Toon posts:

[server2003] Vaag probleem met IIS

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Windows 2003 server staan hier en heb daar IIS op geïnstalleerd met company web en exchange en zo. Dit heb ik al een hele tijd geleden geïnstalleerd maar sinds kort komt hij met rare problemen.

Eerst wou hij de IIS server niet eens meer opstarten dit heb ik uiteindelijk na veel kloten voor elkaar gekregen en nu heeft hij soms nog als de service uitvalt dat hij hem niet meer automatisch opstart en als ik hem wil opstarten gaat dit ook heel lastig.

Als ik dan naar Beheer van IIS ga dan zie ik dus dat mijn standaard website en mijn companyweb zijn gestopt. Als ik deze wil opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

"Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt."

Ik heb de service van IIS al nagekeken en ook alle services waar IIS van afhankelijk is draaien en ook alle services die van IIS afhankelijk zijn draaien ook (behalve NNTP maar dat heb ik al geprobeerd zelfs als ik die aan zet werkt het niet.. leek mij ook wel logisch..)

Kan iemand mij hiermee helpen??

alvast bedankt! _/-\o_

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Toevallig iets anders draaien op poort 80?
Dan krijg je deze melding namelijk ook!

Verwijderd

Topicstarter
WaSteiL schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:51:
Toevallig iets anders draaien op poort 80?
Dan krijg je deze melding namelijk ook!
ok, dat kan ik mij heel goed voorstellen maar waar kan ik zien welke andere programma's op poort draaien? of gewoon waar ik kan zien welk programma op welke poort draait?

• WaSteiL
Even ip-adres in je browser rammen en kijken of je reactie krijgt. Wil niet altijd werken afhankelijk van het pakket wat geinstalleerd staat.

Belangrjikste is om na te gaan wat je allemaal hebt gewijzigd sinds het mis gegaan is. Kan al een tijdje terug zijn en pas na herstart fout gegaan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mmh dit geeft ook geen reactie ik krijg gewoon kan server niet vinden.. ik heb ook al geprobeerd om de standaard website en de companyweb een andere poort te geven en dan opnieuw opstarten maar ook dit werkt niet.. ik krijg dan weer dezelfde melding ervoor..

• WaSteiL
Vergeet ook niet even te kijken naar je SSL poort als je die ook nog gebruikt voor Exchange (hoop het wel).

Verwijderd

Topicstarter
ok dit klopt als ik dus mijn ssl poort verander doet hij het wel.. nu nog ff een goeie oplossing daarvoor verzinnen... iig bedankt voor je antwoorden _/-\o_

Alleen wil ik nu wel gewoon die twee sites op de poort 443 krijgen.. hoe krijg ik dit nu voor elkaar ik heb nu al veel dingen geprobeerd...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 16:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:49:
ok dit klopt als ik dus mijn ssl poort verander doet hij het wel.. nu nog ff een goeie oplossing daarvoor verzinnen... iig bedankt voor je antwoorden _/-\o_

Alleen wil ik nu wel gewoon die twee sites op de poort 443 krijgen.. hoe krijg ik dit nu voor elkaar ik heb nu al veel dingen geprobeerd...
je kan geen 2 sites op 1 ip met certificaten laten draaien. Als je dit wel wilt, moet je zorgen dat je voor beide sites hostheaders hebt ingevuld en zal je op 1 site een hostheader mismatch krijgen op je certificaat.

als je een 2de ip aan de server toevoegd kan je het wel voor elkaar krijgen. Echter dan moet de sites vasten zetten op 1 ip (en natuurlijk 2 certs en kloppende hostheaders).
Pagina: 1