Maxtor OneTouch probleem externe voeding

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16
Mijn exterene Maxtor OneTouch III USB HDD deed het vanochtend niet, wat ik zag was dat de externe voeding lichtjes aan het knipperen was terwijl deze normaal fel groen continu brandt.

Nu heb de Knowledge Base er bijgehaald van Maxtor en de voeding ontkoppelt, even gewacht. Daarna de voeding weer in het stopcontact gedaan, nu brandde het ledje continu groen, ok dus, echter... bij het aansluiten op de Maxtor begon ie weer lichtjes te knipperen en de Maxtor deed het dus nog steeds niet.

Is dit een bekend probleem, volgens mij is de voeding wel OK maar de voedingsconnector van de Maxtor niet....

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Ik denk dat je hierover het beste contact op kunt nemen met de winkel waar je de drive hebt gekocht. Ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus ze zouden de drive moeten accepteren.

Voor zover ik kan zien is de voeding defect, of is er ergens kortsluiting in de behuizing van de schijf.

Verwijderd

nou das toevallig, afeglopen 2 weken, heb ik drie maxtor schijven zien sterven. Zelfde probleem., geen activiteit, knipperende power ledje.betreft een maxtor one touch 250/300 gb en een network storage van 500 gb. Wij gaan de data er af halen en verder met freecom. Die maxtor schijven zijn te buggy met de voeding.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 17:12 ]

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:12:
nou das toevallig, afeglopen 2 weken, heb ik drie maxtor schijven zien sterven. Zelfde probleem., geen activiteit, knipperende power ledje.betreft een maxtor one touch 250/300 gb en een network storage van 500 gb. Wij gaan de data er af halen en verder met freecom. Die maxtor schijven zijn te buggy met de voeding.
Ik hoop dat de data er nog af te halen is bij mijn Maxtor... gelukkig heb ik wel 2 jaar garantie en hij valt er nog onder, ik moet helaas wel de verzendingen betalen :(

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:12:
Wij hebben hier ook Freecom staan, gemiddeld sterft daarvan om het jaar de externe voeding...
Dus als ik je een tip mag geven, koop meteen een paar extra voedingen! De meegeleverde voedingen heb ik opgezocht en blijken cheap ass dingen te zijn.

...

Verwijderd

DrDelete schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:04:
[...]

Ik hoop dat de data er nog af te halen is bij mijn Maxtor... gelukkig heb ik wel 2 jaar garantie en hij valt er nog onder, ik moet helaas wel de verzendingen betalen :(
wij laten de data er professioneel af halen. betreft namenlijk 120 gb aan hoge resolutie beeldmateriaal :'(
Pagina: 1