Disk boot failure insert system disk and press enter

Pagina: 1
Acties:
  • 4.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reinierkuipers
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2008
Hi.

Waanzinnig, vanochtend een prachtige WMP54G PCI kaart (WiFi) van Linksys gehaald bij onze plaatselijke MediaMarkt. Eitje, eventjes installeren.

Waar installeer je dat dan op?

Kast: Antec Solo, Zilver
Voeding: EnerMax Liberty, 400 Watt, Retail
Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Moederbord: MSI P965 Neo-F, Retail
Grafische kaart: Sapphire Radeon X1600 Pro, 512 MB
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G
HD1: Western Digital Caviar SE16, 250 GB,
HD2: Western Digital 80 GB
HD3: Maxtor 160 GB

Prachtig verhaal, toch? Voor het "inbrengen" van de PCIe kaart eerst even de software geinstalleerd. Daarna opnieuw booten, tjakka: Disk boot failure insert system disk and press enter. Ik heb echt niks anders aangeraakt dan die PCIe kaart. Alle SATA en IDE kabels zijn nog steeds netjes aangesloten. Echt bizar. Druk bezig geweest met Googlen. Een hoop rare oplossing: " Ja XP is stuk, opnieuw installeren" en meer nuttige: " Gewoon Save en Exit in je BIOS, zonder iets te veranderen, en alles werkt weer". Dit werkt echter niet bij mij.

Inmiddels de boot-devices anders gezet, en geboot vanaf CD (installatie cd XP). Windows boot dan gewoon weer, al mijn schijven zijn intact en werkend. Ik begrijp hier dus niks van. Komt iemand dit verhaal bekend voor? Alvast bedankt.

Cheers :o

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja dunkt mij dat je boot.ini gaar is.

Oplossing:

-Starten via de CD en dan naar recovery console
-chkdsk C: /r (meer info: http://www.microsoft.com/...f172b5a6a4e.mspx?mfr=true)
-fixmbr (meer info: http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true)

En dan moet hij het weer gaan doen als het goed is :)

Of probeer dit: How to Use a Windows Boot Disk to Prevent Boot Failure in Windows 2000 or Windows NT

Of lees dit ook nog even door :P http://www.google.nl/sear...p+boot+disk+failure&meta=

[ Voor 56% gewijzigd door Notna op 17-04-2007 11:42 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• reinierkuipers
Thanks, ik zal dat eens gaan proberen. :O

Verwijderd

Heb je al weer eens zonder de kaart proberen te booten?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
zonder boot.ini boot ie bij mij gewoon van C:\wndows hoor ;), krijg je alleen een melding boot.ini missing defaulting to c:\windows :)

maar kan iid een gare kaart zijn, bij mij was dit toen netwerk kaart na reboot niets meer daar, kaart d'r ut en ut liep weer...

• reinierkuipers
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:04:
Heb je al weer eens zonder de kaart proberen te booten?
Jep, al uitgebreid mee getest. Met de kaart in of er uit, dat maakt nu niet meer uit, hij blijft niet "bootbaar" zonder gebruik van de Windows XP cd.

• reinierkuipers
Opvallend. Ik zit net even in apparaatbeheer te kijken, en daar zie ik ook niet de draadloze kaart staan bij netwerkadapters. Terwijl de drivers etc al zijn geinstalleerd. Bij overige apparaten staat een SM-buscontroller, heeft dat iets te maken met die PCIe kaart?

EDIT
Eigenwijs als ik ben even een andere PCIe slot geprobeerd, en opeens begint alles te werken. Echter nog steeds last van het bootfailure verhaal. Ik probeer nu die fixmbr en chkdsk stappen te doorlopen zoals hierboven genoemd, maar dat is weer lastig door dit http://support.microsoft.com/kb/898594/ verhaal. Is daar een eenvoudige oplossing voor?

Opvallend. Ik zit net even in apparaatbeheer te kijken, en daar zie ik ook niet de draadloze kaart staan bij netwerkadapters. Terwijl de drivers etc al zijn geinstalleerd. Bij overige apparaten staat een SM-buscontroller, heeft dat iets te maken met die PCIe kaart?

EDIT2
Wat is de bedoeling van de fixmbr functie? En hoe moet ik dat precies uitvoeren in de recovery assistant. Want het lukt mij niet icm de uitleg op de Microsoft website.

[ Voor 119% gewijzigd door reinierkuipers op 17-04-2007 19:28 ]

• reinierkuipers
Fixmbr inmiddels uitgevoerd. Het heeft niks uitgehaald. We beginnen aardig radeloos te worden. :*)

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
misschien dat je bootschijf een controller gebruikt die zijn resources moet delen met de pci kaart die je ingestoken hebt!!?? Tenminste, daar zou ik het zoeken. Misschien kan je wat met irq's spelen in bios, maar kijk eerst ff in bios of boekje of dit inderdaad het geval is.

• reinierkuipers
Problem solved.

Nou wat gekloot met de jumpertjes van de drives (omdat het al leek dat hij niet alles kon vinden) loopt alles weer. Erg merkwaardig dat dit opeens zo gebeurd, na het implmenteren van zo'n PCIe kaart. Maargoed, het loopt dus weer.

Er kan een slotje op. Iedereen die dit topic checkt (na maanden of jaren) met hetzelfde probleem, kan ik niet echt advies geven. Want bij mij lag de oorzaak toch echt heel erg anders dan bij de meeste mensen met een Disk boot failure insert system disk and press enter probleem.

Cheers _/-\o_
Pagina: 1