Toon posts:

High-end Game PC a €1650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan binnekort een nieuwe game pc te gaan kopen.
Het budget is €1650 waar ik met mijn huidige config net onder blijf.
Ik ga ook overclocken dus vandaar de aparte koeler en pc6400 geheugen.
Het doel is zoals gezegd GAMEN, en natuurlijk het gebruikelijke werk (office, internet) maar dit kan welke PC.
Games die soepel moeten draaien op een res van 1280/1050 zijn:
- Crysis
- assassin's creed
- GTA IV
- Oblivion
enz.

De config:

Behuizing Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm € 99,60
Hier twijfel ik nog het meest over. Ik weet dat de voeding van goede kwaliteit is, maar is hij ook krachtig genoeg? Hier twijfel ik dus nog sterk over, maar aangezien er nog wel wat speling in het budget zit, kunnen jullie misschien een ander voorstel doen?

Processor Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed € 212,00

Lijkt me logisch, zeker na de prijsdaling van intel.

Videokaart Asus VGA GeForce EN8800GTS 640 MB € 370,99
Aangezien er een krachtpatser nodig zal zijn om crysis te kunnen draaien is er hier gekozen voor een 8800 GTS 640 mb. De GTX vind ik toch te duur en ook een beetje overkill. Aangezien de niet overclockte versies allemaal hetzelfde zijn is er hier voor het goedkoopste merk (asus dus) gegaan. Mooi is dat je er ook nog leuke software bij krijgt.

Moederbord Asus P5N32-E SLI Plus € 162,99
Ook dit is nog een puntje van twijfel, ik weet dat asus borden goed zijn. Maar er is nog weinig info te vinden over deze plus versie. Maar aangezien hij ondersteuning bied voor 1333 FSB is hij hopelijk klaar voor de nieuwe processoren van Intel (45nm penryn). De striker viel namelijk al af vanwege de prijs dus leek deze lite 680I chipset (eigenlijk 650I) me wel een goede keus.

Monitor Samsung TFT 206BW 20 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart € 263,93 Ook hier weer de twijfel, ik weet namelijk niet of een breedbeeld wel lekker gamed. Wat zijn jullie ervaringen? Wel weet ik dat dit een mooie goede monitor is. Als alternatief is er nog de Samsung 931C 19 Inch, 2 Ms € 274

Geluidskaart Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM € 72,99
Is denk ik ook een standaart keuze aangezien ik iets meer wil dan de onboard soundmax. En deze ook een digital out heeft is dit de beste keuze toch?

Boxen Creative Speakerset Inspire T6100 5.1, Zwart € 53,11
Aangezien ik mooi surround geluid wil, en mijn kamer niet heel groot is leek de 7900 wat overdreven. Dus daarom voor deze middeweg gekozen.

Muis Logitech Mouse RX1000 USB, Zwart € 20,00
Dit vind ik uiterlijk een geweldige muis, ook ligt hij fijn in de hand.

Toetenbord Logitech Keyboard UltraX Media USB, Zilver / Zwart, Qwerty € 19,00
-

Hardeschijf Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 73,99
320 GB is denk ik wel genoeg, als je ongeveer 10 a 12 GB per spel rekend (toekomst) dan moet dit genoeg zijn. Anders altijd nog makkelijk bij te zetten.

DVD SPELER Samsung SH-D163A 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart € 18,00
S-ATA is belangrijk voor de airflow dus vandaar.

DVD BRANDER Samsung DVD-RW SH-S183A Bulk, Zwart € 31,36

S-ATA is belangrijk voor de airflow en dit is een goede betrouwbare brander (uit ervaring). Aangezien de iets betere 20* van Lite-on niet leverbaar is, is dit de beste keus.

Geheugen Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2 € 149,00
Ik ben een fan van Corsair, dus dit merk staat al vast. Maar ik vraag me af waarom dit geheugen zo super goedkoop is? 2GB is toch wel vereist voor de games die ik wil spelen.

CPU Koeler Zalman CNPS9500 Led Koper € 40,00
Volgens vele tests een stille (belangrijk in een slaapkamer) en goed koelend koeler :P. Aangezien dit Scythe infinity wel heel groot is lijkt dit een goed alternatief.

TOTAAL: € 1603,90

Verwijderd

Aha, goed systeem, ik zou hem gewoon zo bestellen, ziet er perfect uit. Mischien kun je nog even kijken voor die processor cooler. Michien past de scythe mine of ninja wel??

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Processor Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed €212,00
Waar heb je die gevonden voor €212? :o

Ik zou trouwens voor de X-Fi Fatal1ty Professional ofzo gaan, kost 3 tientjes meer. :)

Verwijderd

m0nkey schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:41:
[...]

Waar heb je die gevonden voor €212? :o
prijsdaling :?

Verwijderd

Misschien een idee om een ander mobo te nemen. nieuws: MSI P6N SLI Platinum met nForce 650i-chipset getest De 650 en 680 zijn niet bepaald energy zuinig.

Je zou een gigabyte DS4 kunnen nemen. Ben je ook nog iets goedkoper uit. Gigabyte is een even goed merk als ASUS. Zeker hun p965 chipset serie.
(heeft ook ondersteuning voor 1333 fsb)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
geen OEM windows (vista)? gezien je DX10 kaart lijkt me dat geen slechte keuze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 17-04-2007 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prijs van 212 komt idd door de prijsdaling.
OEM wordt door een kennis van mij geleverd (hij heeft een bedrijf en kan dus goedkoop OEM versies kopen). Ik zal is even kijken naar de D4 bedankt voor de Tip!!

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:40:
... Michien past de scythe mine of ninja wel??
Ja, passen allebei maar dan moet je wel de airduct uit de sonata II halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:53:
Prijs van 212 komt idd door de prijsdaling.
OEM wordt door een kennis van mij geleverd (hij heeft een bedrijf en kan dus goedkoop OEM versies kopen). Ik zal is even kijken naar de D4 bedankt voor de Tip!!
Kan je er mij ook eentje regelen :P ?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:54:
[...]

Kan je er mij ook eentje regelen :P ?
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=24991&ref=2

212 euro met een levertijd van 1 tot 10 werkdagen, dus denk dat 'ie er al op staat maar pas na de 22ste geleverd wordt...

Verwijderd

Fly-guy schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:59:
[...]

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=24991&ref=2

212 euro met een levertijd van 1 tot 10 werkdagen, dus denk dat 'ie er al op staat maar pas na de 22ste geleverd wordt...
de OEM bedoel ik :+ :+

Hm, mijn pa heeft ook een bedrijfje, hoe werkt dat dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je resseler wordt bij Salland mag je de OEM versie kopen (kost maar 85 euro). Maar de kennis heeft er al eentje gekocht (via, via) hij kreeg er 5 (ofzo..) legale product registraties bij. Dus kon hij voor 100 euro 5 keer legaal vista installeren. Hij heeft dit al 4 keer gedaan en ik krijg dus de laatste. :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar past de infinity wel of niet?? (ik denk van niet.) en de airduct gaat er zoiezo uit aangezien die boven de CPU cooler hangt. Maar mijn koeler gekanteld is en dus de lucht al meteen uit de behuizing blaast is deze nutteloos geworden.

Maar nogmaals is er wel genoeg power voor deze config. Volgens calculators wel maar die houden meestal geen rekening met stress

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:13:
Nou als je resseler wordt bij Salland mag je de OEM versie kopen (kost maar 85 euro). Maar de kennis heeft er al eentje gekocht (via, via) hij kreeg er 5 (ofzo..) legale product registraties bij. Dus kon hij voor 100 euro 5 keer legaal vista installeren. Hij heeft dit al 4 keer gedaan en ik krijg dus de laatste. :D
sorry voor deze offtopic sh*t, kan je met een OEM dan 5 keer registreren???

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Oke je kan veel geld besparen op dit systeem wat nooit mis is;)

3d Kaart
http://www.guru3d.com/article/Videocards/420/12/
Zoals bij guru is getest is de Evga 800GTS Ac3 Ac3 overklock sneller dan de stock 640mb versie. Alleen als je een +21 inch scherm hebt is de 640mb versie net wat sneller dus koop deze voor 340 euro scheelt je geld en presteerd beter ;)

Moederbord
Als je veel reviews bekijkt zie je dat de borden van Asus vrij weinig geven voor je geld. Ze zijn vaak erg sloom (met stock processor speeds) en je moet veel betalen voor relatief weinig extras (op de overklock functies na). Er zijn ook een paar borden die er op elke review bovenuit steken dit zijn de Gigabyte DS3(110euro) en de MSI P6N Sli Platinum(130euro). Nu zou ik voor de laatste gaan(MSI) omdat deze de prestaties geeft van een 680i(sneller met 1 kaart) chipset samen met veel heatpipes.
En sinds je aan die 450W voeding vastzit is de duurde Asus Sli optie msn een beetje overkill.

Muis
Zoals je mischien laatst gelezen hebt zijn laser muizen nogal sloom in reactietijd, als je een echte gamer bent is er maar 1 optie de Logitech MX518! _/-\o_

Koeling
De Zalman 9500 koeler is duur en gewoon slecht, ja hij ziet er mooi uit maar als je hem vergelijkt met de 40 euro kostende Scythe Infinity dan verliest die het zwaar qua prestaties.

http://www.firingsquad.co...cooler_roundup/page23.asp

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:15:
Maar past de infinity wel of niet?? (ik denk van niet.) en de airduct gaat er zoiezo uit aangezien die boven de CPU cooler hangt. Maar mijn koeler gekanteld is en dus de lucht al meteen uit de behuizing blaast is deze nutteloos geworden.

Maar nogmaals is er wel genoeg power voor deze config. Volgens calculators wel maar die houden meestal geen rekening met stress
Dan zou ik dat toch nog eens opzoeken of die infinity pas, en zoniet, kun je het beste een mine of ninja nemen, die zijn allebij beter als de 9500 (al die tests verschillen veel maar ik denk het toch wel)

Ik denk dat die PSU het zeer moeilijk zal krijgen, ja als je veel gaat overclocken , vraag het even na bij welke voeding moet ik nemen deel 17, dan weet je het zeker.

En ga je die e6600 naar 3.6 GHZ brengen?

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:22:

Muis
Zoals je mischien laatst gelezen hebt zijn laser muizen nogal sloom in reactietijd, als je een echte gamer bent is er maar 1 optie de Logitech MX518! _/-\o_
Die ook duurder is...

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Nee, echt!? :+ Ik heb hem zo goedkoop nog nergens in de PW gezien, vandaar dat ik zo verbaast was, zat te denken aan geen BTW enzo. ;)

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 28-01 23:12
Ja, maar ik heb ook veel redenen gegeven die je geld besparen en betere prestaties geven dus dan kan je heus wel een betere muis kopen die 10 euro extra kost ;)

Specs

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ziet er zeer degelijk uit, zou ongeveer hetzelfde doen als ik nu een systeem moest aanschaffen. Zou nog wel ff kijken naar de videokaart idd, is een hoop geld dus wat meer research zou geen kwaad kunnen :)
prijsdaling van de proc ziet er leuk uit maar dat is nog niet direct (wel ergens in april, dus kan wel kloppen). Zou deze maand ook niet de serie videokaarten van ATI uitkomen?
daarnaast breedbeeld voor game is echt uber (vind ik persoonlijk dan) Heb ook de 206BW en is erg prettig. Zelf zou ik nu de 226bw nemen maar dies 100 euro duurder (let ook op dat je pixelgarantie er nog bij krijgt). Aangezien je gaat overklokken neem ik aan dat je hem zelf in elkaar zet? anders komt er ook nog assemblage kosten bij. En niet te vergeten verzendkosten als je het niet zelf ophaalt.
wat je verder nog zou kunnen doen (in de toekomst) is een 2e HDD erbij kopen van seagate en deze in raid 0 zetten voor eventuele performance winst.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• metallicelmo
  • Laatst online: 12-05-2021
Inderdaad, niets op aan te merken! Gewoon bestellen

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Nee, niet gewoon bestellen. Wacht nog heel eventjes totdat de ATi HD 2900XT uitkomt. Deze zal sneller zijn dan de 8800GTX, hoewel de adviesprijs 400 Dollar/Euro bedraagt :).

Imo is het zeker het wachten waard aangezien je anders voor 20 euro minder een videokaart gaat aanschaffen die beduidend mindere prestaties weet neer te zetten...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is wel zo, maar je moet ergens een lijn trekken. Ik bedoel als dalijk de ati's komen dan zal nvidea wel weer met een antwoord komen en zo kun je blijven wachten natuurlijk. Misschien wacht ik nog een kleine maand maar meer zal het niet zijn!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:48:
Ja dit is wel zo, maar je moet ergens een lijn trekken. Ik bedoel als dalijk de ati's komen dan zal nvidea nVidia wel weer met een antwoord komen en zo kun je blijven wachten natuurlijk. Misschien wacht ik nog een kleine maand maar meer zal het niet zijn!
Het zal inderdaad niet zo lang meer duren, maar het zal het zeker wel waard zijn om te wachten want een videokaart van 400 euro koop je niet iedere week. ;)

Verder is het nVidia ipv nvidea :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:57:
[...]

Het zal inderdaad niet zo lang meer duren, maar het zal het zeker wel waard zijn om te wachten want een videokaart van 400 euro koop je niet iedere week. ;)

Verder is het nVidia ipv nvidea :P
Oops fautje :P:P:P
Nee dat is waar, ik wacht denk ik ook nog wel voor de uitslag tussen de nVidia V.S. Ati oorlog!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Monitor Samsung TFT 206BW 20 Inch, 2 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart € 263,93 Ook hier weer de twijfel, ik weet namelijk niet of een breedbeeld wel lekker gamed. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn ervaringen met breedbeeld zijn geweldig! Ik zelf heb de Acer AL2216W en het speelt echt super! Ik wil dan ook niet meer terug naar 'gewoon' beeld.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

als ik jou was zou ik de x540 speakers van logitech kopen. Echt een geweldig setje voor 69 euro maar dan is die ook veel beter als het setje van creative

je tft-scherm is perfect. Ik heb em zelf ook en het is echt een verademing. De 226BW vond ik zelf te duur en net weer te groot

ik had nog wel een aantal casefans in de kast gegooit

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik zou inderdaad ook raid 0 gaan voor je OS schijf en games.
het verschil tussen raid 0 en geen raid merk je echt in windows en in de laadtijden van games.

[ Voor 44% gewijzigd door Extera op 17-04-2007 20:19 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Geluidskaart Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM € 72,99
Is denk ik ook een standaart keuze aangezien ik iets meer wil dan de onboard soundmax. En deze ook een digital out heeft is dit de beste keuze toch?
Ga je digital out gebruiken dan?
Als dat het geval is kan je net zo goed onboard gebruiken, meeste moederborden in die prijsklasse hebben wel een digital audio out (heb niet gecontroleerd of dat bij jou ook het geval is).

Het dure van een losse geluidskaart zit em in de digitaal naar analoog converter, die je bij een digitale aansluiting dus niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
nee die gebruik ik nog niet, maar misschien ooit nog wel.

x540 speakers van logitech
Zijn die echt beter dan de creatives..

Maar nu weet iemand of de voeding het wel gaat trekken?
Pagina: 1