Toon posts:

CPU kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn dual-Opteron 246 zie ik bij het CPU gebruik dat 1 cpu continue volledig wordt belast. Dit terwijl er nauwelijks programma's draaien.
Knoppix geprobeerd of daar iets te zien mee viel. Deze heeft echter slechts 1 venster voor de CPU's.
Het systeemherstel 2 weken terug gezet geeft het zelfde resultaat. 1Cpu draait nauwelijks, de ander bijna op vol vermogen.
Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien wat hier de oorzaak van is?

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Taakbeheer al eens bekeken of er programma's draaien die 100% trekken? (zoals een virus)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
mja dat kan je imho alleen zien als je weet wat er allemaal draait. ik draai op dit eigenste moment ook amper belastende programma's op de voorgrond. in de achtergrond staat mijn f@h koe wel rustig te grazen, en dus is mijn (single core) cpu verbruik 100%

wat draait er dus dan allemaal en welk programma snoept alle cpu tijd af ? dit kan je zien in het taakbeheer bij processen.

als alles stabiel draait dan zou het me sterk lijken dat een cpu die dood is continu aangeeft op 100% te draaien. een cpu die dood is is ofwel heel erg onstabiel of die doet gewoonweg niks en word dus niet herkend.

Out of the box? What box? There is no box.

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik weet toevallig, wanneer de hardware verkeert is ingesteld. Dat je deze problemen kunt krijgen.

Oplossing:

1. Bios Reseten
2. Eventueel PCI kaarten van slot veranderen, dat belangrijke PCI kaarten niet de resources gedelen met andere hardware of belangrijke onboard hardware niet de resoures delen met PCI kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door mysterieworld op 18-04-2007 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen geen vreemde en/of zware processen volgens Windows Taakbeheer. De PC heeft denk ik een jaar goed gedraaid. En er hebben tussentijds geen hardware veranderingen plaats gevonden. Voor de rest kan ik gewoon werken op de pc.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Er lopen geen vreemde en/of zware processen volgens Windows Taakbeheer.

Dan kijk je fout.
Taakbeheer kan niet 100% totale belasting aanduiden en daarnaast geen enkel proces die het gebruikt. Onmogelijk.

Yes, but no.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

En als je wel 100% CPU load hebt, maar geen proces ziet die het veroorzaakt, dan hebbie of een rootkit of een rotte driver, of krakke hw ... Dus scan eens met RootkitRevealer en een online virusscan. Of draai SysInternals ProcessExplorer, daarmee kun je beter trouble-shooten dan met de standaard Windows TaskManager.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een CPU gaat niet zo snel kapot, indien zo'n ding wel kapot gaat heb je vrijwel altijd geen beeld meer. Een hoge CPU load valt hier niet onder, dus draai eens wat anti-spyware progjes e.d.

Verwijderd

Topicstarter
THX voor de suggesties. Naar lang zoeken toch gevonden. Ik heb 2 videokaarten. En na 1 hiervan eruit gehaald en opnieuw geinstalleerd is het probleem verholpen ;) ;)
Pagina: 1