Problemen met SB Live! 5.1

Pagina: 1
Acties:

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geluidskaart. Het gaat om een Creative SoundBlaster Live! 5.1 die ik 4 jaar geleden gekocht heb.

Het gaat om het volgende probleem:

Ik heb negen van de tien keer gewoon goed geluid, maar tijdens het afspelen van sommige mp3's hoor je soms wat gekraak en geruis. Het komt niet vaak voor, maar als het er is, vind ik het wel storend. Het is niet steeds hetzelfde liedje dat kraakt.

Laatste drivers zijn geinstalleerd en helaas maakt Creative ze niet meer voor deze serie.

Mijn speakerset is een Logitech Z-5400, waar ik heel tevreden mee ben. Maar misschien verdient dit setje wel een betere kaart. Mijn oog is gevallen op de X-Fi XtremeMusic.

Naar aanleiding van dit probleem de volgende vragen:
- Is er een oplossig voor het gekraak?

- Kan ik beter voor een XtremeMusic gaan? Zo ja, is het verschil dan duidelijk merkbaar?

- Ik heb als advies meegekregen dat je het mooiste geluid krijgt als ik mijn Z-5400 digitaal aansluit op de optische ingang of coaxiaal ingang. Bij de specs van de XtremeMusic staat dat ie een digitale uitgang heeft.(SPDIF I/O, geen optische of coaxiale uitgang) Maar welke kabels zijn daarvoor nodig?

Alvast bedankt! :)

R.D50

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 14:57
Ik heb een soortgelijk probleem.

Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan de boxen :(

Maar aangezien mijn broertje op een onboard geluidskaart zit heb ik een nieuwe geluidskaart besteld.

Een non-creative, want er blijken ook problemen te zijn tussen creative kaarten en moederborden.

Dus ik zal hier posten of de nieuwe kaart het oplost.

PS. Is het bij jou ook zo dat het gekraak alleen voorkomt bij hoge CPU use?

User Error -- Please Replace User

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
Hmm, een hoge CPU use heb ik nog niet naar gekeken. Dan zou het in principe ook bij spellen zo moeten zijn dat er gekraak is. Dat heb ik echter nog nooit meegemaakt. Ik zal er naar kijken

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan mijn Z-5400 ligt. Ik had het ook al met mijn vorige set, Altec Lansing 5100. Mijn moederbord is trouwens een Asus P4P800-SE.

R.D50

Verwijderd

En wat als je het afspeelt met bijvoorbeeld drivers van kxproject ?

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
ja gemodde drivers heb ik ook al geprobeerd, zowel onder Vista als onder XP. Probleem blijft.

Ik ga nu bijna zeker een X-Fi XtremeMusic kopen, want ik vind dat dat een Z-5400 geen SB Live! 5.1 verdient. Aangezien ik bijna heel mijn systeem geupgraded heb, maakt me deze geluidskaart ook niet meer uit.

Alleen zijn er nog 2 dingen wat ik nog wil weten:

- Zal ik duidelijk verschil merken tussen de X-Fi en de SB Live! 5.1?

- Hoe kan ik deze digitaal aansluiten op mijn Logitech Z-5400?

R.D50

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

je kan ook nog de open source drivers voor de 5.1 Live proberen.
Die zijn echt veel beter qua geluid en qua opties.
Ik ben er alleen mee gestopt omdat Ventrilo niet ondersteund werd, anders had ik ze nog steeds in gebruik! De kx drivers ofzo heten ze.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
net weer ff die KxDrivers geprobeerd, het installeren gaat perfect. Alleen er komt nu helemaal geen geluid uit. Ik heb alle instellingen ff veranderd, maar niets werkte :(

Die drivers maken nu niets meer uit, ik ga voor de X-Fi XtremeMusic.

Alleen ik heb nog 2 vraagjes:

- Hoe kan ik deze digitaal aansluiten op mijn Logitech Z-5400?

R.D50

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

rodian50 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:20:
[...]

[...]
Ben ik ook wel benieuwd naar!

99pixels.nl

Pagina: 1