Toon posts:

intel in combinatie met ati nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een normale keuze zou zijn een AMD met een ATI en een Intel met een Geforce. Maar straks heeft Intel mooie duo en q processors en heeft ATI een mooie videokaart. voor mijn gevoel klinkt dit onlogisch. maar lijkt dan wel de beste combinatie.

Dit wel uitgaande dat de nieuwe ATI kaarten beter zijn dan de geforce 8800 serie.

Zijn er meer mensen die dit een apparte combinatie vinden.

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Intel en NVIDIA hebben niets met elkaar te maken, dus die vlieger gaat niet op.

Verwijderd

Topicstarter
ATI wel met AMD

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:53

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ati kaarten werken net zo goed op een intel chipset mobo als geforce kaarten op een amd based mobo.
er is dus nix aparts aan en jou gevoel (nofi) slaat dus nergens op. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Niets met elkaar te maken? Het is maar hoe je het ziet. Als door een afstemming van de hardware beter prestaties uit het gehele systeem gehaald kunnen worden hebben ze zeker wat met elkaar te maken. Denk ook dat ze veel meer zouden verkopen dan. Met name gamers kiezen hun mobo en proc. aan de hand van hun game prestaties.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Gooi er nog een 3Com netwerkkaart bij en je hebt top-onderdelen.

Wat is je vraag nu eigenlijk? Nee, het is niet "raar" om onderdelen van merken die niets met elkaar te maken hebben bij elkaar in één PC te steken.
Het is niet zo dat een ATI-videokaart in samenwerking met een AMD-CPU ineens betere prestaties levert of zo. Vooralsnog niet in ieder geval.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2007 12:49 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
AMD en nVidia maken zowel Intel als AMD chipsets, dus gaat het hele merken verhaal sowieso niet op. Sommige combinaties kunnen misschien in de praktijk sneller uit de test komen, maar in principe is er geen voordeel te behalen.

[ Voor 43% gewijzigd door Lawrentium op 17-04-2007 12:58 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

AMD maakt geen Intel chipsets en Intel ook geen AMD chips. ATi maakt Intel chips, maar na de overname door AMD niet meer. nVidia maakt chips voor Intel en AMD.

Er zijn genoeg mensen met een Intel Core 2 Duo op een nVidia chipset met een ATi Radeon kaart. Gaat prima samen.. :)

Een tijd geleden was de beste combo die je kon ehbben een A64 met een nForce 4 Ultra SLI chipset en een X1950XTX.. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:53

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

battler schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:48:
Niets met elkaar te maken? Het is maar hoe je het ziet. Als door een afstemming van de hardware beter prestaties uit het gehele systeem gehaald kunnen worden hebben ze zeker wat met elkaar te maken. Denk ook dat ze veel meer zouden verkopen dan. Met name gamers kiezen hun mobo en proc. aan de hand van hun game prestaties.
ja en die game prestaties komen juist van de videokaarten en chipsets af. daar geef ik je gelijk in, maar. maar dat is voor de rest merkloos.

als jij een brakke sis chipset heb zal elke amd en ati kaart net zo belabert presteren. als jij een 68i chipset heb, is die natuurlijk gemaakt voor sli etc.. maar zal met een ati kaart net zo goed werken. al waar de performance dan verschilt in het feit hoe de bepaalde kaarten omgaan met de 3d instructies voor spellen en hoe snel de onderligende processor is
Mojo schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:01:
Een tijd geleden was de beste combo die je kon ehbben een A64 met een nForce 4 Ultra SLI chipset en een X1950XTX.. :)
prima voorbeeld idd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hubert op 17-04-2007 13:06 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
AMD maakt geen Intel chipsets en Intel ook geen AMD chips. ATi maakt Intel chips, maar na de overname door AMD niet meer. nVidia maakt chips voor Intel en AMD.

Er zijn genoeg mensen met een Intel Core 2 Duo op een nVidia chipset met een ATi Radeon kaart. Gaat prima samen.. :)

Zie hier.

AMD maakt zelf ook chipsets, onder de naam AMD, nog voor dat AMD ATI overnam.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat maakt het uit wat voor combi je maakt? Tot kortgeleden hadden ze geen van allen iets met elkaar te maken eigenlijk.
Ik zweerde altijd bij een AMD + nVidia combinatie.
AMD AthlonXP processor met een nVidia nForce chipset en GeForce GPU.
Destijds had AMD de snelste processors en nVidia de beste chipsets en GPU's.
Kwestie van mix'n'match om de snelste combinatie te maken.

Op het moment draai ik een AMD met nVidia chipset en een ATI GPU. Dat was voor mij de beste prijs/performance verhouding. Daarnaast komt ATI binnenkort met een nieuwe GPU serie, en daar zit ik ook wel naar te kijken...

Voor een vriend van me heb ik pas even een systeem samengesteld (op papier, moet nog aangeschaft worden) en dat combineert een Intel E6300 CPU met een nVidia nForce 650 chipset en een ATI GPU.
De GPU is speciaal gekozen omdattie goedkoop is en toch heel aardig performt, want eigenlijk moet er een van de nieuwe ATI serie in gaan komen, maar die is nog niet op de markt.

Anyhow, ik denk dat je gewoon op een vooroordeel zit te kijken ofzo... Geen van de merken hebben opzich iets met elkaar te maken (ok, ATI is ondertussen dochter van AMD, maargoed)

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 17-04-2007 13:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:41:
Een normale keuze zou zijn een AMD met een ATI en een Intel met een Geforce. Maar straks heeft Intel mooie duo en q processors en heeft ATI een mooie videokaart. voor mijn gevoel klinkt dit onlogisch. maar lijkt dan wel de beste combinatie.

Dit wel uitgaande dat de nieuwe ATI kaarten beter zijn dan de geforce 8800 serie.

Zijn er meer mensen die dit een apparte combinatie vinden.
THG heeft dit laatst onderzocht. De conclusie:
The benchmarks consistently show inconsistency between graphics and chipset performance, so brand matching of graphics cards to chipsets doesn't seem to matter at all. If you're not concerned about SLI or Crossfire, your card selection is as simple as picking the best card available for the money, while you can rest easy in the knowledge that mixing these imparts no performance penalty.
Ati GPU's doen het dus niet beter op een Ati chipset, en hetzelfde geldt voor nVidia.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:43
Ik weet dat het een tijd terug toch bekend was dat videokaarten met een nVidia GPU iets betere resultaten behaalden op een moederbord met een nVidia chipset. Waarschijnlijk omdat de drivers op elkaar afgestemd waren. Het was echter niet zo dat een nVidia videokaart plots 5% minder ging presteren met een ATI chipset. Het verschil was zeer klein!! Met andere woorden, het maakt geen ruk uit ;)
Mooi voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 17-04-2007 13:19 ]

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Laagvliegerke schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:17:
Ik weet dat het een tijd terug toch bekend was dat videokaarten met een nVidia GPU iets betere resultaten behaalden op een moederbord met een nVidia chipset. Waarschijnlijk omdat de drivers op elkaar afgestemd waren. Het was echter niet zo dat een nVidia videokaart plots 5% minder ging presteren met een ATI chipset. Het verschil was zeer klein!! Met andere woorden, het maakt geen ruk uit ;)
en dan nog heeft het geen ruk met de cpu te maken ;) Grote onzin dit topic, maakt echt geen kl*te uit 8)7
Pagina: 1