[XP] Kan geen vaste schijven vinden*

Pagina: 1
Acties:

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Ik heb sinds gister een laptop:
Compaq v6000
Intel core duo T2250 1.73Ghz
1gb ddr2
120gb sata 5400rpm hd

Op deze laptop zat al Windows Vista Home Premium.
Nu heb ik er een backup van gemaakt met norton ghost voor de zekerheid omdat ik gewoon op Windows XP Professional wil blijven draaien.
Nu stop ik de Windows XP cd erin en geeft hij aan "kan geen vaste schijven/stations vinden"
Nu dacht ik gooi ik de backup die ik heb gemaakt met norton ghost van Windows Vista erweer op maar hij doet nu helemaal niks meer.
Wie kan mij helpen om gewoon windows xp te laten draaien?

PS: Verdere informatie nodig laat het weten.

gr.

[ Voor 3% gewijzigd door AeroTech2 op 17-04-2007 16:07 ]

\

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:38
Komt waarschijnlijk doordat er een SATA hard disk in zit. In Windows XP wordt dat niet standaard ondersteund. Je zult dus tijdens het starten van de installatie op de (bekende) F6 knop moeten drukken en de drivers van de Intel SATA AHCI Controller Driver (afhankelijk van het exacte V600x type laptop) moeten laden.

Als je geen floppy drive hebt, dan moet je de drivers waarschijnlijk "even" slipstreamen in je WinXP installatie.

Drivers kun je van de HP site downloaden.

Verder even googelen op "installing Windows xp on sata" of even zoeken op GoT levert al veel bruikbare tips op hoe je dit kunt doen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
Probleem opgelost:

Heb een sata driver gedownload en het programma Nlite
Heb zo een eigen windows xp samengesteld met de nieuwe driver erin.
Nu doet de laptop met windows xp het weer.

\

• AeroTech2

AeroTech2

The One doesn't excist

Topicstarter
mbaltus schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:13:
Komt waarschijnlijk doordat er een SATA hard disk in zit. In Windows XP wordt dat niet standaard ondersteund. Je zult dus tijdens het starten van de installatie op de (bekende) F6 knop moeten drukken en de drivers van de Intel SATA AHCI Controller Driver (afhankelijk van het exacte V600x type laptop) moeten laden.

Als je geen floppy drive hebt, dan moet je de drivers waarschijnlijk "even" slipstreamen in je WinXP installatie.

Drivers kun je van de HP site downloaden.

Verder even googelen op "installing Windows xp on sata" of even zoeken op GoT levert al veel bruikbare tips op hoe je dit kunt doen.
Trouwens nog verder bedankt voor de info die je me hebt kunnen geven...

Thnx

\

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Welke driver heb je gedownload dan?
Ik zit met hetzelfde probleem 8)7
Op de site van Intel kan ik alleen een .exe vinden, en bij het installeren krijg ik een foutmelding:

"Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van deze software.
Setup word afgesloten" :|

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is wel zo handig om te vermelden welke .exe je bij de Intel site hebt gebruikt, en ook de gebruikte hardware (chipset dus) maakt verschil uit.

Alles staat of valt met hoe goed jij zelf je huiswerk doet voor je een vraag stelt, en dat mis ik nu wel in je post.
Er staat nu bot gezegd niet meer dan "hellup, doetniet".

Dus: vul de info aan :)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2007 17:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Komt waarschijnlijk doordat er een SATA hard disk in zit. In Windows XP wordt dat niet standaard ondersteund.
Dat is niet helemaal waar. Het is gewoon een I/O controller waar geen driver voor is. Mijn controller deed het zonder gezever met extra drivers, en is toch niet een hele oude SATA controller.

日本!🎌

Pagina: 1