[Geheugen] Modules willen niet laden of zijn beschadigd.

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Hi,

Ik zat vannacht lekker te computeren en ik moest maar weer eens rebooten.
Aangezien ik vrij lui ben, houd ik altijd gewoon 5 seconden mijn Power-button ingedrukt, en dan weer opstarten. Helaas ging het hier fout.

Bij het booten, begint alles te draaien, alleen het geheugen werkt niet mee.
Wat ik waarneem is het volgende:
- Ik heb ledjes op mijn geheugen en het middelste ledje op elke module brand 5 seconden en gaat dan uit. (beide)
- Achterin heb ik een slot zitten voor USB en vier liedjes, gezien ledjes geven aan waar hij is in het booten en als het goed is gaat alles op groen. Helaas staan deze op de stand: Geheugen module zit er niet goed in of zijn beschadigd.
- Geen beeld

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere geheugen modules, geen resultaat.
- Hele pc in en uit elkaar, geen resultaat.

Extra informatie:
- Ik had het dus vorige week ook. Toen had ik me pc in en uit elkaar gehaald, en hij deed het weer. Dit heb ik nu dus ook gedaan, maar niks hielp.

Ik hoop dat jullie er meer over kunnen vertellen.

Thnx

Edit:
PC Specs:
Tagen 580 Watt voeding
MSI M8N SLI Platinum
XFX 7800 GTX
2x Corsair CMX512-3200C2ORI
en een paar hdd's, dvd'-spelers etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Dedgeh op 17-04-2007 17:15 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
geheugen los?, ff los maken, schoonmaken met gummetjes (de contacten)? anders miss mobo/geheugen dood?

• Dedgeh
Geheugen is andere pc gezet, werkt perfect. Dan lijkt het dat het moederbord het probleem is. Iemand enig idee waar de fout zou kunnen zitten?

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:03
hmm mssn dat de geheugenbankjes niet goed zijn? of dat je geheugen geen goed contact maakt in de geheugenbankjes..maak het even schoon, misschien dat het helpt..anders een nieuw mobo voor je..

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 15:28
Blaas eens flink door je geheugenbanken heen, vaak forceert de dichtbij zittende cpu cooler hier nogal wat stof in.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Klinkt als een piekstroom die je op je PC hebt laten belanden door de uit-aan knop te gebruiken om te rebooten. Zonder spanningsfilter voor je PC heb je dit, vooral bij oudere huizen vaak. Piekstromen kunnen je moederbord en andere middelen die aan je PC zitten schaden. (Meestal eerst je MB)

Ik zou 1 voor 1 uitsluiten wat het is beste man.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Dedgeh
Ik denk dat piekstroom inderdaad het geval is geweest.
Ik was namelijk vergeten te vertellen dat mijn stekkerblok ook uit was gegaan, en hierna startte mijn pc niet meer op. Nadat ik een tikje tegen het stekkerblok had gegeven sprong deze weer aan. Moederbord is ondertussen naar de winkel en ik krijg waarschijnlijk een nieuwe ^^.

Bedankt voor de reacties, nu ga ik als eerste een goed stekkerblok kopen!
Pagina: 1