Pix 501 traag in combinatie Siemens STU4 Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 10:41
Ik ben bezig met het configureren van een PIX501 voor een Versatel Corporate Internet 10Mbit verbinding.

Ik heb het volgende probleem:

Als ik de verbinding configureer op mijn laptop haal ik een snelheid vanaf diverse website van 1,13 Megabyte/s

Als ik de configuratie in de PIX501 zet dan haal ik maar een snelheid van ~300 kilobyte/s

Versatel heeft me al verteld dat het belangrijk is dat de netwerk poort vast wordt gezet op 10mbit full anders haal je ook niet de beloofde snelheid, dit was hetzelfde op de laptop.

als ik de Cisco instel op 10mbit full heeft dit wel invloed, maar krijg het niet op de snelheid dan via de laptop..

Het gaat om het onderstaande modem:

http://www.siemens.com/Da...t/binary/stu4_1273952.pdf

Iemand nog tips?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 11:22

SambalBij

We're all MAD here

caphex schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:49:
Versatel heeft me al verteld dat het belangrijk is dat de netwerk poort vast wordt gezet op 10mbit full anders haal je ook niet de beloofde snelheid, dit was hetzelfde op de laptop.
Dat gaat alleen goed als de modem zelf ook op 10/full is vastgezet.
Als je maar aan 1 kant de boel vast instelt en de andere kant op auto laat staan dan kun je problemen verwachten. Als je de PIX op 10/full instelt maar de modem op auto staat dan zal de modem geen auto-negotiation meer kunnen doen (omdat de pix daar niet op reageert) en zal de modem dan naar een default waarde springen, wat afhankelijk meestal de max poortsnelheid is (10/100) en op half duplex(!)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 10:41
Beetje late reactie, maar helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. is er niemand anders die problemen is tegengekomen in een dergelijke situatie?

Thanx..

Oh ja dat PIX 501 was wel gewoon volle snelheid op onze verbinding op een andere locatie. Daar is zo 3-6 Megabyte per seconde te halen.. Dus het ligt niet aan de beperkte doorvoersnelheid van de pix 501