PC geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 14:36
Sinds vandaag eindelijk 2 GB geheugen beschikbaar, en kon vanzelfsprekend niet wachten om het in de pc te stoppen (het is pretested pc4000 geheugen met samsung UCCC chippies)

Dit bleek wel wat moeilijker dan verwacht: grafische kaart eruit, processor cooler eraf, geheugen verwisselen, cooler er weer op. Graka was redelijk stoffig, deze even schoongeblazen, en vervolgens weer in de pc gestopt.

Probleem is nu dat ik geen beeld meer heb. Ik heb een TFT via dvi en een CRT via vga aangesloten. Van beide blijft het lampje knipperen ten teken dat er geen source gevonden is. Nu lijkt voor mij de reden vrij simpel: kaart stuk.

Vraag is of ik wat over het hoofd zie. Is het niet zo dat als de processor, HD of zelf het geheugen stuk is je wel evengoed een boot scherm ziet? Of ben in nu te kort door de bocht? Graag zou ik even jullie mening horen, aangezien ik eigenlijk morgen vervanging wil halen (zucht)

Specs:

Asus A8N Sli Deluxe
AMD Opteron 175
2 x 1 GB pc4000 geheugen (werkend meegenomen) of 2 x 512 MB pc3200 geheugen
Geforce 6600 GT
2 x 160 GB HD
Tagan 480W

rest lijkt me vrij onbelangrijk. Zeker is dat tijdens vervangen iets stuk is gegaan, aangezien pc ervoor nog als een zonnetje liep.

---
edit: ben even oude geheugen omruilen, laat zo het antwoord horen
edit op edit vanwege de edit hieronder: ja, wilde eigenlijk het helse proces vermijden

[ Voor 8% gewijzigd door Morbid2002 op 17-04-2007 21:47 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 14:48
heb je al geprobeerd het oude geheuegn terug te plaatsen? en dan te testen? kan zijn dat je geheugen niet lekker samen wilt werken met je moederbord.
Maar andere vraag: hoor je hem wel verder opstarten?

Edit: ik zie net je edit, lijkt me verstandig om dat eerst te testen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door cossy nl op 17-04-2007 21:26 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
ben je misschien vergeten om de extra stroom connector op je videokaart te pluggen? (iedereen vergeet wel eens wat 8)7 )

Verwijderd

elmertje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:25:
ben je misschien vergeten om de extra stroom connector op je videokaart te pluggen? (iedereen vergeet wel eens wat 8)7 )
Op de 6600GT PCI-e zit geen stroom connector :P

Edit:

Maar probeer eerst eens je oude geheugen erin, bios resseten, evt. andere videokaart of deze videokaart in andere PC stoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 21:30 ]

• Morbid2002
Net even oude geheugen erin gezet (jaja.....het hele pijnlijke proces weer door) en voila pc geeft weer beeld. Dit irriteert me mateloos, aangezien ik geheugen werkend heb meegenomen, lijkt me gevalletje "incompatibiliteit" . .

Bah.

• Morbid2002
Probleem is in principe gevonden, kan dus slotje op :)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
op de agp niet. (dit is blijkbaar geen agp)

• Morbid2002
Wellicht nog interessant om even te vermelden is dat nadat ik met het oude geheugen de bios had gereset (en zo dus ook de memory setting op AUTO gezet), het nieuwe geheugen wel goed functioneert.

Wellicht voor velen zeer verklaarbaar, maar ik ging er tot nu toe vanuit dat deze settings pas "ingeladen" werden als je de optie "naar bios" was gepasseerd. Dit lijkt dus niet zo te zijn.

Echter, topic kan op slot mods
Pagina: 1