Momenteel ben ik bezig om over twee autonome Exchange-organisaties een nieuw smtp-domein uit te rollen. Omdat in het verleden de Active Directories afwijkend zijn ingericht liep ik bij het genereren van de adressen met een recipient policy tegen erg veel onjuiste aliassen aan dus die optie viel af.
We hebben nu met een excel-macro een aantal scripts gemaakt, welke uiteindelijk een lijst met distinguished names en e-mailaliassen oplevert. Hieruit genereren we een ldifde-importfile.
Dit werkt op de 2003 AD prima. Echter levert het script op het Windows 2000 SP4-domein een error:
Eerst kreeg ik een syntax-error, deze is opgelost door "" om de distinguished name heen te zetten.
Zelf heb ik al een tijd zitten zoeken. Helaas kom ik met google vooral algemene ldap-documentatie tegen. Heeft er misschien iemand eerder met dit bijltje gehakt?
We hebben nu met een excel-macro een aantal scripts gemaakt, welke uiteindelijk een lijst met distinguished names en e-mailaliassen oplevert. Hieruit genereren we een ldifde-importfile.
Dit werkt op de 2003 AD prima. Echter levert het script op het Windows 2000 SP4-domein een error:
Het importbestand voor ldifde ziet er als volgt uit:Add error on line 2: Operations Error
The server side error is "A required subref is missing."
Format in de AD aanpassen is helaas voor ons geen optie op dit moment. De komma's en tussenvoegsels achternaam in de voornaamvelden zijn bij vrijwel alle gebruikers zo verwerkt. Iedereen is in principe Achternaam, Voornaam bekend.
dn: CN="Puk\\,Pietje,OU=DV,OU=Gebruikers,DC=lan,DC=fontis,DC=org"
changetype: modify
add: proxyAddresses
proxyAddresses: SMTP:PPuk@testdomein.nl
-
Eerst kreeg ik een syntax-error, deze is opgelost door "" om de distinguished name heen te zetten.
Zelf heb ik al een tijd zitten zoeken. Helaas kom ik met google vooral algemene ldap-documentatie tegen. Heeft er misschien iemand eerder met dit bijltje gehakt?