Asus P5W DH , raid 0 en Vista

Pagina: 1
Acties:

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Ik probeer een installatie Vista Ultimate op mijn Raid 0 configuratie te installeren, dit is tot op heden nog niet gelukt.
Van de Asus site al verschillende Raid Vista drivers gedownload en geprobeerd te installeren maar deze worden niet door de installatie herkend. Mijn XP omgeving heeft echter geen problemen met Raid 0, deze drivers kunnen gewoon geladen worden tijdens de installatie van XP via de F6 key.

Het gaat al mis voordat de installatie van Vista begint, als ik opstart met de Vista DVD in het station kom ik gewoon in het keuze menu van Vista, alwaar ik de licentiesleutel en de keuze voor het besturingssysteem kan ingeven. Dit gaat allemaal nog goed, daarna gaat het echter mis. Er wordt gevraagd om stuurprogrammas van de Raid controller te laden, maar deze worden niet herkend. Ik kan de installatie dus niet voortzetten.
de gegevens van mijn systeem zijn:

Asus P5W DH DELUXE
E6600
2 GB Corsair pc6400
ATI X1900XT
BIOS versie 2004 (dit is de nieuwste beta versie, gedownload)
Raid 0 (stripe) configuratie

Als iemand ervaring of een oplossing heeft van deze opstelling of een soortgelijke opstelling dan hoor ik het graag. Googlen heeft nog weinig opgeleverd.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-02 20:20
welke raid-driver versie heb je? Met V1.17.6.4 zou het namelijk wel gewoon moeten werken, speciaal voor Vista gemaakt :)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zowieso zou ik beter de drivers direct van de bron afhalen, van www.intel.com dus :P

• in2duhCore
ik heb raid driver V1.17.6.4 en 1.17.81 (non IDE) geprobeerd, Vista herkent de drivers wel maar geeft daarna aan dat er geen juiste stuurprogrammagegevens zijn gevonden??? Ik zal ook nog eens proberen de drivers rechtstreeks van intel af te halen....

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
in2duhCore schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:26:
ik heb raid driver V1.17.6.4 en 1.17.81 (non IDE) geprobeerd, Vista herkent de drivers wel maar geeft daarna aan dat er geen juiste stuurprogrammagegevens zijn gevonden??? Ik zal ook nog eens proberen de drivers rechtstreeks van intel af te halen....
Installeer je deze drivers tijdens een "kale install"? Ik heb zelf vaak dat ik drivers vanaf diskette laat halen, en daarna herkent ie de controller gewoon goed.. Vervolgens als je dan data gaat kopieren / beginnen met installeren, dan herkent ie ineens je floppy drive niet meer terwijl hij dan nogmaals de controller drivers wil hebben... Dit gaat dan niet omdat hij de floppy drive niet meer pakt...

• in2duhCore
Ik probeer inderdaad een kale install te doen van Vista, geen upgrade over XP. De drivers heb ik op USB staan, Vista schijnt deze ook te ondersteunen. Gaat het eens proberen via diskette.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:27

Nutral

gamer/hardware freak

ik heb een p5w dh deluxe en ik kon zonder drivers al gewoon raid 0 in vista, gewoon in de bios raid aanzetten bij options en dan een raid array maken, vista detecteerd het als een harde schijf. doe je het via de silicon image (EZ backup functie) dan doet hij het al zodra je daar je harde schijven in doet maar het is wel een stuk langzamer.

• in2duhCore
Wat raar, de configuratie zoals die nu is draait ook al in raid modus onder windows xp met 2 schrijven in stripe modus...maar toch wordt er gevraagd om een driverdiskette als ik vista wil installeren

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem ? weet iemand al een oplossing?
Pagina: 1