Hypotheekrente aftrek - Wanneer voorlopige teruggave

Pagina: 1
Acties:
  • 19.972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Even een vraag rondom de hyptoheekrente aftrek. Zoals sommige van jullie weten heb ik en mijn vrouw een huis gekocht afgelopen vrijdag (ja de 13de :o).

Allemaal spannend natuurlijk want je moet van alles regelen. Nu zat ik vandaag even te denken over welke stappen er allemaal zijn gebeurd en staan te gebeuren. Daarvan is ook de aanvraag omtrend de voorlopige teruggave hyptoheekrente aftrek.

Omdat het in ons (en ook voor anderen) geval een belangrijk element is in onze maandlasten was ik benieuwd hoe ik dit het beste kan aan gaan pakken. Want ik zit eerlijk gezegt niet wachten op een al te grote overgang kwa maandelijkse lasten naast de extra uitgaven die je zult hebben bij een verhuizing.

Mijn concrete vragen zijn dan ook:

- Wanneer vraag je deze voorlopige teruggave aan?
- Hoelang heeft het bij jullie geduurd dat de BD het verwerkt heeft?

Ik ben zo groen als gras.. dus please be gentle :)

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 17-04-2007 11:49 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom is de voorlopige teruggaaf een belangrijk element in je maandlasten?

Kom je anders in de financiele problemen?

Overigens heeft de BD dit al heel lang mooi op een rijtje staan. Zowel telefonisch als op hun site neem ik aan.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 17-04-2007 11:50 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 22:13
gewoon op het moment dat je hypotheek gaat betalen het vt programma downloaden, invullen en opsturen .. dan krijg je vrij snel al geld van de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:49:
Waarom is de voorlopige teruggaaf een belangrijk element in je maandlasten?

Kom je anders in de financiele problemen?
In financiële problemen wil ik het niet noemen, want het betekend niet dat we het niet kunnen redden. Wel zal het voor ons schelen kwa uitgaven die wij gelijk willen doen, de eerste maand dat we in ons nieuwe huis wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe zit dat trouwens met de VT als je in een gedeelte van 2007 een huis koopt? K

Krijg je dan als je 1 juni een huis gekocht hebt teruggave over 6/12 van je jaarrente neem ik aan? je geeft de jaarrente op en dan bepalen ze automatisch zelf wat je dan krijgt over het halve jaar?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821

Slasher schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:56:
Hoe zit dat trouwens met de VT als je in een gedeelte van 2007 een huis koopt? K

Krijg je dan als je 1 juni een huis gekocht hebt teruggave over 6/12 van je jaarrente neem ik aan? je geeft de jaarrente op en dan bepalen ze automatisch zelf wat je dan krijgt over het halve jaar?
VT gaat per maand of achteraf over het hele jaar bij je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 07:15
Je krijgt een voorlopige teruggaaf van je hypotheekrente aftrek terug over de maanden dat je ook echt hyptheek betaald (klinkt allemaal zooo logisch he ;)).

Verder zou ik je aanraden om, wanneer de hypotheek helemaal rond is, alvast de VT in te vullen (je hebt dan alle informatie toch al en je kan in het VT programma gewoon aangeven dat je bijvoorbeeld pas in juli het huis in je bezit hebt). De belastingdienst heeft wel 2 maanden nodig om alles te verwerken (in ons geval dan he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:08
Je rekent gewoon het totale kostenplaatje uit wat je vervolgens als rente en kosten t.b.v. eigen woning in het VT programma invoert. Ik heb de aanvraag begin deze maand ingedient, eens kijken hoe lang het nog duurt voordat we geld krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:20
* Xiphalon doet niet aan VT

waarom?

Ik krijg dan begin april geld van de belasting om de belasting te betalen :) Gemeentebelasting, rioolrecht etc. is elk jaar precies weer op. Kan ik op vakantie van mijn vakantiegeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
sorted.bits schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:12:
Je krijgt een voorlopige teruggaaf van je hypotheekrente aftrek terug over de maanden dat je ook echt hyptheek betaald (klinkt allemaal zooo logisch he ;)).

Verder zou ik je aanraden om, wanneer de hypotheek helemaal rond is, alvast de VT in te vullen (je hebt dan alle informatie toch al en je kan in het VT programma gewoon aangeven dat je bijvoorbeeld pas in juli het huis in je bezit hebt). De belastingdienst heeft wel 2 maanden nodig om alles te verwerken (in ons geval dan he).
Kijk hier zat ik ook al aan te denken en zo in te plannen in mijn stappenplan. Vooral omdat 1 juni al dichtbij is (7 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Bij mij is de voorlopige teruggave steeds binnen 2 weken geregeld. (aanvraag, wijzigingen)

Maak gewoon een schatting van de hypotheekrente kosten (en vergeet dit jaar niet de afsluitprovisie e.d.) en stuur de voorlopige teruggaaf op. Zorg er wel voor dat je een krappe schatting maakt; je kan beter te weinig krijgen bij je voorlopige teruggaaf, dan teveel! Anders moet je volgend jaar terugbetalen en dat is nooit leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
The End schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:54:
Bij mij is de voorlopige teruggave steeds binnen 2 weken geregeld. (aanvraag, wijzigingen)

Maak gewoon een schatting van de hypotheekrente kosten (en vergeet dit jaar niet de afsluitprovisie e.d.) en stuur de voorlopige teruggaaf op. Zorg er wel voor dat je een krappe schatting maakt; je kan beter te weinig krijgen bij je voorlopige teruggaaf, dan teveel! Anders moet je volgend jaar terugbetalen en dat is nooit leuk :)
Die afsluitprovisie mag je vanaf dit jaar dan aftrekken? Wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Falcon schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:55:
[...]

Nee pas bij de aanslag over 2007, in 2008 dus :)
Heeft namelijk niets met de VT te maken

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 15:47
[...]

Als het goed is kan de notaris wel een overzicht geven van wat aftrekbaar is, is trouwens best veel.

En zoals eerder gezegd VT kun je aanvragen en op een bepaalde datum (dus ook in et voren) in laten gaan. Bij mij ging dat nog wel eens fout bij de BD, maar doorgaans duurt het ongeveer 6 weken als het je eerste VT. Je krijgt namelijk pas in de tweede week van de maand het bedrag op je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Slasher schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:04:
[...]

Bedoelde ik ook :) .. Goed om te weten, zal ook even de notaris vragen hoe dit zit. Bij mij zal het dus ongeveer een 6 weken duren.. dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
darkmage schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:39:
* Señor Sjon doet niet aan VT

waarom?

Ik krijg dan begin april geld van de belasting om de belasting te betalen :) Gemeentebelasting, rioolrecht etc. is elk jaar precies weer op. Kan ik op vakantie van mijn vakantiegeld :P
Wij doen juist wel de VT, belastingdienst is weleens traag met terugbetalen (innen doen ze wel snel :(), dus dan zit je weer op een paar duizend euro te wachten...

VT komt binnen op de 15e, of erna indien de 15e in een weekend valt (gek genoeg nooit ervoor. ;()

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:06
Slasher schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:04:
[...]

Dat snap ik niet. (ik bedoel daarmee: dat klopt volgens mij niet).

Voorlopige teruggave heeft te maken met een voorlopige aangifte in het lopende kalenderjaar. Daar maak je gebruik van als je denkt dat je geld terugkrijgt van de belastingdienst omdat je aftrekposten hebt. Zoals hypotheekrente aftrek. Of kosten van de notaris. Of weet-ik-veel-wat-voor-aftrekpost. Die mag je allemaal opvoeren in je voorlopige teruggave. Die voorlopige teruggave wordt een definitieve teruggave als je je definitieve aangifte doet. En die doe je inderdaad vaak pas in het volgende jaar.

Als je definitieve aangifte volledig overeenkomst met je voorlopige aangifte hoef je niets bij te betalen en ontvang je dus ook niets. Het doel hiervan is de baten (of lasten!) van een definitieve aangifte uit te smeren en naar voren te halen.

De herkomst van de aftrekpost heeft hier volgens mij niets mee te maken. Corrigeer me als ik 't verkeerd heb.

De tussenpersoon die de riante provisie heeft opgestreken zou je moeten kunnen helpen met je VT.

/offtopic
In voorgaande jaren werd nog enigszins 'misbruik' gemaakt van de voorlopige teruggave door deze juist NIET te gebruiken. De belastingdienst betaalde namelijk een rentevergoeding die aanzienlijk hoger lag dan de rente die de bank vergoedde. Nou, geweldig want zo heb je je geld zeer veilig en riant belegd!

edit: de snelheid van terugbetalen / innen verschilt sterk per regiokantoor. Als 't terugbetalen/innen langer duurt dan gestelde termijnen krijg je gewoon rentevergoeding of -betaling volgens vastgestelde tarieven.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Smit op 18-04-2007 20:36 ]

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evliempt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik begrijp dus dat je zelf via het VT (of in het volgende jaar) er voor moet zorgen dat je je hypotheekrente aftrek krijgt.
Dus het is niet zo dat de bank voor jouw al de belastingaftrek kan meenemen in de verrekening van de maandelijkse rentekosten?
Ik heb zojuist het VT ingevuld en krijg een voorlopige teruggave van ongeveer 30% van de hypotheekrente.

Ik lees ergens dat je niet meer terug krijgt dan je aan rente hebt betaald?
Dus als ik nu de VT doe voor het complete jaar, terwijl ik de hypotheekrente nog niet heb betaald voor de nog te komen maanden, dan weet de belastingdienst zelf automatisch dat men het bedrag NOG niet aan mij kan geven????

[ Voor 75% gewijzigd door evliempt op 28-04-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:03
evliempt schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:54:
Ik heb in de afgelopen week een hypotheek afgesloten voor een nieuw te bouwen huis in dit jaar.
Bij adviezen m.b.t. de hypotheek werd aangegeven dat de belastingaftrek voor de rente circa 30% is. Nu vul ik de VT in en blijk ik geen belastingteruggave te krijgen!

Ik heb daarna nagenoeg geen spaargeld meer, mijn jaarlijkse hypoteekrentekosten bedragen 9400 euro. Dan zou ik toch ongeveer 3000 euro per jaar aan belastingaftrek moeten ontvangen.

Wanneer krijg ik dit bedraag vergoed?
Wordt dit eigenlijk al automatisch door de bank gecorrigeerd bij de maandelijkse rekening?
Dus: (9400 - 3000) / 12 = 533 euro per maand te betalen aan de bank?
Of moet ik 9400 euro / 12 = 783 euro per maand betalen aan de bank en de belastingaftrek zelf zien te regelen, bijvoorbeeld met het VT?
Je moet altijd de bank het volledige betalen. en ongeveer 2 weken later krijg je de voorlopige teruggave. Mits je dat ZELF aanvraagt natuurlijk.
* The-Source laat het gewoon 1x per jaar uit betalen want nu mis ik het geld niet en straks heb ik het extra. En daarnaast krijg je van de BD een behoorlijk hoge rente ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evliempt
Bedankt!!! Klaas Braam

[ Voor 163% gewijzigd door evliempt op 28-04-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

Ik heb mijn VT op 10 maart ingestuurd en op 23 april had ik de eerste termijn op m'n rekening staan.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evliempt
jmr schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:17:
Ik heb mijn VT op 10 maart ingestuurd en op 23 april had ik de eerste termijn op m'n rekening staan.
Eerste termijn?
Als ik het goed begrijp heb je dus het complete jaar ingevuld en geeft de belastingdienst de VT in maandelijkse termijnen terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evliempt
Ik heb me net bedacht: wanneer ik de VT niet invul, ontvang ik straks 4,25% rente (zie onderstaande informatie). Er zit echter een maartje aan; dit moet je dan wel voor 1 december van het voorafgaande jaar hebben aangegeven volgens onderstaand bericht.

===================================
De beste spaarrekening staat er echter niet in. De hoogste rente krijgt u namelijk bij de Belastingdienst. Op dit moment rekent de Belastingdienst 4,25% heffingsrente. Dat is de rente die u krijgt als de fiscus u de belasting terugbetaalt die u te veel betaald heeft. Het percentage schommelt, maar is altijd hoger dan die van een spaarrekening.

Hoe werkt het? U betaalt iedere maand via de werkgever belasting, want dat geld wordt automatisch op uw loon ingehouden. Tegelijkertijd betaalt de Belastingdienst u iedere maand bijvoorbeeld €300 terug aan hypotheekrenteaftrek. Dat heeft u namelijk via de voorlopige teruggave aangevraagd. Op die manier voorkomt de fiscus dat u te veel belasting betaalt.

U kunt de fiscus vóór 1 december laten weten dat u afziet van de voorlopige teruggave voor volgend jaar. U betaalt dan opzettelijk te veel belasting in 2007, maar medio 2008 krijgt u het geld terug. Inclusief 4,25% rente. Een detail: de fiscus rekent de rente niet per 1 januari 2007 maar per 1 juli 2007. Dat is redelijk, want die datum ligt precies in het midden van de periode waarin u te veel belasting heeft betaald.

Het is belangrijk te weten dat de fiscus ook 4,25% rente rekent als u te weinig belasting betaald heeft. U kunt dus beter te veel dan te weinig belasting betalen.
============================

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

evliempt schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:19:
[...]

Eerste termijn?
Als ik het goed begrijp heb je dus het complete jaar ingevuld en geeft de belastingdienst de VT in maandelijkse termijnen terug?
Ja klopt. Op de bevestiging van de belastingdienst met het totale bedrag wat ik over het hele jaar terug krijg staat vermeld dat het bedrag in maandelijkse termijnen wordt overgemaakt.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

evliempt schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:19:
[...]

Eerste termijn?
Het is erg makkelijk je hoeft in principe maar 2 dingen in te vullen in het programma (je moet natuurlijk wel gewoon alles invullen maar hier komt het op neer):
1. Je salaris wat je dit jaar verwacht te ontvangen (gewoon over het hele jaar)
2. De rente die je dit jaar verwacht te gaan betalen.

Stel dat je per jaar 50 000 verdient en elke maand 1000E rente gaat betalen en juli de eerste maand is dat je hypotheek gaat lopen.
Dan vul je bij 1 in: €50 000
En bij 2 vul je in de rente van juli/aug/sep etc oftwel €6000.

Het programma rekent nu voor je uit hoeveel loonheffing je te veel gaat betalen dit jaar. Dat bedrag krijg je dan terug (zal in dit voorbeeld zo'n €2000 zijn). Je hebt dus over 2007 recht op 2000 euro belasting teruggave. Aangezien je om een VT vraagt zal de belastingdienst het bedrag delen over het aantal maanden dat nog uitbetaald kan worden. Zou je in mei dus je eerste teruggave ontvangen dan krijg je maandelijks 2000/8 = €250

Het maakt dus niets uit of je de rente al betaald hebt of niet. De belastingdienst geeft je als het ware een voorschot en aan het einde van het jaar word alles verrekend. Als je te weinig gekregen hebt krijg je extra, heb je teveel gekregen dan moet je terugbetalen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

[...]

beetje kloterige lay-out, maar hier en overzicht.

Aftrekmogelijkheden voor kosten in verband met de eigen woning

Indien meegefinancierd in de(hypothecaire) lening: rente aftrekbaar? Ja: schuld valt in box 1 Nee: schuld valt in box 3

Koopsom (koop-/aanneemsom)
Nee
Ja
Overnamekosten voor roerende goederen
Nee
Nee
Notariskosten eigendomsakte
Nee
Ja
Notariskosten hypotheekakte*
Ja
Ja
Overdrachtsbelasting
Nee
Ja
Verbouwingskosten
Nee
Ja
Makelaarskosten
Nee
Ja
Taxatiekosten (i.v.m. de financiering)*
Ja
Ja
Periodieke betaling erfpacht
Ja
Nee
Afkoopsom erfpacht
Nee
Ja
Afsluitprovisie*
Ja
Ja
Boeterente
Ja
Nee
Kosten voor de aanvraag van NHG*
Ja
Ja
Kosten bankgarantie
Nee
Nee
Financieringsvergoeding aan bouwer
Nee
Ja
Bouwrente bij aangekochte woning na 1-1-2001
Ja
Nee
Bereidstellingsprovisie
Ja
Ja
WAO-verzekering (premies of afkoopsom)
Ja
Nee

* Indien u deze kosten meefinanciert in verband met het oversluiten van uw hypotheek, kunt u de rente over (dit deel) van de lening niet aftrekken. De schuld in verband met de meegefinancierde kosten valt dan in box 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb sinds 30 nov twee huizen maar was wat lui met het aanpassen van de VT. Maar ging vlot moet ik zeggen. Heb het 25 maart ingevuld en kreeg kleine week geleden bericht dat het verwerkt was. En, heel netjes, ook om 24-4 al het resterende bedrag voor de maand april. 189 of 875 per maand terugkrijgen scheelt nogal.

Maar vond ik erg netjes van ze, had na de bevestiging gedacht dat ze in 15 mei gewoon zouden beginnen met de doekoes betalen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

let er wel op als je dit jaar de vt invult dat je dus ook de eenmalige kosten (oa provisie en notariskosten) mee mag nemen. Daarnaast dus maar een deel vd rente (je betaalt niet een heel jaar) maar pas op! eind van dit jaar krijg je van de BD automatisch een nieuw voorstel. Controleer dit even goed. Het kan zo zijn dat omdat je dit jaar die eenmalige posten erbij hebt dat de teruggave dus hoger is dan in een normaal jaar met alleen maar rente. Pas dit wel aan anders kom je aan het terugbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Anoniem: 15354 schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:11:
[...]
beetje kloterige lay-out, maar hier en overzicht.

Aftrekmogelijkheden voor kosten in verband met de eigen woning
[b]

Makelaarskosten
Nee
Ja
Nee als je het makelaarscourtage noemt.
ja als je het bemiddelingskosten noemt ( even regelen met je makelaar en als zodanig op de rekening laten zetten ).

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

caipirinha schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:02:
[...]

Nee als je het makelaarscourtage noemt.
ja als je het bemiddelingskosten noemt ( even regelen met je makelaar en als zodanig op de rekening laten zetten ).
Trapt de BD daarin? kan me niet voorstellen dat ze dat pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
Begin april aanvraag verstuurd via internet, afgelopen zaterdag brief met beschikking in de bus. Als het goed is rond de 15e mei eerste termijn.... :) (al met al 6 weken dus +/-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Anoniem: 15354 schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:20:
[...]

Trapt de BD daarin? kan me niet voorstellen dat ze dat pikken.
Dat is geen kwestie van intrappen maar gewoon de wet. Je moet alleen je makelaar zo gek zien te krijgen het ook als zodanig op de rekening te zetten.
In de courtage zit zowieso een deel bemiddelingskosten alleen is het daar niet gespecificeerd en dus jammer maar helaas.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja anderhalf procent van de koopsom aan bemiddelingskosten, as if. Dan kan ik de notaris ook wel vragen om de overdrachtsbelasting als 'transactiekosten' op de afrekening te zetten, dan mag ik dat ook aftrekken 8)7 Geen enkele vorm van makelaarskosten is direct aftrekbaar. Dit omdat een makelaar een commerciële service is die optioneel is. Het zou wat vreemd zijn als de BD de makelaarswereld op die manier sponsorde.

Alleen kosten die strikt noodzakelijk zijn voor de aan- en verkoop van een woning (dus hypotheekakte, taxatie, afsluitprovisie van de hypotheek etc.) en die geen belasting zijn, zijn direct aftrekbaar. De overige kosten komen weliswaar in aanmerking voor rente-aftrek maar dan is het voordeel dus lang zo groot niet.
Pagina: 1