ondertiteling toevoegen aan composiet videosignaal

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:49

Theo

moederbord

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing om realtime ondertiteling toe te voegen aan een analoog composiet videosignaal. Dit signaal komt van een (bewakings)camera af. Er mag eigelijk geen vertraging ontstaan door het plaatsen van de ondertiteling, de videostream mag maar maximaal een halve seconde vertraging oplopen.
Dit is voor een project waarmee ik bezig ben, namelijk een "zorg op afstand" systeem. De client/bewoner heeft thuis een camera staan waarmee iemand in de meldkamer (bijv receptie) in de huiskamer kan kijken mocht dat nodig zijn (bijv als de client gevallen is of uitglijdt). De client kan dan de mederweker ook zien op zijn televisie. Helaas zijn veel oudere mensen slechthoren of doof waardoor het zeer makkelijk zou zijn als de bejaarde op zijn televisie ondertiteling had.

In de meldkamer hangt een camera, dit beeld ziet de client direct op zijn televisie, op dit moment uiteraard zonder ondertiteling. Ik ben op zoek naar een oplossing om aan dit "live" beeld ondertiteling toe te voegen. Deze onderiteling zal gemaakt/getikt worden in de meldkamer, ook live.

De eerste oplossing waar ik aan dacht is een één of tweeregelige lichtkrant te hangen bij de camera zodat deze de ondertiteling meeleest. Dit is alleen niet echt een nette oplossing.

Ik heb een paar uur lopen zoeken naar een kant en klare oplossing (composiet in, toetsenbord in en composoiet uit), maar deze lijkt helaas niet te bestaan.

Ik heb ook de optie bekeken om een computer te gebruiken. Helaas kan ik geen pci kaart/usb kastje vinden welke tegelijkertijd composiet kan ontvangen en kan zenden.

Heeft iemand voor mij misschien een idee hoe ik live ondertiteling toe kan voegen aan een analoog composiet videosignaal??

Nu met WP, PV, EV en PC

• Theo

Theo

moederbord

Topicstarter
niemand die mij kan helpen om live ondertiteling toe te voegen aan een analoog videosignaal??

Nu met WP, PV, EV en PC

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Het systeem wat jullie gebruiken lijkt mij vrij omslachtig. Stel dat je valt en je kan de tv niet zien?

De klant waar ik voor werk is ook een zorginstelling maar die maken gebruik van een "Bodyquard-alarm" als je valt dan druk je knopje in (die om je nek of aan je pols hangt) en er komt hulp.
Er is volgens mij ook de mogelijkheid om te kunnen praten via dat apparaatje (dit weet ik niet zeker).

Ook gaat er een alarm af wanneer de client bijvoorbeeld buiten een bepaald gebied komt.

• Theo

Theo

moederbord

Topicstarter
Het systeem is uiteraard wel wat uitgebreider dan wat ik hieboven heb beschreven. mijn probleem heeft ook niets met de camera's te maken of met de mogelijkheiden en alarmereingen, alleen met het toevoegen van ondertiteling aan het videosignaal van de balie.

Nu met WP, PV, EV en PC

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

theodouma schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:06:
Ik heb ook de optie bekeken om een computer te gebruiken. Helaas kan ik geen pci kaart/usb kastje vinden welke tegelijkertijd composiet kan ontvangen en kan zenden.
Ehm dan zoek je verkeerd, als je een simpele tv-kaart koopt met composiet-in, en je grafische kaart tv-out heeft, dan ben je er in principe al. Je moet dan je input fullscreen op je tv-out zetten, en een programmaatje zoeken waarmee je makkelijk een overlay met tekst kan vullen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

brobeer eens te zoeken op OSD / overlay module ect

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42
Binnetie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:04:
Het systeem wat jullie gebruiken lijkt mij vrij omslachtig. Stel dat je valt en je kan de tv niet zien?

De klant waar ik voor werk is ook een zorginstelling maar die maken gebruik van een "Bodyquard-alarm" als je valt dan druk je knopje in (die om je nek of aan je pols hangt) en er komt hulp.
Er is volgens mij ook de mogelijkheid om te kunnen praten via dat apparaatje (dit weet ik niet zeker).

Ook gaat er een alarm af wanneer de client bijvoorbeeld buiten een bepaald gebied komt.
Wat is het doel van het systeem TS?

Het systeem dient een heel ander doel namelijk, voor het doel wat jij aan geeft zijn er hele andere oplossingen...een alarmknop als iemand gevallen is

Als je echt zorg op afstand wil leveren moet je eens naar het volgende kijken:

De stiching koala heeft namelijk al zo'n soort systeem, alleen geen idee of ze ook via tekst dingen kunnen overbrengen...wel heb ik gehoord dat het goed aan het werken is. De clienten van de thuiszorg komen in contact met een verpleegkundige.

http://www.koalaweb.nl/

[ Voor 20% gewijzigd door Evos op 20-04-2007 16:10 ]

• Theo

Theo

moederbord

Topicstarter
Evos schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:07:
[...]

Wat is het doel van het systeem TS?

Het systeem dient een heel ander doel namelijk, voor het doel wat jij aan geeft zijn er hele andere oplossingen...een alarmknop als iemand gevallen is

Als je echt zorg op afstand wil leveren moet je eens naar het volgende kijken:

De stiching koala heeft namelijk al zo'n soort systeem, alleen geen idee of ze ook via tekst dingen kunnen overbrengen...wel heb ik gehoord dat het goed aan het werken is. De clienten van de thuiszorg komen in contact met een verpleegkundige.

http://www.koalaweb.nl/
Ik kan niet al te veel informatie geven, maar ik ben bezig met een soortgelijk product als koalaweb, alleen is dit wat uitgebreider. we hebben al veschillende testfases doorlopen en we hebben nu een testopstelling draaien met dertig units. Omdat we nog steeds aan het ontwikkelen zijn kan/mag ik niet te veel en detail geven over het systeem.

Ik heb vanmiddag van een collega een tip gekregen over BOB-4, en dit was eigelijk wat ik vooral zocht, composiet in, samen met wat tekst over de seriele poort en een composiet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 20-04-2007 16:50 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Mijn MSX2 ( NMS8280) deed dat 10jaar geleden.

composite in, kon tekst realtime toevoegen, en composite (beeld + tekst) out. VGA kende ie niet ;)

Maar kun je niet met een videomengpaneel oid zoiets bereiken? In principe hoef je slechts 2 beelden te mengen, waarbij 1 kleur als "transparant" dient.
Pagina: 1