Partitie niet verwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo,

Ik heb zojuist Windows Vista Ultimate geinstalleerd, maar toen ik eenmal opgestart was zag ik 2x schijven: [b]C:[/b] voor windows en [b]D:[/b] met 2 bestandjes erin. Alleen krijg ik deze D:\ niet verwijdert, ik heb hem wat verkleint, maar verder lukt het niet. Hij is momenteel 124GB groot, en houd dus weinig over van m'n 320GB HDD.

Ik heb al gezocht vie de search tool, maar leidde tot weinig resultaat. Misschien dat ik Partition Magic nodig heb. Ook de FAQ hielp me niet verder, daarom deze vraag aan jullie. Hoe krijg ik deze D:\ schijf verwijderd? Is het ook een Windows schijf geworden? Formateren lukt overigens ook niet.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
wat voor bestandjes staan erin? formatteren gaat ook niet mbv schijfbeheer? start --> uitvoeren --> diskmgmt.msc

• SOEPSTENGEL13
Nee ook daarmee lukt het niet, die bestanden heb ik net gedelted, maar heette boot.bak ofzo

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:44
wat wel helpt (bijna altijd) pak en dos bootdisk van win 98, gebruik fdisk in dos en verwijder de partitie.
hij zal hem als niet dos partitie zien omdat het geen ntfs herkend. en dan onder windows nieuwe partitie aanmaken.

• SOEPSTENGEL13
Hmm, sorry, zoveel ervaring heb ik daar niet mee, en heb helaas ook geen dos bootdisk van Win 98. Misschien mijn vader... maar dat weet ik niet.

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03
boot cdtje met damnsmall linux als je liever onder linux werkt.

http://www.damnsmalllinux.org
open een terminal
fdisk
korte handleiding op:http://wiki.nedlinux.nl/index.php?page=fdisk

[ Voor 50% gewijzigd door Towap op 17-04-2007 18:01 . Reden: aanvullende info ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Let op: Windows 98 kent geen NTFS bestandssysteem. Deze zal hij ook niet vinden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:15
Indien er geen spanende bestanden op die partietie staan wil Vista deze altijd wel verwijderen. Staan er systeem bestanden mischien op?

Probeer anders eens in te loggen als admin. dan folder options openen en hide system files check weg halen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
SOEPSTENGEL13 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:56:
Hmm, sorry, zoveel ervaring heb ik daar niet mee, en heb helaas ook geen dos bootdisk van Win 98. Misschien mijn vader... maar dat weet ik niet.
Lees dit topic eens door:
FDISK FAQ
Hier kan je vinden hoe je met fdisk de boel verwijderd en hoe je aan fdisk kan komen....

• SOEPSTENGEL13
Moet ik dan Linux installeren? Of is dit alleen in DOS ofzo?

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:44
Ook onbekend schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:59:
Let op: Windows 98 kent geen NTFS bestandssysteem. Deze zal hij ook niet vinden.
daroom zij ik ook hij zal het als NON DOS partitie zien, maar je kunt hem gewoon verwijderen

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
SOEPSTENGEL13 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:05:
Moet ik dan Linux installeren? Of is dit alleen in DOS ofzo?
FDISK werkt fijn onder DOS....

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:03
damnsmall linux is een bootable cd (dus je laad rechtstreeks van cd naar geheugen en schrijft niet op je schijf), maar als je dos gewoon bent is een dos diskette inderdaad het makkelijkst.

bootfloppy vind je op http://www.onecomputerguy.com/software_download.htm

• SOEPSTENGEL13
Ik heb helaas geen floppy meer een ook geen floppy drive. Kan het ook op DVD, of moet je daarop damnsmall linux zetten?

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
SOEPSTENGEL13 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:35:
Ik heb helaas geen floppy meer een ook geen floppy drive. Kan het ook op DVD, of moet je daarop damnsmall linux zetten?
Je kunt het als een image downloaden, een iso bestand van 50 MB. Deze image kun je branden als CD en wellicht ook als DVD, weet ik niet zeker. Het gaat er om dat je dan kunt booten vanaf de CD (of DVD) zodat je het DSL kunt laden en een aantal acties vanaf de shell kunt uitvoeren.

In het geval je liever met een DOS-shell werkt, zijn er ook wel images te vinden zodat je een DOS-shell kunt laden vanaf een bootable CD.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Malsain op 17-04-2007 18:44 ]

• SOEPSTENGEL13
Nou, heb met beide geen ervaring en weet niet wat het verschil is. Liefste het gene met het minste risico.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
hiren boot cd downloaden. Daarin staan allerlei programma's. Onder andere Partition magic. Daarmee moet het zeker lukken. (je moet alleen geen usb toetsenbord gebruiken)

• SOEPSTENGEL13
Partition Magic werkt niet op Vista :( Kan dat booten ook per USB stick? Want m'n broer wil geen DVD branden.

[ Voor 48% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 18-04-2007 17:18 ]

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik begrijp dat het een verse install van Vista was. Is het dan niet de makkelijkste weg om de installatie opnieuw te doen en partities te verwijderen? Gewoon de installatie-dvd erin en een clean install.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Malsain op 18-04-2007 18:33 ]

Pagina: 1