Toon posts:

[XP] Autorun.inf ook 'default explorer' laten starten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een script maken die vanaf mijn usb een aantal taken gaat uitvoeren,
aangezien een normale autorun niet werkt vanaf usb onder windows xp heb ik het volgende bedacht:
ik heb een autorunfile op mijn usb stick,
deze voegt het knopje verkennen wat er normaal ook staat toe,
en deze opent mijn batch script als ik hier op klik ( als ik op het icoontje bij deze computer klik opent hij ook.)
ik wil alleen dat hij dit opend en teglijk ook het gewoone explorer venster opend.
dit doet hij echter niet. ik weet dat dit mogelijk is door"explorer (driveletter)" in de autorun te zetten.
het probleem is echter dat de driveletter verschillend is. (ik kan geen programma's op de pc's installeren die dit oplossen)

iemand een idee hoe ik nu het explorer venster geopend krijg?
MOET werken onder xp
het liefst onder alle windows versie's

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-12 02:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is meer iets voor Windows Clients, het heeft weinig met programmeren te maken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
(jarig!)
Wat .oisyn zegt
-> WC

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik verzet hem even

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Om lekker moeilijk te doen, zie dit en zoek op die pagina effe op autorun. Ja, ik weet het veel te ingewikkeld, maar het is wel wat je zoekt.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12 18:15
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te stoppen met batch files en een simpel [insert programeertaal] programmatje te schrijven. Als je de dll`s voor je programmatje in dezelfde folder zet als het programma zelf, hoef je niets te installeren. Dus autorun zal bv. verwijzen naar x:\autorun\autorun.exe.

In de map autorun plaats je je programmatje en de dll`s die je programmatje nodig heeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

chubb_2,

Ik zie dat je hier nieuw bent - welkom op GoT :)

Wij hebben op GoT een aantal richtlijnen die de teksten van het wetboek benaderen qua complexiteit, en toch willen we heel graag dat je je daar aan houd - ongeveer net zoals bij de wet zeg maar ;)

Ik vat de belangrijkste regels even samen:
  • We zien graag een topic titel die je topic goed omschrijft 'usb autorun,' zegt erg weinig over je topic omdat je iets heel specifieks wilt doen. Daarnaast willen we in Windows Clients graag hebben dat je je Windows versie in je topic titel zet. Ik pas je topic titel even aan :)
  • Daarnaast zien we graag eigen inzet - oftewel wat heb je zelf al gedaan om dit probleem aan te pakken? Ik zie wel dat je al het een en ander werkend hebt maar laat ook even zien wat je al geprobeerd hebt om dit specifieke probleem op te lossen.
  • Ik mis nog wat randinformatie - zijn dit bijvoorbeeld PCs die jij al kent en wat is precies het doel?
Ik pas nog even je topic titel aan :)

Verder - als je nou gewoon 'explorer .\' opstart - krijg je dan niet de huidige driveletter? :)

Verwijderd

Topicstarter
oke,
ik ga op mijn manier van vragen letten in het vervolg.
elevator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:43:
Verder - als je nou gewoon 'explorer .\' opstart - krijg je dan niet de huidige driveletter? :)
stom dat ik hier niet eerder aan heb gedacht 8)7 ,
na ik dit bovenaan in het script heb geplaatst werkt alles.
Pagina: 1