[x1250] Geen goede resolutie in Vista

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:45
Goede avond.

Ik heb een leuke HTPC in elkaar gezet met de volgende onderdelen;

MSI K9AGM2-FIH (690G met x1250)
AMD X2 4600+
2GB PC5300 DDR2
300 GB HDD en een dvd brander.

Alles werkt prima met Vista alleen krijg ik geen goed beeld op mijn LCD TV (Sharp).
Ik heb deze met een HDMI kabel aangesloten.

Het probleem is dat in Catalyst Control maar een paar resoluties kan kiezen 1280x.... en 1920x.... en mijn TV heeft een native resolutie van 1368x786.
Deze resolutie kan ik nergens kiezen en nu is mijn TV niet beeld vullend.

Ik heb versie 7.3 draaien van de catalyst drivers i.c.m. Vista

Ik heb hiervoor enkel nVidia kaarten gehad en goede ervaring met Rivatuner als het gaat om custom resoluties. Dus ik rivatuner downloaden, maar bij het starten van het programma geeft deze aan dat er geen supported drivers aanwezig zijn (Rivatuner 2.0).

Daarna heb ik ATI Tray Tool geprobeerd. Deze start niet eens op (fout meldingen als "Cannot start translation manager" en "cannot ready info from BIOS" )

Mijn vraag; is er een mogelijkheid om met een x1250 i.c.m. Vista custom resoluties te maken?

Ik hoop het :) Alvast bedankt voor de moeite!

Flickr

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 10:27
Kun je niet bij het Catalyst Control Center > Digital Panel Properties > HDTV support en dan bij 'Predefined and Custom HDTV Formats' een custom resolutie maken?

• rkrythe
Lintesir schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:55:
Kun je niet bij het Catalyst Control Center > Digital Panel Properties > HDTV support en dan bij 'Predefined and Custom HDTV Formats' een custom resolutie maken?
dat kan idd wel, maar dan kan je alleen lagere resolutie maken dan 1280x768 en ik wel juist om hoog

Flickr

• rkrythe
is er een versie van ATI tray tool of Rivatuner die wel werkt onder Vista i.c.m. een x1250?

Flickr