Toon posts:

aansluitingen home cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga binnenkort verhuizen, en daar hoort natuurlijk een nieuw home cinema systeem bij.
Nu heb ik een en ander in mijn hoofd qua apparatuur, maar vraag me af:
wat zijn de beste aansluitmogelijk heden top to bottom
ik bedoel hiermee voor video:
HDMI
S-Video
Scart
Component
Coax
Optisch

en voor audio
Optisch
Coax
Component

Naar welke kabels moet ik kijken, en wat moet ik absoluut links laten liggen
Monster Cable komt als eerste in me op maar bijv ook GoldKabel.
Mijn huidige set is van JVC uit de tijd dat HDMI nog niet betond
Help me out here

ow ja, zat te denken aan:
Pioneer VSX-1016V ( receiver ) ( 3x A in, 1x A out, 5x V in, 2x V-out, HDMI, composiet, RGB
(component), S-Video, 2x coax in, 4x optical in, 1x optical out)
Pioneer DV-696AV (DVD) (coax out, optical out, component out, scart out, S-vid out,
HDMI )
Samsung LE40F71B ( LCD ) ( 2xscart, 2x HDMI,S-video, component )
Harman Kardon HKTS-7 ( sateliet )
Canton CD-100II ( front )
Hierbij komt nog een digitale decoder, maar weet nog niet welk, denk aan KPN Mine

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Video :

HDMI
Component
Scart
S-Video
Composite

Audio :
Digitale Coax
Optisch
Analoge coax

Verwijderd

Beste videokwaliteit (verschil tussen de eerste 2 zal niet enorm zijn):
HDMI
Component
RGB Scart
S-Video
Composiet

Beste audiokwaliteit:
Ligt aan de DAC. Is die in je CD/DVD speler beter? Dan is analoog aansluiten het beste. Anders digitaal aansluiten. Coaxiaal of Optisch maakt niets uit, Coaxiaal heeft alleen wel minder moeite met lange afstanden. Ik heb hier 10 meter liggen omdat ik het met optisch niet aandurfde.
LDenninger schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:27:

Audio :
Digitale Coax
Optisch
Analoge coax
Hier ga je dus de fout in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 12:28 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet kijken naar de kabels die passen. Zo eenvoudig is het gewoon...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:32:
Je moet kijken naar de kabels die passen. Zo eenvoudig is het gewoon...
Jup. En niet van die dure kabeltjes kopen, is nogal zinloos. Koop gewoon online wat nette kabeltjes. Ik heb voor 10 meter coaxiaal 17 euro ofzo betaald, en is gewoon een nette kabel met stevige pluggen.

• LDenninger
Bij optisch wordt het signaal geconverteerd van electrisch naar een optisch (licht) signaal, en weer terug.
Bij digitale coax wordt het signaal direct doorgestuurd.

Ik wil altijd zo min mogelijk conversiestappen hebben, omdat in elke stap fouten geintroduceerd kunnen worden.

Daarentegen heeft optisch weer geen last van interferentie...

In praktijk denk ik dus dat het lood om oud ijzer is; optical of digitale coax maakt geen merkbaar verschil uit volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door LDenninger op 17-04-2007 12:47 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
koop aub geen peperdure kabels met vegulde connectors etcetc. Dat verschil ga je echt niet merken!

Qua aansluitingen zou ik kijken dat je TV een HDMI aansluiting(of meerdere) heeft met ondersteuning voor HDCP.
Verder op je audio gewoon een digitale ingang, maar dat is tegenwoordig standaard.

Verwijderd

LDenninger schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:42:
[...]

Bij optisch wordt het signaal geconverteerd naar een optisch (licht) signaal, en weer terug.

Ik wil altijd zo mijn mogelijk conversiestappen hebben, omdat in elke stap fouten geintroduceerd kunnen worden.

In praktijk denk ik dus dat het lood om oud ijzer is; optical of digitale coax maakt geen merkbaar verschil uit volgens mij.
Het ging om het plaatsen van analoog aansluiten onder digitaal. Dat klopt niet, aangezien dat van meer afhangt dan van alleen de kabel wat de beste keuze is voor het aansluiten van geluid.

• LDenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:48:
[...]

Het ging om het plaatsen van analoog aansluiten onder digitaal. Dat klopt niet, aangezien dat van meer afhangt dan van alleen de kabel wat de beste keuze is voor het aansluiten van geluid.
Achzo, nu zie ik het.
Klopt :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Bij optisch wordt het signaal geconverteerd van electrisch naar een optisch (licht) signaal, en weer terug.

Ik wil altijd zo min mogelijk conversiestappen hebben, omdat in elke stap fouten geintroduceerd kunnen worden.

Dus jij denkt dat die coaxiale uitgang direct het TTL signaal van de processor doorgeeft? Lijkt me niet, daar zit ook nog wel een conversiestap tussen hoor :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]

En bij elke connector kan een slecht contact onstaan.
Dit is geen argument om tegen optisch te stemmen.

Het maakt bij een goed werkende installatie -geen enkel- verschil.

Voor de TS:
Koop gewoon wat je goed dunkt - en wat past op je apparatuur. De gamma kabeltjes mag je wat mij betreft wel daar laten liggen, maar om nu €50,- voor een interlink neer te leggen is ook overbodig.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik gebruik HQ Audio bekabeling voor mn optische kabels. En heb een profigold 2xrca interlink van 15 euro (de digitale kabels van profigold zijn een grote ripoff).
Pagina: 1