Toon posts:

[xp] opstartbestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Ik ben iets te fanatiek met crap cleaner bezig geweest en heb even zonder na te denken wat opstartbestanden/scripts? verwijderd. Nu start windows niet meer want nu heeft hij problemen met toegangsrechten. Nu dacht ik alles back-uppe en windows er opnieuw op maar nu kan Ik de schijf extern niet benaderen vanwege toegangsrechten. Hoe kan ik dit oplossen?

extra info: hp laptop
een nx6110
met orginele windows xp home edition er op.

alvast bedankt

Verwijderd

Kweetnie of er al iets belangrijks op je externe hd staat, anders zou je die ff fat32 kunnen formatteren. fat32 kent nl. geen rechten systeem.

Mocht dit ook niet lukken, boot dan ff van een Ubuntu live cd... die kan je windows filesystemen gewoon benaderen... Je moet dan ook je externe hd fat32 formatteren, anders kan je er vanuit ubuntu niet op schrijven.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

NTFS-schijven zijn altijd nasty wanneer je jezelf (onbedoeld) buitengesloten hebt.

Wat gebeurt er precies wanneer je de computer opstart (dus vanaf het moment dat Windows laadt). Kun je sowieso niet meer als íemand inloggen? Ook niet als Administrator?

Kun je nog in veilige modus opstarten?

In de FAQ van dit Windowsforum staat ook een probleem genoemd, dat je krijgt wanneer je AdAware hebt gedraaid en je opeens niet meer in kunt loggen.

Ik geef je weinig succes met Linux, aangezien verschillende versies inmiddels al wel NTFS kunnen lezen, maar geen enkele gratis versie kan nog NTFS schrijven. Maar who knows, misschien kun je met leesrechten nog heel wat spul backuppen.

Is het jouw laptop of die van je buurman oid ? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de interne hardeschijf (die nu even extern hangt) niet Fat formateren omdat daar mijn belangerijke bestanden op staan die ik moet back-uppe.

hoe kan ik deze beveiliging omzeilen? want blijkbaar doordat ik die windows opstart bestanden perongeluk heb verwijderd, zit ik met een toegankelijkheids fout.

Als ik normaal inlog is het paswoord ok, maar dan begint hij over toegansrechten, en zegt hij dat ik contact moet opnemen met de beheerder, terwijl ik zelf administrator ben.

Ook als ik windows wil repareren via de recovery cd, vraagt hij om het administrator wachtwoord, dan tik ik die in en dan zegt ie dat die niet goed is.

Veilige modus kom ik btw ook niet in

haha, hij is niet van mijn buurman ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 13:50 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kun je iets specifier zijn over de rechten die je niet hebt?

helpt dit uit de faq:

How to take ownership of a file or folder in Windows XP

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan bij windows niet inloggen, ook niet in safe mode.

zodra ik mijn paswoord intoets en hij laad mijn personelijke instellingen, gaat ie niet verder. en komt ie na een tijd met de mededeling:

windows kan het lokaal opgeslagen profiel neit laden. Dit word mede veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel. Neem contact op met de netwerkbeheerder als dit probleem blijft bestaan.

detail:
Het systeem heeft geprobeert een bestand in het register te laden of terug te zetten, maar het opgegeven bestand heeft geen registerbestandsindeling

als ik de interne schijf extern hang. Dan komt hij bij mijn account met de mededeling: geen toegangsrechten
Pagina: 1