[Adsl] Geen internet, kabel niet verbonden..

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Ik probeer een vriendin die 130 km verdop zit aan een werkende internet verbindinge te helpen maar het wil niet echt lukken, de 'status' is als volgt:

ADSL van Speedlinq
modem: CopperJet 816-2P (BBnet)
Onboard netwerkkaart, op 10 mb half duplex gezet
Nieuwe netwerkkaart gekocht ook 10 mb half modus gezet.
Nieuwe neterwerk kabel gekocht (was niet aanwezig)

Zover ik weet deed de internet verbinding het goed, maar lijkt hij het nu inneens niet meer te doen.
Het Adsl lampje brand, maar het ethernet kampje brand niet bij de pc en niet bij de computer. De pc geeft zowel bij de onboard kaart als bij de nieuwe netwerk kaart aan dat er geen kabel is.

Er zit een Straight Trough UTP kabel tussen.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
Heeft het modem een router-functie? Zo ja, dan kan je eens een andere poort proberen. Als dat niet werkt zou ik toch even een andere kabel testen, als deze kabel helemaal is weggewerkt in het huis, kan er aan geknaagd zijn natuurlijk, iets wat relatief vaak voorkomt en welke jou symptomen als gevolg heeft. Succes ermee! :)

• BasvanS
De kabel is dus net nieuw gekocht, en nee geen router functie, er is maar 1 aansluitng aanwezig.
Zojuist even contact gehad met de helpdesk en nu bleek de de internetverbinding gestopt te zijn ivm niet betalen van de vorige bewonder. Maar dan zou hij toch wel gewoon moeten zeggen dat er een kabel in zit?

Verwijderd

Juh, zou wel moeten inderdaad. Het adsl lampje kan ook branden als er geen internet aanwezig is. Aangezien er dan wel een draaggolf is, maar je aanmeld account geblocked.

Waarom heb je de nieuwe netwerkkaart ook op 10 Mb half gezet??? :S

Ik denk persoonlijk dat het aan het modem ligt. Maar zou je moeten testen met een andere kabel.

• BasvanS
Als die op half duplex staat, dan weet je iig zeker dat daar geen problemen door kunnen onstaan, zoals ik dat in het verleden wel is heb gehad. Maar idd verstandig om een andere kabel te proberen mss, al lijkt het me zeer sterk dat een net nieuwe kabel kapot is.

Verwijderd

Ja lijkt mij ook sterk, maar misschien zit kabel niet goed in modem of in pc?
Ik neem aan dat je weet wat halfduplex is. Maar ik zal het even kort uitleggen.

Half duplex betekend dat hij niet kan zenden en ontvangen tegelijk. En aangezien je een nieuw modem hebt die IMO 100 Full ondersteund en een nieuwe netwerkkaart (die dit ongetwijfeld ook ondersteund) ga je toch zowiezo niet knooien met 10 half.

• BasvanS
Ok, wist niet helemaal dat het zo werkte, dacht alleen: Des te minder ik vraag des te meer kans dat ik het krijg :). Maar het is onmogelijk dat het niet zien van de kabel licht aaan verkeerde instellingen? Zou de pc het wel de kabel moeten vinden als ik beide stekkers in de pc doe (1 in de onboard en 1 in de kaart) Zo zou ik dan toch kunnen testen of de kaarten het doen? En dus de proivder bellen dat ze een nieuw modem moeten regelen?

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-03 11:40

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik zou zeker de 10 half omzetten naar auto of 100 fd, liefst auto.
Het kan zeker zo zijn dat de aansluiting niet gezien wordt door foutieve instelling.
Proberen kost niets en is minder moeite dan een ander modem aanvragen.

Beide stekkers in pc stoppen lukt ook niet, dat is een directe kabelverbinding tussen 2 netwerkpoorten. Daar heb je een crosskabel voor nodig. Wat jij daar hebt is een normale patchkabel die je gebruikt van netwerkkaart naar modem of switch. Een modem of switch zijn instaat om die crossmodus zelf in te schakelen. Een netwerkkaart is zo bij de hand niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Edho op 18-04-2007 17:14 ]

Edho

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Niet alle modems zijn hiertoe in staat!
Hou daar rekening mee.

Misschien moet je dus wel een crosskabel gebruiken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• BasvanS
Even een schopje, nog steeds hetzelfde probleem, netwerk kabel niet aangesloten, terwijl hij er wel in zit, dit doet hij zowel bij de onboard kaart als de pci kaart die net nieuw aangeschaft is. Verschillende sloten voor de PCI kaart geprobeerd, Windows herkend de kaart als een Realtek 8139, maar hij pakt de kabel, doe ik dezelfde kabel echter in mijn macbook, dan heb ik gewoon internet... Waarom zien beide netwerk kaarten de kabel niet? Driver probleem? verkeerde kabel?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34
Is het een kant en klare kabel of heb je de stekkers er zelf aan geknepen?

• BasvanS
Kant en klare kabel, 7 meter, straight

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik dacht toch echt dat die copperjet modems een crosskabel nodig hebben op de wan-uitgang.

Zit er in je MacBook niet toevallig een auto-sensing nic?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• BasvanS
Zou zo maar kunnen, ik ga is een crosskabel scoren om te kijken of dat werkt.

Ik zal de resultaten even posten

edit:

Je blijkt bij dit copperjet modem dus idd een crossover kabel nodig te hebben. Alles werkt nu perfect!
Bedankt mensen!

[ Voor 36% gewijzigd door BasvanS op 28-04-2007 11:37 ]

Pagina: 1