Modem en Router Interface onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Beste mensen, het probleem zit als volgt:

Internet werkt prima, dat wil zeggen via de Ethernet kabels. Als ik echter naar mijn interface wil van mijn router/modem (zyxel prestige 650h-31), dan werkt dat dus niet (via telnet kan het overigens wel). Dit gebeurde nadat ik de UPnP aanzette en de interface afsloot, maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Vervolgens het volgende probleem. De zyxel heeft geen wireless, maar sommige huisgenoten willen dat graag. Dus heb ik er een merkloos wireless router aan vastgezet en die (volgens mij) helemaal goed ingestelt. Nu kan ik ten eerste niet de interface van die router bereiken op het adres, maar ten tweede is er ook geen internetverbinding vanaf de router naar mijn modem. Dat wil zeggen: Ik heb wel signaal (WEP encrypt), maar internet werkt niet.

Wat nu?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Verwijderd

wat heb je gedaan en hoe?

IP adressen, wie is DHCP en etc... Iets meer gegevens is welkom...
Mijn glazen bol heeft wegens het goede weer vakantie genomen... :-)

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Wat ik gedaan heb is het volgende:

Ik heb een nieuwe modem/router aangesloten. Deze werkt verder prima (de zyxel). Alleen ik kan de interface niet bereiken via de browser, alleen via telnet. Niet echt ideaal.

Daarnaast zit er een wireless router aan vast, omdat de modem geen wireless antenna heeft. Deze heb ik uitvoerig getest om te kijken of hij ipadressen doorgeeft etc. Maar aangezien ik ook daarvan de interface niet kan bereiken, zit ik een beetje vast. Als ik alles instel dan gaat de wireless heel eigenwijs zichzelf een ip-route geven richting de modem, waardoor er dus geen connectie tot stand kan komen. Ik heb de gateway van de router ingesteld met ipadres van de modem.

Daarnaast heb ik de router zelf ook een ipadres gegeven, zodat wireless computers weer een ipadres kunnen vinden, nl. als gateway de wireless router. Het ipadres van de computer is dan vervolgens een oplopend nummer in hun TCP/IP, maar (afgezien van dat dat eigenlijk niet zou hoeven) werkt dit dus ook niet.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.

edit: DHCP is de modem/router, de zyxel.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.