[maxtor hdd]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 16:52
Ik heb een probleem,
Mijn harde schijf die valt uit en gaat plots weer aan. Dit gebeurt gewoon als ik met dreamweaver een site aan het maken ben.
Denken jullie dat dit aan de voeding ligt of aan de harde schijf zelf.

Ik moet zeggen dat ik redelijk veel hardware aan mijn voeding van 324 Watt heb hangen, namelijk:
-Een nvidia 6600GT videokaart (requires a 350 power supply, wat ik niet heb)
-Creative X-FI Music geluidskaart
-twee harde schijven op 7200 RPM
-5 case fans
-3 cd-rom drives.

Ik kan je niet vertellen welke hardeschijf het is dat uitvalt, volgens mij is het niet de schijf waar het OS opstaat, degene die dus uitvalt lijkt me de MAXTOR SATAII 300GB te zijn.

Wat denken jullie? Alvast bedankt

edit: ik zag dat ik mn titel maar half heb, spijt me hiervoor

[ Voor 4% gewijzigd door Meijuh op 17-04-2007 17:42 ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Verwijderd

Ik denk dat je best even in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kijkt, daar staan de meest waarschijnlijke oorzaken in!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:06
Je geeft zelf al aan dat je voeding wel eens te zwak kan zijn, heb je dan ook al een zwaardere geprobeerd? Dit zou idd best je voeding kunnen zijn.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Eeen 6600GT heeft absoluut geen 350W voeding nodig,. Het is een vrij lichte videokaart die echt niet veel vraagt.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-02 21:48
mad-dog schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:39:
Eeen 6600GT heeft absoluut geen 350W voeding nodig,. Het is een vrij lichte videokaart die echt niet veel vraagt.
Ligt eraan wat je andere hardware is ;). Als jij nou ook nog een veel-energie-vretende-pc hebt, die al 300/350 watt slurpt, heb je al meer nodig (Al zal dat waarschijnlijk niet zo zijn in dit geval)

PHILIPS Motional Feedback 544

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Geeft dit problemen? Blijft je systeem dan hangen of volgt er een harde reboot? Heb je niet een tooltje draaien wat je harde schijf uitschakelt of je power management dat ingrijpt in het geval van een aantal minuten idle zijn?

Verwijderd

Heb je geen HDD power down ingesteld in BIOS of power management van Windows? Dan is dit dus een feature.

En anders kabeltjes controleren, andere voeding gebruiken (wattage is niet zo relevant) en stress-test doen, in die volgorde.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Helaas zijn dus de glazenbollen van iedereen gebroken.. Er kunnen zoveel redenen zijn, dus zal je eerst zelf toch moeten gaan elimineren wat het niet kan zijn. Dus een beetje meer inzet tonen voordat je een topic opent.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.