[2000] Ldifde import: "a required subref is missing"

Pagina: 1
Acties:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Momenteel ben ik bezig om over twee autonome Exchange-organisaties een nieuw smtp-domein uit te rollen. Omdat in het verleden de Active Directories afwijkend zijn ingericht liep ik bij het genereren van de adressen met een recipient policy tegen erg veel onjuiste aliassen aan dus die optie viel af.

We hebben nu met een excel-macro een aantal scripts gemaakt, welke uiteindelijk een lijst met distinguished names en e-mailaliassen oplevert. Hieruit genereren we een ldifde-importfile.

Dit werkt op de 2003 AD prima. Echter levert het script op het Windows 2000 SP4-domein een error:
Add error on line 2: Operations Error
The server side error is "A required subref is missing."
Het importbestand voor ldifde ziet er als volgt uit:

dn: CN="Puk\\,Pietje,OU=DV,OU=Gebruikers,DC=lan,DC=fontis,DC=org"
changetype: modify
add: proxyAddresses
proxyAddresses: SMTP:PPuk@testdomein.nl
-
Format in de AD aanpassen is helaas voor ons geen optie op dit moment. De komma's en tussenvoegsels achternaam in de voornaamvelden zijn bij vrijwel alle gebruikers zo verwerkt. Iedereen is in principe Achternaam, Voornaam bekend.

Eerst kreeg ik een syntax-error, deze is opgelost door "" om de distinguished name heen te zetten.
Zelf heb ik al een tijd zitten zoeken. Helaas kom ik met google vooral algemene ldap-documentatie tegen. Heeft er misschien iemand eerder met dit bijltje gehakt? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Asteroid9

General Failure

Als je een ldifde export van het 2000SP4 domain maakt, staan die first names dan op dezelfde manier in de exportfile?
Wel een interessant probleempje moet ik zeggen! :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

ik zou ook zeggen, maak een test user aan zoals je die wilt hebben en exporteer deze. Kijk daarna naar de verschillen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Helaas is gebleken dat de namen in de exportfile hetzelfde zijn, ware het niet dat CSVDE óf Excel wel om raadselredenen een tweede \ had toegevoegd :? Overigens levert die verwijderen geen werkend bestand op...

* sanfranjake redelijk leek op scriptgebied, dus misschien is dat wel heel normaal :+

Export/import zie ik geen verschillen. Inmiddels ben ik ook maar even wat andere mogelijkheden zoals vbs aan het onderzoeken. De directie vindt dit namelijk een erg belangrijk project :P

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 17-04-2007 22:27 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

ik heb zelf een script lopen die exporteert en importeert.. dat is in den beginne ooit foutgelopen
door het ontbreken van een dash, of een blanko regel. eh, ontschoten. zucht. dit snijdt niet bijzonder veel hout, maar heb me toen werkelijk suf gegoogled :+

don't mistake lack of talent for genius.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Asteroid9

General Failure

Heb je wel een blanke regel na de dash tussen de entries in staan?
Als ik het me goed herinner is dat ook noodzakelijk.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 16:37
probeer de import en export csv bestanden niet in excel te bekijken maar in een TXT editor (uedit, oid desnoods kladblok) ik merk vaak dat excel soms wat rare dingen doet met komma's punten en aanhalingstekens, en dat er soms lege regels worden weggelaten. Voor het vullen van een CSV is excel goed, maar de fine tuning do9e ik vaak in een andere editor.

Ronald van Doorn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sanfranjake schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:59:
Eerst kreeg ik een syntax-error, deze is opgelost door "" om de distinguished name heen te zetten.
Zelf heb ik al een tijd zitten zoeken. Helaas kom ik met google vooral algemene ldap-documentatie tegen. Heeft er misschien iemand eerder met dit bijltje gehakt? :P
moet je aanhalingstekens niet als volgt

dn: CN="Puk\\,Pietje",OU=DV,OU=Gebruikers,DC=lan,DC=fontis,DC=org

je probeert nu een hele rare cn (Puk\\,Pietje",OU=DV,OU=Gebruikers,DC=lan,DC=fontis,DC=org) te geven die nergens binnen de tree valt. Dit zou dus ook naar mijn idee ook de subref kunnen verklaren immers je geeft geen enkel sub meer op en dat kan iet in een tree lijtk me zo. Ik heb ook maar basic ldap kennis mar dit lijtk me logisch

[ Voor 13% gewijzigd door TrailBlazer op 18-04-2007 09:53 ]

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:26:
ware het niet dat CSVDE óf Excel
Export met ldiffde bedoel je hoop ik?
Pagina: 1