Toon posts:

Dag xps-ers

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn xps nu ongeveer 8 maanden.
Mag over het algemeen niet klagen alhoewel ik de volgende pannes al gehad heb aan mijn xps :
- mijn Wlan kaartje was eerst stuk ( heeft bloed,zweet,tranen en een telefoontje gekost naar UK voor dit opgelost was)
-mijn dvd brander naar de knoppen ( was dadelijk vervangen,zonder problemen)
-2- tal weken geleden had ik gewoon een aantal dode pixels in mijn scherm.
(zijn ze gisteren komen repareren, vakkundig opgelost en niets meer van te zien)

Maar mijn ander probleem hebben ze (nog) niet kunnen oplossen en mss kunnen jullie daar bij helpen.

Ik had gemeld dat mijn numlock key van mijn toetsenbord niet werkte. Ik moest telkens de schift lock gebruiken voor getallen in te tikken.
De engineer die gisteren is langs geweest voor mijn scherm zei dat het waarschijnlijk mijn moederbord was dat stuk was. Dus kwam hij dat vandaag vervangen.
Is dus gebeurd,maar wat blijkt, het probleem blijft zich voordoen. Daarna heeft hij gebeld naar technische dienst en heeft hij vanalles geprobeerd. Geen resultaat.
Toen kreeg ik de horen dat als ik de numlock opzet,dat ik dan ook nog de fn-toets moet ingedrukt houden vooraleer ik cijfers op mijn scherm krijg!!!!!
Dit lijkt mij toch een zeer omslachtige procedure.
Is dit bij jullie ook zo? Wie kan er mij zijn ervaring meedelen en eventueel zeggen hoe dit op te lossen is?
Thx already,
Yvan

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Lueke post, maar wtf is xps-ers, je mag wel wat meer info geven van je configuratie

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

jep

Een Dell XPS workstation, neem ik aan.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is het een type Dell laptop, maar dat had wel vermeld mochen worden inderdaad. :X

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 17-04-2007 12:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:03
Klinkt bij mij eerder als een defect toetsenbord of een verkeerde taal/landinstelling...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Als het om een laptop gaat, is het normaal dat je een FN toets moet indrukken om gebruik te maken van oa numlock. Ook zaken als Prt sc, scroll lock, pause, break etc gaan via een FN + ?? combinatie.
Eigenlijk alle gekleurde (vaak blauw) toetsen moet je via zo'n FN toets bedienen.
Iets wat, mij inziens, logisch is.
Als het om een desktop gaat. Hoef je dat niet via een FN toets te doen. Maar daar zit doorgaans ook geen FN toets op. Of je moet (om welke reden dan ook) gebruik maken van een niet standaard toetsenbord.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, het gaat hier idd over een Dell XPS M1710.
Specificaties :
dual core processor 2.16Ghz
2GB ram geheugen
100GB 7200
Nvidia 7900GTX 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:19:
Als het om een laptop gaat, is het normaal dat je een FN toets moet indrukken om gebruik te maken van oa numlock. Ook zaken als Prt sc, scroll lock, pause, break etc gaan via een FN + ?? combinatie.
Eigenlijk alle gekleurde (vaak blauw) toetsen moet je via zo'n FN toets bedienen.
Iets wat, mij inziens, logisch is.
Als het om een desktop gaat. Hoef je dat niet via een FN toets te doen. Maar daar zit doorgaans ook geen FN toets op. Of je moet (om welke reden dan ook) gebruik maken van een niet standaard toetsenbord.
Er zijn idd toetsen die met de fn toets gecombineerd worden. Maar als je geen numpad hebt op je toetsenbord,vind ik het toch gek dat je eerst de speciale numlock key moet opzetten,dan de fn toets ingeduwd houden en dan kan heb je pas de nummers op het scherm tevoorschijn toveren.
Dan kan je in mijn inziens beter gewoon de schift lock toets opzetten.

thx

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Om jullie allemaal even uit de laptop droom te helpen, het is een workstation...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mishmash schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:42:
Om jullie allemaal even uit de laptop droom te helpen, het is een workstation...
Oh?

Maar er is hier een heel topic over de laptop, je kunt je vraag dus beter daarin plaatsen.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2007 12:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 14:51
Weet je dat zeker???? O-)

Damn, moet sneller typen

[ Voor 6% gewijzigd door DivxLover op 17-04-2007 12:48 . Reden: te traag, is nu een dubbelpost :( ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Volgens TS is het een Dell XPS M1710 .. en dat is toch echt een laptop ;-)

edit: DivxLover was me voor

[ Voor 5% gewijzigd door Gitano op 17-04-2007 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:43:
[...]

Oh?

Maar er is hier een heel topic over de laptop, je kunt je vraag dus beter daarin plaatsen.
Kweet het, maar ik had de verkeerde toets ingeduwd waardoor er een nieuwe topic van gemaakt werd. Heb ondertussen de vraag ook al in het juiste topic gezet maar dat is niet meer zo actief.
Ben al blij dat er dadelijk wat mensen zijn die op mijn vraag reageren,waarvoor dank.
Wie weet kunnen jullie mij ook al verder helpen?
Alhoewel het nogal specifiek over deze laptop gaat.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zie niet helemaal wat het probleem nu is, het is duidelijk dat je de Fn-toets moet gebruiken voor dingen als de numpad, en dat je de Numlock moet gebruiken voordat het numpad uberhaupt iets doet. Zo gezegd klinkt dat omslachtig, maar ik durf niet helemaal te zeggen of de Numlock op een laptop nog meer functies heeft. Los daarvan blijft de Numlock zodra je hem één keer hebt ingedrukt altijd aan staan (als dit niet zo is is dit in de BIOS of het register van Windows in te stellen), dus als je hem eenmaal hebt aangezet hoef je er niet meer naar om te kijken...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zo te lezen moet hij éérst de Num Lock aanzetten met bijvoorbeeld FN+Insert (bij mijn laptop zit Num Lock op die combinatie), om dáárna pas de cijfertoetsen te kunnen gebruiken - door daarbij óók nog eens de FN-toets in te drukken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Lijkt me eerder een softwarematig probleem. Op mijn (niet xps-laptop) is het idd gewoon fn + numlock toets en dan kan je gewoon nr's tikken :)

Misschien een vreemde instelling ergens?
_Dune_ schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:14:
Volgens mij is het een type Dell laptop, maar dat had wel vermeld mochen worden inderdaad. :X
Offtopic; schrijf jij mogen met ch? Moet niet veel gekker worden :p

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 13:15 ]

Verwijderd

Kijk eens in je bios, als het goed is zit er een optie "enable keypad" in. Die kan je instellen op Fn of Numlock.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:54:
[...]

Kweet het, maar ik had de verkeerde toets ingeduwd waardoor er een nieuwe topic van gemaakt werd. Heb ondertussen de vraag ook al in het juiste topic gezet maar dat is niet meer zo actief.
Ben al blij dat er dadelijk wat mensen zijn die op mijn vraag reageren,waarvoor dank.
Wie weet kunnen jullie mij ook al verder helpen?
Alhoewel het nogal specifiek over deze laptop gaat.
heb je er toevallig voor de grap al eens een gewoon tobo aan gehangen? heb zelf ook een XPS M1710 namelijk en daar werkt t zowiezo met een gewoon tobo.

denk overigens dat de numlock toest die erop zit alleen werkt als je een gewoon tobo hebt aangesloten, heb het net even getest en als ik num lock aanzet moet ik op de laptop zelf nog steeds bijv fn+k doen om 2 te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verderf op 17-04-2007 13:22 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:09:
Zo te lezen moet hij éérst de Num Lock aanzetten met bijvoorbeeld FN+Insert (bij mijn laptop zit Num Lock op die combinatie), om dáárna pas de cijfertoetsen te kunnen gebruiken - door daarbij óók nog eens de FN-toets in te drukken.
Idd codecaster,zo moet ik tewerk gaan. Dat vind ik toch nogal omslachtig.
Als numlock opstaat moet ik fn ingeduwd houden en dan kan ik pas mijn cijfertoetsen gebruiken.
Ik zie dan niet in wat die numlock key op het toetsenbord doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:21:
[...]

Idd codecaster,zo moet ik tewerk gaan. Dat vind ik toch nogal omslachtig.
Als numlock opstaat moet ik fn ingeduwd houden en dan kan ik pas mijn cijfertoetsen gebruiken.
Ik zie dan niet in wat die numlock key op het toetsenbord doet.
Op het numpad zitten normaal ook pijltjes enzo, als je numlock op je laptop aan hebt staan maar geen Fn gebruikt werkt het numpad als bij een normaal toetsenbord zonder numlock aan.
Maar nogmaals, in het bios kan je "Enable keypad" op "by Numlock" zetten, dan werkt het zoals je zou willen.

Verwijderd

Topicstarter
Nhaixatael schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:19:
[...]

heb je er toevallig voor de grap al eens een gewoon tobo aan gehangen? heb zelf ook een XPS M1710 namelijk en daar werkt t zowiezo met een gewoon tobo.

denk overigens dat de numlock toest die erop zit alleen werkt als je een gewoon tobo hebt aangesloten, heb het net even getest en als ik num lock aanzet moet ik op de laptop zelf nog steeds bijv fn+k doen om 2 te krijgen.
Ja, dan is er geen oplossing voor het probleem,ondertussen heb ik dan toch maar een nieuw moederbord gekregen.
Heb je voor de rest ook al zoveel pannes gehad aan je XPS?
Moet wel zeggen dat de service goed is bij dell, wordt toch redelijk snel in orde bebracht.
By the way, weet jij of je op de nieuwe onderdelen terug 1 jaar garantie krijgt?
In juli is mijn garantie periode afgelopen (1 jaar genomen), maar vermits ik toch al wat pannes gehad heb. :?
Mss eens bellen voor bijkomende garantie, anders zou het mij al serieus wat duiten gekost hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:26:
[...]

Op het numpad zitten normaal ook pijltjes enzo, als je numlock op je laptop aan hebt staan maar geen Fn gebruikt werkt het numpad als bij een normaal toetsenbord zonder numlock aan.
Maar nogmaals, in het bios kan je "Enable keypad" op "by Numlock" zetten, dan werkt het zoals je zou willen.
kzal dat straks zeker nog eens proberen,heb mijn laptop nu niet bij omdat ze het moederbord kwamen vervangen.
Al bij al wist de engineer ook niet goed hoe het in zijn werk ging met die numlock toets.
Ik zal je op de hoogte houden of het dan wel werkt.

Thx Yvan

• Verderf
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:28:
[...]

Ja, dan is er geen oplossing voor het probleem,ondertussen heb ik dan toch maar een nieuw moederbord gekregen.
Heb je voor de rest ook al zoveel pannes gehad aan je XPS?
Moet wel zeggen dat de service goed is bij dell, wordt toch redelijk snel in orde bebracht.
By the way, weet jij of je op de nieuwe onderdelen terug 1 jaar garantie krijgt?
In juli is mijn garantie periode afgelopen (1 jaar genomen), maar vermits ik toch al wat pannes gehad heb. :?
Mss eens bellen voor bijkomende garantie, anders zou het mij al serieus wat duiten gekost hebben.
bijna niks eigenlijk, voeding snoer was alleen bij begin van t blok gescheurd, heb erover gebelt en had andere dag al een andere :)

dat van dat garantie zou ik niet zo durven zeggen.

ben overigens bang voor je dat er geen andere mogelijkheid is dan fn+nr.

met numlock uit doet fn+nr niks
met numlock aan doet fn+k bijv 2

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Topicstarter
Nhaixatael schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:33:
[...]

bijna niks eigenlijk, voeding snoer was alleen bij begin van t blok gescheurd, heb erover gebelt en had andere dag al een andere :)

dat van dat garantie zou ik niet zo durven zeggen.

ben overigens bang voor je dat er geen andere mogelijkheid is dan fn+nr.

met numlock uit doet fn+nr niks
met numlock aan doet fn+k bijv 2
Toch wel spijtig omwille van de omslachtige procedure, waarom konden ze niet gewoon een numpad integreren in het toetsenbord!

• Verderf
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:37:
[...]

Toch wel spijtig omwille van de omslachtige procedure, waarom konden ze niet gewoon een numpad integreren in het toetsenbord!
tja, waarom zou je dat doen bij een laptop? kzie overigens gamers ook niet veel gebruik maken van een numpad

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:37:
[...]

Waar wil je dat doen dan, dan wordt je laptop anderhalf keer zo breed alleen maar voor een numpad die bijna niemand meer gebruikt (ik zie er bij normale toetsenborden ook geen nut voor)? Deze procedure werkt voorzover ik weet al 10 jaar zo, en zit op alle laptops, dus denk dat de meeste mensen er geen probleem mee hebben.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.