Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere foldings tegelijkertijd

Pagina: 1
Acties:

• Dirk IJntema
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-05 15:01
Vraagje:

Is het mogelijk om meerdere soorten foldings tegelijk te draaien op 1 accountnaam?

Ik heb thuis een pc staan die toch aan het downloaden is, terwijl ik op mn werk op een zwaar overpowered systeem aan het administreren ben & de thuis pc heeft een ATI X1950pro.

Dus:

GPU & CPU client thuis, beide te draaien?

daarnaast mn werkpc ook op dezelfde account naam uiteraard.

Mogelijk & aan te raden?

Asus P8P67 Rev3, i5 2500k, 16gig DDR3 1600mhz Kingston HyperX Genesis, Asus ENGTX570 DCII, OZC Agilty 3 60gig + WD Caviar Black 500gb, Samsung 2443BW.

• Tommy_G
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-04 21:22
Dat is zeker mogelijk. Je credits worden dan allemaal op dezelfde account erbij geteld.
Is misschien ook wel aan te raden zodat je niet met meerdere accounts hoeft te werken.

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-05 13:46

Witlof

Super Brabo

Dat doe ik ook :D

Check:
quote:
Active processors (within 50 days) 14
Active processors (within 7 days) 12
:D

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• _mcintosh_
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-06-2010

_mcintosh_

[DPC] Fokschaap

quote:
Dirk IJntema schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:05:
Vraagje:

Is het mogelijk om meerdere soorten foldings tegelijk te draaien op 1 accountnaam?

Ik heb thuis een pc staan die toch aan het downloaden is, terwijl ik op mn werk op een zwaar overpowered systeem aan het administreren ben & de thuis pc heeft een ATI X1950pro.

Dus:

GPU & CPU client thuis, beide te draaien?

daarnaast mn werkpc ook op dezelfde account naam uiteraard.

Mogelijk & aan te raden?
Trouwens, een GPU client én een CPU client in 1 systeem draaien is niet aan te raden tenzij het een dual core processor is, ter info ;)

• Dirk IJntema
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-05 15:01
quote:
_mcintosh_ schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:31:
[...]

Trouwens, een GPU client én een CPU client in 1 systeem draaien is niet aan te raden tenzij het een dual core processor is, ter info ;)
Nee is een singlecore processor, maar wat ik van het GPU programma begreep is dat deze voornamelijk de rekenkracht v/d GPU aanspreekt, waarbij in mijn logica de rekenkracht v/d CPU alsnog gebruikt zou 'kunnen' worden voor een CPU client.

Asus P8P67 Rev3, i5 2500k, 16gig DDR3 1600mhz Kingston HyperX Genesis, Asus ENGTX570 DCII, OZC Agilty 3 60gig + WD Caviar Black 500gb, Samsung 2443BW.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-05 12:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Die vlieger gaat helaas niet op, de CPU wordt wel degelijk goed gebruikt, omdat lang niet alle berekeningen op je GPU kunnen (die is niet zo slim, en kan wel veel tegelijk, maar maar een beperkt aantal trucs), dus ik zou zeggen, die GPU-client is genoeg... Waarschijnlijk kun je in je taakbeheer zien dat ook je CPU gebruikt wordt...

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Pskutte
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-04 07:00

Pskutte

Proud member of TCF

Je bent inderdaad 1 processor nodig om je GPU client van werk te voorzien. Daar staat tegen over dat de GPU client met een X1950 naar verhouding veel meer punten oplevert dan een Single Core processor.

whatever..

• smoking2000
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:56

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

quote:
Dirk IJntema schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:57:
[...]
Nee is een singlecore processor, maar wat ik van het GPU programma begreep is dat deze voornamelijk de rekenkracht v/d GPU aanspreekt, waarbij in mijn logica de rekenkracht v/d CPU alsnog gebruikt zou 'kunnen' worden voor een CPU client.
Het probleem met de GPU client is dat het gebruik maakt van DirectX voor de berekeningen, DirectX polled de GPU om nieuwe werk te kunnen sturen. Dit maakt gebruik van de CPU, en omdat dit zo frequent gebeurt is er weinig CPU power meer over om een F@H client op te draaien.

Dit staat in de FAQ:
Client looks like it is using lots of CPU time: Graphics drivers must poll the GPU to see if it is done. This will look like a lot of CPU time being used, but nothing is really being done, so one can run other relatively CPU heavy code at the same time. However, we do not recommend running multiple FAH clients, as this can significantly slow down the GPU client. A good rule of thumb: leave at least 25% of the CPU time available for the GPU client.
Daarom is het advies om op een Single CPU/Core systeem alleen de GPU client te draaien. Op een Dual Core systeem kan de GPU client draaien en 1 normale CPU client. 1 CPU/core dient beschikbaar te zijn om de GPU client van nieuw werk te kunnen voorzien.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True