Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAD T752 Receiver loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn 3 jaar oude NAD T752 Receiver:

Probleem
Na een tijdje spelen reageert de receiever niet meer op commando's van de afstandsbediening en ook niet op de knoppen op de voorkant van de receiever. De enige manier om de versterker weer te kunnen bedienen is aan en uitzetten met de powerknop. Overigens blijft de versterker wel de muziek afspelen!
Ook viel mij op dat het OSD menu niet meer juist werkt: als je een menu item selecteerd wordt deze 'gehighlight'. Bij het scrollen door de opties op 1 menu pagina wordt de highlight niet goed gezet/ verwijderd, waardoor meerdere items gehighlight zijn (wat natuurlijk niet kan).

Al geprobeerd
- Tijdje van de stroom af
- Reset naar factory defaults (door video en tone defeat gelijktijdig een aantal seconden ingedrukt te houden)
Resultaat: het probleem blijft

Oplossing?
Kent iemand dit probleem en zo ja, is dit te verhelpen zonder de versterker naar de dealer terug te sturen? Ik heb genoeg ervaring met solderen (ook SMD) en heb een oscilloscoop thuis.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is je voeding wel helemaal lekker?
zou het zo 1-2-3 niet weten, maar heb ondertussen van NAD veel k*t solderingen gezien (zoek zelf maar een beetje rond, dan vind je genoeg op dat gebied).

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Ik heb zelf ook een NAD, deze is een tijdje geleden terug geweest naar de fabriek omdat een kanaal het niet goed meer deed ( na 2.beetje jaar). Hier heb ik een mooie oplossing voor gekregen in overleg met NAD. Misschien dat je de mensen bij NAD eens op moet bellen, ik weet dat ze best schappelijk zijn qua dit soort dingen.

• Sikkek
Boudewijn schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:53:
is je voeding wel helemaal lekker?
zou het zo 1-2-3 niet weten, maar heb ondertussen van NAD veel k*t solderingen gezien (zoek zelf maar een beetje rond, dan vind je genoeg op dat gebied).
Ja, dat had ik al gevonden. Ik ga maar eens kijken of alle solderingen nog wel in orde zijn op het digitale deel....
Zjosh schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:23:
Ik heb zelf ook een NAD, deze is een tijdje geleden terug geweest naar de fabriek omdat een kanaal het niet goed meer deed ( na 2.beetje jaar). Hier heb ik een mooie oplossing voor gekregen in overleg met NAD. Misschien dat je de mensen bij NAD eens op moet bellen, ik weet dat ze best schappelijk zijn qua dit soort dingen.
Tja, ik heb de versterker via internet gekocht. AND Benelux (de NAD importeur) is dan niet echt geneigd schappelijk te doen.... Ze willen hem wel repareren, maar dat gaat waarschijnlijk niet goedkoop worden. Ik heb ondertussen het service manual gekocht, wellicht dat ik daarmee verder kom....

[ Voor 22% gewijzigd door Sikkek op 17-04-2007 22:59 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Sikkek schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:58:
Tja, ik heb de versterker via internet gekocht. AND Benelux (de NAD importeur) is dan niet echt geneigd schappelijk te doen.... Ze willen hem wel repareren, maar dat gaat waarschijnlijk niet goedkoop worden. Ik heb ondertussen het service manual gekocht, wellicht dat ik daarmee verder kom....
Da's matig. Ik heb zelf een jaartje NAD spul gehad en daar zat toen net 5 jaar garantie op. Beetje lullig dat de importeur nu zo stug doet over de garantietermijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sikkek
Exirion schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:01:
[...]

Da's matig. Ik heb zelf een jaartje NAD spul gehad en daar zat toen net 5 jaar garantie op. Beetje lullig dat de importeur nu zo stug doet over de garantietermijn.
Garantietermijn op deze versterker is 2 jaar.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Sikkek schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:50:
Garantietermijn op deze versterker is 2 jaar.
Op alles zat garantie van 2 jaar, maar per 1 januari 2005 is dat standaard 5 jaar geworden als je registreert bij de importeur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sikkek
Exirion schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:51:
[...]

Op alles zat garantie van 2 jaar, maar per 1 januari 2005 is dat standaard 5 jaar geworden als je registreert bij de importeur.
Denk niet dat dat kan als je het via een webwinkel hebt gekocht (niet geautoriseerde dealer)....

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Sikkek schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:46:
[...]

Denk niet dat dat kan als je het via een webwinkel hebt gekocht (niet geautoriseerde dealer)....
waarom niet? Je koopt toch gewoon een product wat van de fabrikant af komt? T is niet dat dat product nog aan enige verandering onderhevig is geweest bij de uiteindelijke verkoper.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

kamstra schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:48:
waarom niet? Je koopt toch gewoon een product wat van de fabrikant af komt? T is niet dat dat product nog aan enige verandering onderhevig is geweest bij de uiteindelijke verkoper.
Tenzij het grijze import uit bijv. Duitsland is (komt veel voor in electronicaland).

• Sikkek
Exirion schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:33:
[...]

Tenzij het grijze import uit bijv. Duitsland is (komt veel voor in electronicaland).
Inderdaad, deze versterker komt ook uit Duitsland...

• Sikkek
Even een update:

Op de hoofdprint zag ik dat bij de voedingsstabilisatoren een aantal elko's niet meer goed waren (bol, eentje zelfs lek). Ook was een zenerdiode zo heet geworden dat de printplaat eronder zwart was.

Ik heb vervolgens de zenerdiode vervangen door een zwaarder type, alle elko's vervangen door 110 graden varianten (de regulatoren worden erg warm, dit komt de levensduur van standaard elko's niet ten goede, ze zitten vlak naast de koellichamen) en ook voor de zekerheid de regulatoren vervangen (waren 78XX/79XX typen).

Helaas! Dit loste het probleem niet op.....

Ik heb de versterker maar naar AND Benelux gebracht om te laten repareren, het bleek dat een tweetal microprocessoren niet meer goed waren, deze zijn vervangen en de versterker is teruggestuurd naar mij (totale kosten: € 99 en een paar centen, viel me reuze mee!)

Versterker werkt nu weer perfect.

[ Voor 0% gewijzigd door Sikkek op 29-06-2007 14:54 . Reden: typo ]

Pagina: 1