Toon posts:

[vista] partitie D weg

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen.

Het gaat om een alternate pc. Die werd standaard geleverd met een partitie van 50gb voor vista (c) en de rest van de 320gb voor opslag (D).

Tijdens de installatie van quicktime komt er opeens een blauw scherm. Bij het opstarten ontbreekt vervolgens partitie D. Hij is nergens meer te vinden. Ook speciale partitie programma's vinden hem niet.

PC:
Moederbord: p5b
Processor: c2d 6300
geheugen: Kingston 2gb in dualchannel
schijf: Seagate baracuda 320 gb
vga: xfx 7600gt

vista home premium.

Dit even uit mijn hoofd omdat et niet mijn pc is.

Heeft iemand een idee hoe ik die partitie terugkrijg?

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-01 19:22
Waar haal jij die extra 50 GB vandaan voor je C Partitie als het systeem 1 320 gb hdd heeft.

Mocht het zijn dat je 2 hdd's hebt is er natuurlijk een kans dat je hele hdd die van 320 gb defect is. Probeer eens andere voedings stekker of sata kabeltje.

Mocht dat nog niet werken is het misschien handig om met Alternate contact op te nemen ivm je defecte 320 hdd.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

elma_illusion schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:35:
Waar haal jij die extra 50 GB vandaan voor je C Partitie als het systeem 1 320 gb hdd heeft.
De rest van de 320 is toch gewoon 270 (als grootte van de D partitie)?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
elma_illusion schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:35:

Mocht het zijn dat je 2 hdd's hebt is er natuurlijk een kans dat je hele hdd die van 320 gb defect is. Probeer eens andere voedings stekker of sata kabeltje.

Mocht dat nog niet werken is het misschien handig om met Alternate contact op te nemen ivm je defecte 320 hdd.
Ik zeg de rest van die 320 gb word als D gebruikt, dus 270 gb.
Het is 1 schijf, zoals te zien in de specs

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
haha... inderdaad. Gewoon 50 en 270.
Maar welke programma's heb je gebruikt om de partities te bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
elmertje schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:41:
haha... inderdaad. Gewoon 50 en 270.
Maar welke programma's heb je gebruikt om de partities te bekijken?
Treesize, en pc inspector. Die laatste op aanrade van alternate, gebruiken zij ook.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 21:36
Dit even uit mijn hoofd omdat et niet mijn pc is.
zal dus wel 400 zijn met het verschil tussen GB en giB. Of die D: is 270GB

Wat bedoel je met speciale partitie programma's? Probeer eens met een Linux live cd'tje te booten en dan met gparted kijken hoe het met je schijf zit. Windows cd met fdisk kan voor mijn part ook.

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:44:
[...]

zal dus wel 400 zijn met het verschil tussen GB en giB. Of die D: is 270GB

Wat bedoel je met speciale partitie programma's? Probeer eens met een Linux live cd'tje te booten en dan met gparted kijken hoe het met je schijf zit. Windows cd met fdisk kan voor mijn part ook.
Nee het is toch echt een seagate van 320 gb in partities van 50 gb, en wat er dan nog overblijft.
Ik zal het eens proberen met linux live

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Heb je al in schijfbeheer gekeken of de partitie nog bestaat? Misschien dat er momenteel gewoon geen driveletter aan vast hangt of op een andere manier corrupt is geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
Fauna schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:48:
Heb je al in schijfbeheer gekeken of de partitie nog bestaat? Misschien dat er momenteel gewoon geen driveletter aan vast hangt of op een andere manier corrupt is geraakt.
ja.
Daar heb ik al gekeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 15:14 ]

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-12-2025

eqidna

Improvement in Progress

Wil dat zeggen dat de partitie er nog is in je schijfbeheer of enkel dat je eens gekeken hebt?
Pagina: 1