen hoe ik dit met ASP.NET met 1 HTML formulier voor elkaak kan krijgen.

Oddy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 21:42 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Beetje omslachtige oplossing, maar tuurlijk valt hier wel iets mee te bakken. :)

Denk dat je dan moet denken in de richting van MSXML (laden/opslaan data), JavaScript (voor API calls richting MSXML + gedrag van het formulier aansturen) en HTML (presentatie).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Je zou op deze site kunnen kijken om te zien hoe dat precies moet

http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/Default.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hoe dan ook heetf het niks met officesuites te maken.
Schop ik eens een topic de andere kant op :)
OFF-->PRG

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Best MindCrash,

Helaas ben ik helemaal niet bekend met MSCML.
Maar ik helaas kan ik via google geen duidelijke handleiding vinden om een voorbeeld te maken om alleen 1 object aan de hand van MSXML+JavaScript te exporteren naar de SQL server.

Heeft u misschien enige ideeen of samples voor mij?

alvast bedankt voor uw genomen moeite.

Oddy

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:06:
Best MindCrash,

Helaas ben ik helemaal niet bekend met MSCML.
Maar ik helaas kan ik via google geen duidelijke handleiding vinden om een voorbeeld te maken om alleen 1 object aan de hand van MSXML+JavaScript te exporteren naar de SQL server.

Heeft u misschien enige ideeen of samples voor mij?

alvast bedankt voor uw genomen moeite.

Oddy
:?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:30:
(ik kan alleen programmeren in VB, .NET, ASP, XML)
Met alleen MSXML en Javascript ga je er niet komen. Waarom doe je het niet in ASP(.Net)? Heb je al eens een willekeurige ASP tutorial doorgenomen? Zoals gezegd zul je een server-side taal (in combinatie met een database) moeten gebruiken; en dat wordt echt in élke (beetje fatsoenlijke) tutorial in de eerste paar lessen behandeld. Het is in PRG niet de bedoeling dat we je aan je handje vast houden. Met concrete vragen ben je hier van harte welkom, maar dit begint nogal te lijken op een scriptrequest en je lijkt nog niet erg bedreven in server-side gebeuren; dat zou betekenen dat we je vanaf stap 1 er door heen zouden moeten 'loodsen' en daar heb je dan weer tutorials voor ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 18-04-2007 00:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een willekeurige ASP(.net) tutorial doorgenomen.

Vraag en opmerking
Maar we moeten niet vergeten dat we 1 Formulier willen hebben met daarin allerlei gegevens al in (bijvoorbeeld in de dropdownboxen)
Dit formulier is bedoel om naar klanten te versturen om door hun de gegevens te invullen/kiezen.

Is dit mogelijk met server-side ASP.NET?

is
Thanks

Oddy

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 00:19 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mja, en daar gaan we dus niet aan meewerken. Allereerst kan ik geen touw vastknopen aan je post, en ten tweede heb je die tutorial niet begrepen waarschijnlijk. Tuurlijk is dit mogelijk met 'server side ASP.Net' (alsof het ooit client-side zou zijn?)

Neem de tutorial, of een andere, nog eens door; het weergeven van een formuliertje (HTML), het posten van wat waardes en opslaan in een DB m.b.v. ASP.net is écht geen rocket science.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 18-04-2007 00:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.