Computer start niet meer, leds gaan heel even aan,daarna uit

Pagina: 1
Acties:

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 20:40
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje mijn eigen computer samen gesteld, deze liep perfect, tot gister avond...geen reactie wanneer ik hem probeerde aan te zetten.

Wat er precies gebeurt is dit:

Ik zet het schakelaartje op mijn voeding aan, en het ledje van mijn mobo gaat branden, het ledje op het voorpaneel gaat aan en weer heel snel uit. Als ik de powerbutton indruk gebeurt er niks.

Dit is ongeveer de hardware:

Antec Sonata 2 (SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply)
Asus P5LD2 mobo
2x 512 RAM 667MHz
1 hd 320 gig SATA
gforce 6600GT pci-e

Alles is goed aangesloten, want het werkte hiervoor nog. Ik heb geen branderige geur geroken en ook geen PLOF of PLOP gehoord :+
Heeft iemand een idee wat er fout gaat en of wat ik moet testen?

Alvast bedankt!

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Heb je al getest met een andere voeding?

• r.steenis
nowell schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:25:
Heb je al getest met een andere voeding?
Op dit moment heb ik geen mogenlijkheid om te testen met een andere voeding, omdat de voeding van mijn vader al flink wat verouderd is en niet op dit mobo past...en voor de rest geen voedingen heb.

Als ik zeker kon zijn dat mijn voeding stuk was, kon ik een nieuwe kopen, maar dan moet ik daar eerst zeker van zijn!

• nowell

nowell

Que Pasa!?

r.steenis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:33:
[...]

Op dit moment heb ik geen mogenlijkheid om te testen met een andere voeding, omdat de voeding van mijn vader al flink wat verouderd is en niet op dit mobo past...en voor de rest geen voedingen heb.

Als ik zeker kon zijn dat mijn voeding stuk was, kon ik een nieuwe kopen, maar dan moet ik daar eerst zeker van zijn!
tjah... wanneer is iets zeker?
Zoals theo maassen zei: "bovenkant bak is onderkant zak!" das pas zeker! :P

Als je geen mogenlijkheid hebt tot testen dan blijft het bij gis-werk. Je zou nog de voltages uit kunnen lezen in je BIOS of wat test programmas draaien, maar aangezien je systeem niet eens opstart heb je daar ook niks aan.

Naar een computerwinkel brengen en daar laten testen?

edit1
schiet me nog te binnen:
* probeer te booten met minimale hardware.. doet ie het dan wel dan langzaam opbouwen
* zit je cpu/cooler goed vast?
* alle kabels nog op de juiste plek?
* goede airflow?

edit2
heb je niet een converter voor je pa's oude powersupply zodat je toch die aan kan sluiten op je moederbord?
iets in deze richting (kon even geen betere vinden):
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/WCAB460.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door nowell op 17-04-2007 11:43 ]

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 21:01
Lees de Hangen en Opstart trroubleshooter eens, en neem dat stap voor stap door.. dan weet je wat je moet vervangen:) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• r.steenis
schiet me nog te binnen:

* probeer te booten met minimale hardware.. doet ie het dan wel dan langzaam opbouwen
Ga ik vanavond proberen, hopen dat ik hier iets uit krijg

Ja, die zit goed, er zit een zallmann koeler op, en de computer draait al heel lang zonder problemen.

Ja, die zitten nogsteeds zoals het ooit gewerkt heeft.

* goede airflow?
Airflow zit ook goed zo, heb ik zorgvuldig uitgedacht met een vriend van me...

iig wel bedankt, ik ga vanavond proberen met minimale hardware geinstalleerd. Kijken of ik daar iets wijzer van kan worden...

• nowell

nowell

Que Pasa!?

r.steenis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:46:
Ja, die zit goed, er zit een zallmann koeler op, en de computer draait al heel lang zonder problemen.
dat er een zallman opzit wil niet zeggen dat ie goed vast zit. Aan de andere kant.... als ie niet goed vast zit dan zou je pc altijd nog een paar seconden moeten aangaan/werken voor dat je proc te heet wordt en het hele zaakje uitschakeld.

• maxtz0r
  • Laatst online: 17-12-2022
r.steenis schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:46:
schiet me nog te binnen:

Ga ik vanavond proberen, hopen dat ik hier iets uit krijg

Ja, die zitten nogsteeds zoals het ooit gewerkt heeft.

* goede airflow?
Airflow zit ook goed zo, heb ik zorgvuldig uitgedacht met een vriend van me...

iig wel bedankt, ik ga vanavond proberen met minimale hardware geinstalleerd. Kijken of ik daar iets wijzer van kan worden...
Probeer ook even met je ram te "spelen" dus 1 reepje in verschillende soten etc..

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• r.steenis
nowell schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:49:
[...]

dat er een zallman opzit wil niet zeggen dat ie goed vast zit. Aan de andere kant.... als ie niet goed vast zit dan zou je pc altijd nog een paar seconden moeten aangaan/werken voor dat je proc te heet wordt en het hele zaakje uitschakeld.
Is het niet mogelijk dat de FAN stuk is, en het mobo darom gewoon niet verder gaat en uitschakeld? of moet hij ook zonder fan gewoonlijk doorgaan en schakelt de hitte van proc het hele zaakje alleen uit?

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Als je pc een hele tijd heeft uitgestaan (goed afgekoeld), dan zou ie -ook zonder koeler op je cpu- gewoon een aantal seconden aan moeten gaan.
Zodra je cpu te warm wordt zorgt de beveiliging voor het uitschakelen van je pc.
Pagina: 1