Toon posts:

[Excel] doorlopende maandtotalen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om wanneer je een overzicht maakt per maand dat je voorgaande maanden laat staan?

Het is de bedoeling dat per maand de cijfers worden ingegeven in deze sheet en automatisch wordt doorgerekend. Nu zou het natuurlijk handig zijn dat de cijfers van voorgaande maanden blijven staan om te vergelijken. Dus in april zouden de cijfers die in maart zijn ingevoerd moeten blijven staan. Het is wel zo dat op 1 tabblad telkens de cijfers opnieuw worden ingeladen en de oude cijfers daarmee dus niet bewaard blijven. Dit zou ik dan op een andere manier moeten oplossen, want ze moeten natuurlijk wel ergens aan gekoppeld worden. Maar eerst weten of het uberhaupt mogelijk is...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 13:44

Haan

dotnetter

Voor iedere maand een ander tabblad?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb je topicstart nu maar liefst driemaal doorgelezen, en ik tast nog steeds in het duister over wat je nou eigenlijk bedoelt.

Je kunt per maand een nieuw tabblad toevoegen en dan de cijfers van voorgaande maanden in de berekening meenemen, bijvoorbeeld met "=Januari2007!F8".

Wat /\ Haan zegt dus.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2007 15:23 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Het handigst lijkt me inderdaad een tabblad voor iedere maand nemen. Daarin doe je je berekeningen en de maanden "botsen" niet.
Vervolgens maak je een "tabblad "Overzicht", waar je alle getallen die zijn berekend via formules opvraagt. Probeer geen doorlopend systeem te maken, 't kan theoretisch wel, maar dat is erg veel overbodig werk.

Welkom of GoT overigens. "Excel" is niet de meest informatieve topictitel die ik ooit gezien heb. :), kijk even de FAQ door, daarin staat een kopje "Een topic openen", met wat nuttige tips.

[ Voor 17% gewijzigd door onkl op 17-04-2007 16:09 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wijze woorden waarbij ik het dan maar verder laat :p
titelchange-->doorlopende maandtotalen

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland