K8V Deluxe, welke raid controller?

Pagina: 1
Acties:

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik heb een Asus K8V Deluxe waarbij twee raid controllers aanwezig zijn. Nou heb ik wel eens gehoord dat 1 van de twee controllers via de southbridge loopt en de andere via de pci bus.

Ik heb mijn sata schijven op dit moment in raid 0 op de Promise PDC20378 controller, kan ik beter de VIA VT6307gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Jns1986 op 17-04-2007 16:56 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40
De VIA controller loopt via de Soutbridge en heeft zodoende geen invloed op de bandbreedte die beschikbaar is op de PCI-bus. Of je het echt gaat merken? Ik denk het niet.

Je kunt je RAID-0 array niet overzetten, dus zorg er wel voor dat je je data hebt gebackupt.

Verwijderd

VIA-controller gebruiken. :)
En eventueel die Promise controller uitschakelen in je BIOS, weer een IRQ minder. Altijd alles wat je niet gebruikt uitschakelen in BIOS; zo voorkom je IRQ sharing.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:43
Ik zou de Promise-controller gebruiken. Ik had hetzelfde moederbord en had het idee dat die sneller en stabieler was. En waarschijnlijk gebruik je de PCI-bus toch nergens anders voor....

Verwijderd

LuukNouwen schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:48:
Ik zou de Promise-controller gebruiken. Ik had hetzelfde moederbord en had het idee dat die sneller en stabieler was. En waarschijnlijk gebruik je de PCI-bus toch nergens anders voor....
"ik had het idee" klinkt niet erg overtuigend, laat maar cijfers zien. PCI bus is sowieso limiterend voor een RAID0 set dus dat mag je wel even waarmaken dan. ;)

Laat staan als je onboard ethernet en/of USB gebruikt, dat loopt meestal gewoon over PCI; en deel je dus met je I/O controller. Niet erg verstandig lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 19:01 ]

• Jns1986
dacht dat even overzetten wel zou lukken, niet dus :) Maargoed data recoveren en hopen dat we het zooitje weer aan de praat krijgen...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het maakt in de praktijk nauwelijks iets (merkbaar) uit. Ik heb dit MB al ruim 3 jaar en alle raid-configuraties op beide controllers gehad.

ARME AOW’er

• Jns1986
Heb m'n schijven nu aan de VIA controller hangen, heb totaal geen stabiliteits problemen. Het OS voelt sneller aan en deze controller stuurt S.M.A.R.T. door!
Pagina: 1