Toon posts:

Betreffende resultaten wedstrijd PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of dit op dit gedeelte moet of onder "Schop een modje" moet maar ik wil dit toch even aankaarten.

Naar aanleiding van de PS3 wedstrijd heeft gebruiker 5pAMbee een filmpje gemaakt betreffende Cassandra.
5pAMbee in "Win dingen: De opdracht!"

In het topic worden vervolgens een aantal dingen hierover gezegd, naar mijn mening wordt er wel op de juiste manier gereageerd (iedereen vind het achterlijk), maar de posts zijn nog wel zoekbaar en leesbaar.

'Zoals al aangekondigd is het PS3-forum per heden op read-only modus gezet. Na verloop van tijd zal het in zijn geheel gesloten worden."

Nu las ik in de Telegraaf het volgende:
"Kort na het bekend worden van Cassandra's verwijning, circuleerde er een ziek filmpje compleet met muziek, waarin werd gesuggereerd dat het dode meisje 'gewoon bij iemand zit te playstationnen'. De makers gingen zelfs zover dat ze haar gezicht op een ander hadden gemonteerd, zodat het echt lijkt"

Is het niet verstandig om de berichten rondom het betreffende filmpje en posts die daarop zijn gemaakt te verwijderen, of op een of andere manier even te vertellen dat Tweakers zich hiervan distancieert (en misschien PS3 ook?)... Geen idee of de link met de wedstrijd inmiddels is gelegd, maar is een reactie hiervan niet gewenst?

Bijv. een topic op het PS3 forum (geen idee hoe lang het nog leesbaar zal zijn) waar deze afschuwelijke gebeurtenis wordt vermeld en een bericht van PS3 hierbij?

edit:
Natuurlijk is Sony niet direct verantwoordelijk voor deze actie en dit hebben ze ook duidelijk gemaakt in het topic, maar een officiele berichtgeving is denk ik wel op zijn plaats voordat er allerlei wilde verhalen de ronte gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Nu las ik in de Telegraaf het volgende:
"Kort na het bekend worden van Cassandra's verwijning, circuleerde er een ziek filmpje compleet met muziek, waarin werd gesuggereerd dat het dode meisje 'gewoon bij iemand zit te playstationnen'. De makers gingen zelfs zover dat ze haar gezicht op een ander hadden gemonteerd, zodat het echt lijkt"
Ik heb het desbetreffende filmpje kunnen achterhalen, maar het ziet er zó nep uit. Oké, het filmpje is best grappig maar aan de andere kant ook heel erg fout. Dat bepaalde media de boel weer op moeten blazen is gewoon ronduit schandalig, erger nog dan het filmpje.

Ben het overigens wel eens met Denniswerf, dat er e.e.a. aan actie moet worden ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:51:
[...]

Ik heb het desbetreffende filmpje kunnen achterhalen, maar het ziet er zó nep uit. Oké, het filmpje is best grappig maar aan de andere kant ook heel erg fout. Dat bepaalde media de boel weer op moeten blazen is gewoon ronduit schandalig, erger nog dan het filmpje.

Ben het overigens wel eens met Denniswerf, dat er e.e.a. aan actie moet worden ondernomen.
Ik heb het filmpje ook gezien nadat de betreffende user een URL had gepost.. Het was duidelijk erg nep, maar tegelijkertijd juist nu gewoon gigantisch ongepast

En hoe flauw het ook is, het heeft toch te maken met Tweakers en de betreffende website. Vind het eigenlijk fatsoen als hier toch iets van een mededeling over wordt gemaakt, uiteindelijk zal er toch vast wel meer over bekend worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoeveel duidelijker dan "Smakeloos, verwijderd." (5pAMbee in "Win dingen: De opdracht!") en "Wij zouden graag zien dat jouw inzending per direct van youtube af haalt. Het is smakeloos en stuitend, uitleg lijkt mij totaal overbodig" (PS3 Games in "Win dingen: De opdracht!") wil je het hebben?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:54:
Hoeveel duidelijker dan "Smakeloos, verwijderd." (5pAMbee in "Win dingen: De opdracht!") en "Wij zouden graag zien dat jouw inzending per direct van youtube af haalt. Het is smakeloos en stuitend, uitleg lijkt mij totaal overbodig" (PS3 Games in "Win dingen: De opdracht!") wil je het hebben?
Dergelijke opmerkingen zijn idd achteraf, het leed had zich toen al geschied.. Het filmpje had zich inmiddels verspreid en hoewel er afschuw over wordt uitgesproken zou dat filmpje nooit gemaakt zijn zonder de wedstrijd... Mijns inziens zou PS3 en Tweakers hier toch een officieel bericht over moeten opstellen dat voor iedereen leesbaar is, ook nadat het PS3 gedeelte geheel wordt gesloten...

Maar goed, ik ben slechts een gebruiker en miscshien juist omdat ik op dat moment aanwezig was op het topic neem ik dit iets te zwaar

edit:
Geen idee welke loop dit filmpje zal hebben, maar mocht er op een gegeven moment toch verder worden gekeken dan zal toch indirect de schuld naar de wedstrijd worden gelegd of het wordt verbonden met GoT.. Geen idee of het verstandig is daar op te wachten?

PS. het gaat mij niet alleen om GoT/Sony maar ook voor de nabestaanden en de betrokkenen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een gebruiker kan altijd een link naar iets posten wat hier niet is toegestaan. Hier wordt altijd zo snel mogelijk actie op ondernomen. Daarnaast had dat figuur dat filmpje op nog tientallen plekken kunnen posten. Ik snap dan ook niet dat je vindt dat Tweakers.net er openlijk afstand van moet nemen terwjil dat al openlijk is gebeurd?

Een los bericht hierover versturen veroorzaakt alleen maar meer aandacht die het betreffende filmpje totaal niet verdient.

Daarnaast zal *dit* topic wel altijd zichtbaar blijven, en hieruit blijkt hopelijk toch wel wat Tweakers.net dit soort onzin niet toe staat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 17-04-2007 21:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Creepy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:00:
Een los bericht hierover versturen veroorzaakt alleen maar meer aandacht die het betreffende filmpje totaal niet verdient.
Precies. De link is gewoon snel weggehaald, dus laat het zitten. Pas als het er echt lange tijd gestaan had en allemaal crew gezegd had dat het een goed filmpje was zou je imo een punt hebben, maar zelfs dan hoeft het niet eens per se aan de grote klok.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:57:
[...]
en hoewel er afschuw over wordt uitgesproken zou dat filmpje nooit gemaakt zijn zonder de wedstrijd...
Dat is een aanname die je kunt bevestigen noch ontkrachten. Voor hetzelfde geld was er een dergelijk filmpje gemaakt binnen een andere context en hadden we er nu niets van geweten omdat het niet op GoT was gepost?
Mijns inziens zou PS3 en Tweakers hier toch een officieel bericht over moeten opstellen dat voor iedereen leesbaar is, ook nadat het PS3 gedeelte geheel wordt gesloten...
Ik denk dat de modbreaks in het topic zelf duidelijk genoeg zijn: dit is zeer duidelijk niet gewenst.
PS. het gaat mij niet alleen om GoT/Sony maar ook voor de nabestaanden en de betrokkenen
Het filmpje is van een diep triest niveau. Daarentegen zie ik het nut niet van een "officieel" statement die enkel meer aandacht schenkt aan dit filmpje. Dat is iets wat we juist niet willen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:00:
Een gebruiker kan altijd een link naar iets posten wat hier niet is toegestaan. Hier wordt altijd zo snel mogelijk actie op ondernomen. Daarnaast had dat figuur dat filmpje op nog tientallen plekken kunnen posten. Ik snap dan ook niet dat je vindt dat Tweakers.net er openlijk afstand van moet nemen terwjil dat al openlijk is gebeurd?
Het gaat mij er ook niet direct om dat het filmpje op Tweakers.net is gepost, het ging mij er meer om dat het filmpje door een wedstrijd op Tweakers.net is gemaakt en op het internet is gezet...
Dat is een aanname die je kunt bevestigen noch ontkrachten. Voor hetzelfde geld was er een dergelijk filmpje gemaakt binnen een andere context en hadden we er nu niets van geweten omdat het niet op GoT was gepost?
Dat is waar, ik legde de link waarschijnlijk juist omdat de gebruiker hier op het PS3 forum postte en er blijkbaar nog trots op was ook... Achteraf gezien is het misschien wat minder 'indrukwekkend', geen idee of je het filmpje toevallig hebt gezien?

offtopic:
Als jullie liever geen tijd/aandacht hierop willen wijzen zijn jullie uiteraard vrij het topic te sluiten en zal ik hier verder niet moeilijk over doen

@ hieronder; dat is waar ik zal er verder over ophouden. Begrijp jullie punt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of het filmpje al dan niet indrukwekkend is maakt niet echt uit denk ik. Het punt dat Creepy en SmartDoDo maken is dat er direct is ingegrepen met alle middelen die wij hebben, en daarmee hebben we in principe alles gedaan wat we konden en wat nodig is om ons te distantiëren van die troep. Het enige wat we bereiken met een publiek statement is dat er meer aandacht wordt gevestigd op een filmpje dat we allemaal liever niet meer zien. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1