Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Zelfs de beste koelpasta zal niet veel brengen als je het op een verkeerde manier gebruikt.OConnor schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:51:
Hoe kan dit nou? zo'n enorme stijging in temp met veel betere koelpasta?
even een hersenkronkel: ik heb voor de pasta aan te brengen de cpu en koelblok ontvet met - jawel - ontvetter. toen zette ik het blok op de cpu, maar haalde het er weer eventjes af omdat ik scheef ging. toen zag ik in het vlakke laagje pasta allemaal 'bubbels', ophopingen pasta. dit leek me normaal, het is gewoon super vloeibaar spul... maar kan het dat de pasta ontbindt icm ontvetter van de aldi?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Wat waren je temps met de standaard zooi?
Het zalman spul is wel heel dun, probeer er iets meer van op te doen (2 laagjes ipv 1).
Het is nm 3 a 4 keer zo dun/makkelijker smeerbaar dan arctic silver
Ik heb het er inderdaad héél dun opgedaan, dacht dat dat de bedoeling was, alleen die miniscule poriën opvullen, maar misschien moet er inderdaad meer tussen...
vanmiddag gaan we een nieuwe poging doen / thx so far
miss brakke temp sensor?
miss is de proc gewoon slecht??
4300's worden normaal niet erg warm... we hadden er gister een voor de lol op 2600 mhz geclockt op mn werk en die werd met intel boxed koeler 45 stressed...
Dat moet ook, alleen dat is het wel noodzakelijk dat je ihs en koeler 100% recht zijn. Wat bijna nooit het geval is.OConnor schreef op woensdag 18 april 2007 @ 07:55:
'mogge
Ik heb het er inderdaad héél dun opgedaan, dacht dat dat de bedoeling was, alleen die miniscule poriën opvullen, maar misschien moet er inderdaad meer tussen...
vanmiddag gaan we een nieuwe poging doen / thx so far
heb er 2 X nieuwe prut ondergedaan (een hels werk
1x héél dun, een drupje erop en dat uitsmeren tot het nèt bedekt,
en 1 x juist flink dik. een normale laag als zowel de koeler als de cpu zelf.
het blijven kl*tetemps, maar de dikkere laag heeft wel *iets* geholpen. Die houd ik dus. Binnenkort verder met mijn PolijstDeOnderkantVanJeKoelerProject. maar ik vrees dat ook dat weinig goeds gaat doen als er gewoon een te grote ruimte zit tussen IHS en koeler...
iig bedankt tweakers voor de tips
Verwijderd
Wanneer je (een oudere versie van) speedfan gebruikt raad ik je aan om TAT of coretemp eens te gebruiken. Bij mijn E6400 krijg ik bij andere programma's ook extreem hoge temperaturen die gewoon niet kloppen.
Hoop dat het helpt.
Maak eerst je cpu en koeler schoon met aceton (e.d.). Smeer dan een dun laagje koelprut erop. Druk de koeler erop en kijk of het contact goed is. Dus op de koeler moet ook koelprut zitten. Als dat goed is zo laten, als het niet zo is beetje extra prut ertussen. Net zo lang tot het wel goed zit.
@bassie_: ik heb het gecheckt, en die IHS lijkt stom genoeg behoorlijk recht te zijn. wat me wel opvalt is de onderkant v/d koeler, is echt alsof AC het met een kettingzaag heeft gesneden... dus toch maar eens polijsten. van/na het weekend meer!
trouwens bassie_ wat ik *niet* heb gedaan is de boel schoonmaken met aceton, lomp. doe ik ook v/h weekend.
[ Voor 12% gewijzigd door OConnor op 19-04-2007 22:32 ]