Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[powerpoint2003] infokanaal dmv pp automatisch updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 22:17
Op de camping waar ik werk willen we dus een infokanaal aanbieden. Hardwarematig is alles in orde gebracht;
- Er staat een computer met een netwerkverbinding
- Er is een module geinstalleerd welke het tv-uit signaal omzet naar en coax-signaal wat op de hele camping aanwezig is.

Het idee was om in eerste instantie een powerpoint te draaien en deze doormiddel van remote login steeds vanaf de receptie te updaten.

Hier loop ik echter tegen het probleem aan. Het is niet wenselijk dat de powerpoint wordt afgesloten om zeg maar de geupdate versie opnieuw te laden.

Er moet dus op een of andere manier een mogelijkheid zijn dat zonder dat de gebruiker dit door heeft Powerpoint wordt geupdate met een nieuw weekprogramma.

Zelf heb ik al zitten kijken of het niet mogelijk was om in een bestaande presentatie een koppeling te maken naar de nieuwe versie en dan zo de oude weg te halen maar weinig succes.

Het probleem kort samengevat is dus eigenlijk een nieuwe powerpoint laden zonder dat de kijkers dit door hebben.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Via vba kan je volgens mij wel sheets veranderen / toevoegen / afvoeren. Dus je zou hier naar kunnen kijken door gewoon 1 copy te maken,hierin alle veranderingen door te voeren en dan in het origineel te zetten na de laatste sheet : kijk of de copy nieuwer is dan de huidige powerpoint zoja, dan elke sheet vervangen door de sheets van de copy.

Maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om gewoon 2 powerpoint presentaties te hebben ( week a en week b ) en dan gewoon om 05:00 op zondag via scheduled tasks powerpoint weeka afsluiten en weekb opstarten. Met een beetje goede schedule / batchbestand moet dit binnen 10 seconden gedaan zijn en de kans dat er iemand om 05:00 uur op zondag nog naar je powerpoint zit te kijken en echt merkt dat er 10 sec geen sheet is langsgeweest vind ik minimaal.

Maar je kan ook kijken naar producten als netpresenter etc.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Bij ons op school draaien we een soortgelijk systeem en liepen ook op een lijkend probleem als dit op. We hebben PLay The Web aangeschaft (10 dollar). Het is een programma dat websites/ flash vanalles omstebeurt laat afspelen (alles instelbaar) ook films! Wel leuk denk op een camping. Programma is erg licht wij hebben het op een PII 400MHz met 256MB RAM maar kan ook makkelijk op een lichtere pc. De powerpoints enzo laad hij in een soort cache. Dus als je deze wijzigd dan is deze met de volgende ronde gewoon weer aangepast. Lekker makkelijk ook alle sop netwerk zetten...

Edit even een linkje: http://www.play-the-web.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 17-04-2007 19:18 . Reden: Linkje erbij gezet ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt ook een pc met 2 uitgangen nemen, vervolgens de presentatie op het 2de scherm laten afspelen, en daar standaard een zwarte bureabladachtergrond op zetten. Als je dan de presentatie herlaad, dan is het scherm 'gewoon' even zwart :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Coenos
Bedankt voor de reacties,

'k denk dat ik even naar het idee van Cave_boy ga kijken want als ik het zo aan hoor is dit precies het probleem waar wij tegen aan lopen!
Je kan dit inderdaad ook natuurlijk automatisch laten verversen (was al bang dat ik dit zelf rond de klok van 17u moest gaan doen)

Verwijderd

ik weet niet of je de aanschafprijs kunt rechtvaardigen, maar voor een ècht professionele oplossing zou je eens kunnen kijken naar Scala (www.scala.com). Ik ben er een keer beroepsmatig mee aan de gang gegaan, en dat pakket dekt precies wat jij wilt hebben.

• Coenos
Ben zelf ook een keer op de website van scala beland. Werd na het aanvragen van informatie gelijk opgebeld door de een vertegenwoordiger.
Hij had inderdaad een helder en dekkend verhaal maar kwam iet wat boven het budget uit....

Verwijderd

Ja het is idd een zeer prijzig pakket. Er zijn ook nog wel een antal linux-based alternmatieven, maar met al het extra werk dat dat met zich meebrengt zou ik het als ik jou was toch gewoon bij powerpoint houden...
Pagina: 1