Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu Vista Ultimate op mijn laptop staan. Zoals jullie weten steld Vista de mogelijkheden van het beeldscherm (weergave effecten) zelf in. Nu is het zo dat Vista vindt dat ik Aero niet aan ken. Als je naar de specificaties van mijn larptop kijkt klopt dat ook, heb namelijk geen direct 9 ondersteunend videokaart.

Ik had bij XP gebruik gemaakt van Windowblinds 5 om die glass effect te krijgen. Alleen nu werkt dat niet bij Vista. (gebruik nu wel windowblinds 5.5 (die is compatible met Vista)).

Maar los daarvan moet het toch mogelijk zijn om op 1 of andere manier die Aero theme te kunnen activeren. Vista heeft hem namelijk ook zelf kunnen deactiveren. Is er een mogelijkheid dat je het Aero effect toch kunt activeren op pc's/laptops die niet 100% compatible zijn?

Iemand een idee of optie om die Aero theme te activeren of heeft iemand een programma (zoals bijv windowblinds) waarmee je Aero theme kunt krijgen (of te effecten ervan ) of register aanpassing die ik ken gebruiken???

ps. hoef niet dat 3d flip te hebben alleen de glass look vind ik goed genoeg.

Alvast zeer bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, vreemd. Op zich zou Vista + Aero zelf minder zwaar moeten zijn voor je videokaart dan Vista + WindowBlinds. Wat zijn de specs van je laptop, of het typenummer? Ik heb nu geen flauw idee waarom jouw laptop dan op grafisch gebied niet 'Vista Ready' is.

Ben je alleen naar Vista gegaan voor de shiny looks? Dan zou ik teruggaan naar Windows XP en gewoon een mooie glass-skin erop zetten, zoals Pristine of een Aero-imitatie. Same shit, maar je hoeft minder te wachten op de traagheid van je systeem :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien te weinig mem (volgens vista) op de graka?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Hier ben ik inderdaad ook wel erg benieuwd naar: ik heb een laptop met Intel 910GML video chipset, en Intel gaat daar geen Vista drivers voor uitbrengen die de luxe Aero ondersteunen. De chipset zou het niet ondersteunen, naar eigen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Elwood Blues schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:56:
Hier ben ik inderdaad ook wel erg benieuwd naar: ik heb een laptop met Intel 910GML video chipset, en Intel gaat daar geen Vista drivers voor uitbrengen die de luxe Aero ondersteunen. De chipset zou het niet ondersteunen, naar eigen zeggen.
geen directX9 :) (qua hardware, software emu telt in dit geval niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch2007 op 17-04-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ook nie waarom die bij Vista geen doorzichtigheid (glass) doet en bij XP wel. Maar mijn specs zijn:

2.2ghz
768 ram
Gforce 4 440 GO 64 mb videokaart (wel directX 9.0 ondersteunend)

Heb Vista omdat het evengoed op mijn laptop werkt als XP (Misschien nog wel beter) Vreed niet meer geheugen ofzo.

Als er andere programma's (dan windowblinds) ofzo zijn die het voor elkaar krijgen om die Glass effect te krijgen vind ik het ook goed. Sta open voor alles. (ook voor aanpassingen in regedit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Umm, StyleXP?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat Vista compatible? Wat ken ik ermee?

Zal eens proberen. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:46:
[...]

Is dat Vista compatible? Wat ken ik ermee?

Zal eens proberen. bedankt
Ok dit werkt niet. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waar heb je vandaan dat de GeForce4 440 Go DirectX 9 ondersteunt? Volgens mij komt deze chip niet verder dan een gedeeltelijke DirectX 8 ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:25:
2.2ghz
768 ram
Gforce 4 440 GO 64 mb videokaart (wel directX 9.0 ondersteunend)

Heb Vista omdat het evengoed op mijn laptop werkt als XP (Misschien nog wel beter) Vreet niet meer geheugen ofzo.
Wat voor CPU heb je? En nee die GeForce 4 ondersteunt afaik geen DirectX9.0 ;) Dat is volgens mij pas vanaf de GeForce FX series.

Maar dat Vista minder geheugen slurpt dan XP kan nooit, want XP slurpt hier 120MB en Vista zo'n 800MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat komt door SuperFetch denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:26:
[...]

Wat voor CPU heb je? En nee die GeForce 4 ondersteunt afaik geen DirectX9.0 ;) Dat is volgens mij pas vanaf de GeForce FX series.

Maar dat Vista minder geheugen slurpt dan XP kan nooit, want XP slurpt hier 120MB en Vista zo'n 800MB :P
Mwa alsk bij taakbeheer kijk dan vreet Vista bij mij niet meer dan XP. Ja zag het ook dat die kaart DirectX 9 niet ondersteund. 8.1 is het volgens mij, maar bij mijn DXdiag stond Direct 9.0, daarom. maar dat is software.

maar ja boeie het gaat meer om het feit dat ik in XP wel glass had (via windowblinds) en dat da nu hier in Vista nie werkt. En ik dus iets anders wil of een oplossing met windowblinds.

Iemand idee?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
er is een reg bestandje wat je kan proberen.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DWM]
"UseAlternateButtons"=dword:00000000
"EnableMachineCheck"=dword:00000000
"Glass"=dword:00000001
"Metal"=dword:00000000
"ForceSoftwareD3D"=dword:00000000
"DebugMessages"=dword:00000000
"DebugZOrder"=dword:00000000
"DebugMouse"=dword:00000000
"DebugDumpTree"=dword:00000000

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
d-super schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:15:
er is een reg bestandje wat je kan proberen.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DWM]
"UseAlternateButtons"=dword:00000000
"EnableMachineCheck"=dword:00000000
"Glass"=dword:00000001
"Metal"=dword:00000000
"ForceSoftwareD3D"=dword:00000000
"DebugMessages"=dword:00000000
"DebugZOrder"=dword:00000000
"DebugMouse"=dword:00000000
"DebugDumpTree"=dword:00000000
waar kan ik dit vinden? of moet ik dit gewoon 1 voor 1 aanpassen in regedit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dat eens op te slaan in een bestandje naam.reg en dan openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ben er ff mee aan het klote

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Iemand die dit geprobeerd heeft? Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok is gelukt om ut reg bestandje toe te voegen. Heb laptop opnieuw opgestart maar helaas geen glass of wat dan ook.

Ander idee?

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Voortaan eerst even de regels lezen :+

Edit/
Kijk nu staat hij weet bovenaan.

[ Voor 42% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2007 09:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:27:
Voortaan eerst even de regels lezen :+

Edit/
Kijk nu staat hij weet bovenaan.
Ja Bedankt!! Ik hou me nu aan de regels. nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien een idee dat iemand van jullie die wel Vista draait met werkende Aero de reg key daarvan expolteerd en dan hierop zet zodat ik die ken overnemen.

misschien idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Stop met het kicken van je topic binnen 24 uur :( Gebruik de edit-knop gewoon in plaats van een triple-post maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Werkt dit (dit gebruik ik om Aero te herstarten als Fireworks 'm deactiveert):
net stop uxsms
net start uxsms

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:02:
Werkt dit (dit gebruik ik om Aero te herstarten als Fireworks 'm deactiveert):
net stop uxsms
net start uxsms
Deze ben ik ook al op een site tegen gekomen, Helaas werkt dit niet. Het makkelijkst is denk om een programma te zoeken want op 1 of andere manier is het volgens mij nie via windows self te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:42:
[...]

Stop met het kicken van je topic binnen 24 uur :( Gebruik de edit-knop gewoon in plaats van een triple-post maken.
Sorry wist niet dat je het moeilijk hebt in het het leven. Wat aardiger of socialer reageren mag ook. Niet iedereen is zo perfect als jou in gebruik van een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Neen. Als je kaart niet volledig DirectX 9 ondersteunt, ga je nooit of te nimmer Aero te zien krijgen.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mieJas schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:06:
[...]

Neen. Als je kaart niet volledig DirectX 9 ondersteunt, ga je nooit of te nimmer Aero te zien krijgen.
Ja Aero als een Windows Vista Aero niet, dat klopt. Maar doorzichtige balken enz moet lukken. kon namelijk ook met XP en windowblinds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:01:
[...]

Sorry wist niet dat je het moeilijk hebt in het het leven. Wat aardiger of socialer reageren mag ook. Niet iedereen is zo perfect als jou in gebruik van een forum.
Sorry? Of je leest de regels even ofzo?

Dit is trouwens gewoon zoekwerk en dingen die je makkelijk zelf kunt bedenken. Of je probeert dat programma voor XP ook onder Vista, en als dit niet werkt dan heb je gewoon pech, want niemand gaat een Aero interface schrijven voor Vista terwijl deze er al in zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 20-04-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:39:
[...]

Sorry? Of je leest de regels even ofzo?

Dit is trouwens gewoon zoekwerk en dingen die je makkelijk zelf kunt bedenken. Of je probeert dat programma voor XP ook onder Vista, en als dit niet werkt dan heb je gewoon pech, want niemand gaat een Aero interface schrijven voor Vista terwijl deze er al in zit.
Ja weet ik, heb regels niet gelezen, mij fout. Zie dat jij ook niet leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

In windows XP gebruikte ik windowblinds 5. Toen kon ik mooi die doorzichtige balken enz. (glass effect) toevoegen/weergeven.

Nu heb ik Vista en Windowblinds 5.5 (Vista compatible) en dan lukt het niet om doorzichtige balken (glass effect) te krijgen. Terwijl de skin's als voorbeeld in Windowblinds wel worden weergeven met doorzichtige balken (glass effect).

Iemand een idee wat er mis is? of hoe ik dit kan verhelpen?

In het begin van deze topic stond ik open voor elke manier om glass effect te realiseren. Nu wil ik me echter meer op windowblinds gaan richte (zie tekst hierboven).

Groetjes

btw het doorzichtige effect moet mogelij kzijn want als ik "transbar" draai is mijn taakbalk doorzichtig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:01:
Die persoonlijke aanvallen lijken me nergens voor nodig en helpen niet echt mee als je hulp vraagt.

Ontopic: denk dat je op je kop kunt gaan staan maar dat vista je geen glass zal geven als niet aan de native vista specificaties voldaan wordt voor de aero interface. De reden dat WindowBlinds het onder XP wel deed was misschien dat daar de transparantie-effectjes door de cpu gedaan werden en dat vista het enkel via de gpu regelt? En dat WindowBlinds het onder vista niet goed doet zou wel kunnen. Al gekeken of er een update is voor WB?

Die voorbeeldjes zijn gewoon plaatjes, meer niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 23-04-2007 00:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1