Toon posts:

Firefox en oude IE gooien plaatjes over de teksten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie wil mij even helpen?

Ik heb enige kennis van html, maar nu er zich wat probleempjes hebben voorgedaan wil ik me toch even tot jullie 'experts' wenden. Ik ben vandaag begonnen aan een website voor een kennis en heb een oude html+css template gebruikt die ik nog ergens op mijn pc had staan. Deze heb ik vervolgens flink aangepast, plaatjes en tekst etc. ingezet en toen ik uiteindelijk het idee had dat hij zo wel aardig in de richting kwam heb ik hem hier even online gezet om te testen.

In Internet Explorer deed alles het prima, tot ik hem in Firefox en een oudere IE versie ging bekijken. Daar blijken bij de langere pagina's zoals salon, behandelingen en prijzen de plaatjes over de teksten heen te gaan. Zie printscreen

Zoals gezegd heb ik wel enig verstand van html, maar dit gaat mij weer net boven het hoofd. Waar kan hier de fout zitten en wat kan ik daar aan doen om dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor de moeite van het bekijken. Hoop dat jullie wat tips voor me hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 16:58 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:50

Onbekend

...

Bij "Salon" is er i.i.g. iets mis in je broncode:

Vanaf regel 218 staat er:
HTML:
1
2
3
4
5
<p class="MsoNormal">
                    <span style="font-size:8pt;font-family:Verdana">U&nbsp; kunt bij 
                    ons een gratis huidanalyse laten doen en u&nbsp; laten adviseren 
                    over eventuele behandelingen. en producten. Al onze 
                    behandelingen vinden plaats op telefonische afspraak.</span></div>

Je ziet hier dat je een P-tag opent en deze niet sluit. (Een paar regels daaronder pas, maar dat is veel te laat.)

Waarschijnlijk heb je het zelfde probleem op de rest van je pagina's.

Tip: Gebruik eens http://validator.w3.org/ en zorg ervoor dat je pagina foutloos er doorheen komt....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je nou een XHTML Template met Word bewerkt of hoe moet ik die code zien? De comments lijken me nou niet echt van jezelf afkomstig, en de 'invulling' lijkt me toch sterk uit Word of iets dergelijks te komen...

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-04-2007 20:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

RobIII schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:00:
Heb je nou een XHTML Template met Word bewerkt of hoe moet ik die code zien? De comments lijken me nou niet echt van jezelf afkomstig, en de 'invulling' lijkt me toch sterk uit Word of iets dergelijks te komen...
Idd. Bovendien, als je iets kopieert (ja, ik hou het netjes) dan moet je het wel goed doen. Slechte site overigs, hij werkt niet eens in Opera.
In de css zit een div die een vaste hoogte heeft, daardoor gaan je pagina's de soep in...
Ga maar eens xhtml + css leren :).

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
"Gewone" HTML leren, mag overigens ook, naargelang je crisp of fuzzilogic volgt (cfr een andere link in deze thread ;^)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Ditch Word,

Word is niet bedoeld om websites mee te bouwen,
Download nvu, en werk daarmee (of welke andere html editor dan ook) (mits het geen frontpage is)
Controlleer je code door het door de 3wc validators te trekken, dat helpt.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1