Toon posts:

Configuratie werkstations 4x

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 krachtige werkstations nodig en daarom onderstaande configuratie samengesteld.
Het is de bedoeling dat per pc 2 DVI monitoren worden aangesloten. De pc's worden gebruikt voor office applicaties, maar ook zwaardere programma's als photoshop en illustrator.

- Intel Core 2 Duo E6400 (2.13GHz)
- 2x 1GB Kingston ValueRam DDR2 667MHz
- ASUS S775 P5L-MX
- 512MB Club3D PCIe X1550 Dual DVI of XFX 256MB 7300GT PCIe Dual DVI of iets anders goedkoops met 2x DVI???
- 160GB 7200rpm Hitachi 8MB SATA2
- NEC AD-7173 DVDRW Drive 18x
- Aopen MiniTower H450B 350W
- Logitech Cordless Desktop EX110
- Card Reader/Writer
- Microsoft Windows Vista Ultimate NL

Heeft iemand misschien aanbevelingen uitgaande van ongeveer bovenstaande configuratie? Gaan het moederbord, processor, videokaart en geheugen goed werken samen?

Verwijderd

Wat is je budget? Wat versta jij onder krachtig?

edit: config zal wel gaan werken btw, Misschien wel iets aan je kast + voeding doen. Daarop bezuigen is nooit goed.

@hieronder: idd nvidia, ati is niet liev. (ziet de strom al over zich heen komen) En over die 6600, dat is ook wel handig, dus daarom wat is je budget, misschien kun je er nog meer uitkloppen namelijk ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 15:11 ]

Verwijderd

Dit ziet er helemaal niet slecht uit, maar.

Ipv een hitachi HD te nemen, neem een segeate, deze komen het beste uit de tests.
Ik zie dat je ook met photoshop etc wil werken, je zou kunne overwegen om als CPU een iets duurdere E6600 te nemen, deze loopt sneller en heeft meer cache! Meer cache is beter met zware applicaties.

Als videokaart zal ik als ik jou was voor de 7300GT gaan, gewoon puur omdat ik ATI niet aanraad, andere denken hier natuurlijk weer anders over.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

En ik moet dan weer niet weten van Nvidia. Voor mij hebben de ATi's betere beeldkwaliteit. En Nvidia drivers onder Vista zijn ook niet echt dat.
512 MB op zo'n grafische kaart is eerder overbodig. Om de prijs wat te drukken, kan je eventueel voor een 256 MB of zelfs 128 MB versie kijken.

Moet het Vista Ultimate zijn? Business heeft evenveel waarde in een bedrijfsomgeving en is goedkoper.

[ Voor 37% gewijzigd door mieJas op 18-04-2007 13:01 . Reden: typo's ]

Yes, but no.

Verwijderd

waarom KVR667 geheugen nemen? Ik ga ervan uit dat je niet overklokt in een bedrijfsomgeving, dus dan zal je met KVR533 geheugen evenveel prestatie uit je systeem halen (en waarschijnlijk iets goedkoper raken)

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Zit nauwelijk verschil tussen PC5300 en PC4300. En de performance zal iets, maar niet merkbaar, beter zijn met PC5300. Dus maakt niks uit. Misschien een 256MB versie voor videokaart (vaak loopt het geheugen sneller bij lagere hoeveelheden GDDR ram). Ik heb hier trouwens ook een ATI kaart incl. Vista, en werkt perfect. BF2 loopt bijna net zo soepel op High al op XP, alleen het laden duurt iets langer.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.