Hallo daar!
Ik ben nu bezig met een macro te maken voor mijn excel sheet.
Het probleem is alleen als volgt:
In een cel staat de datum en tijd. Dmv 'tekst naar kolommen' ga ik deze scheiden.
De datum cel word: D-M-JJJJ
En de tijd cel blijft gewoon: UU:MM:SS
Als ik dit handmatig doe.. Is er geen probleem.
Nu wil ik het via een macro doen, en opeens treedt er een fout op bij dit stukje. Als ik dan doorga, staat de datum en tijd weliswaar wel apart.. Maar de kolom naast de tijd wordt overschreven met AM/ PM. En de tijd wordt geconverteerd naar de amerikaanse aanduiding. Dit wil ik niet, want hij schrijft nu een belangrijke kolom over.
(dit is natuurlijk aan te passen door een kolom toe te voegen en deze weer later laten verwijderen, maar dan heb ik nog steeds een probleem met de conversie.
Dit is het stukje VB:
Alvast bedankt!
Ik ben nu bezig met een macro te maken voor mijn excel sheet.
Het probleem is alleen als volgt:
In een cel staat de datum en tijd. Dmv 'tekst naar kolommen' ga ik deze scheiden.
De datum cel word: D-M-JJJJ
En de tijd cel blijft gewoon: UU:MM:SS
Als ik dit handmatig doe.. Is er geen probleem.
Nu wil ik het via een macro doen, en opeens treedt er een fout op bij dit stukje. Als ik dan doorga, staat de datum en tijd weliswaar wel apart.. Maar de kolom naast de tijd wordt overschreven met AM/ PM. En de tijd wordt geconverteerd naar de amerikaanse aanduiding. Dit wil ik niet, want hij schrijft nu een belangrijke kolom over.
(dit is natuurlijk aan te passen door een kolom toe te voegen en deze weer later laten verwijderen, maar dan heb ik nog steeds een probleem met de conversie.
Dit is het stukje VB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Columns("I:I").Select Selection.TextToColumns Destination:=Range("I1"), DataType:=xlDelimited, _ TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=True, Tab:=True, _ Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=True, Other:=False, FieldInfo _ :=Array(Array(1, 1), Array(2, 1)) Selection.NumberFormat = "m/d/yyyy" ActiveWindow.SmallScroll ToRight:=12 |
Alvast bedankt!