Toon posts:

[exchange] 1 mailbox, meerdere adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem bij een klant.

De klant draait met SBS 2003 R2
ze maken er dus gebruik van de exchange server.

Nu heeft de betreffende gebruiker een mailbox waarin meerdere mailadressen staan.
voorbeeld:

info@company1.nl (standaard)
info@company2.nl
info@company3.nl

Nu verstuurd hij standaard met info@company1.nl, maar versturen met de rest lukt niet. (ontvangen natuurlijk wel). Hij geeft namelijk aan dat ie geen rechten hiervoor heeft.

Hij heeft al meerdere mailboxen in zijn outlook 2003, dus om hier nou nog meer mailboxen aan te maken is niet echt de beste oplossing.

ik heb ook nog sent as permissies op de store gegeven. Maar ook dit mag niet baten.

Heeft iemand een idee. :?

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 11:18

-TAZZ-

X

Standaard Exchange/Outlook kan je alleen versturen dmv je primaire SMTP adres. Maar misschien heb je hier wat aan.

http://www.ivasoft.biz/setfrom.shtml

Natively you cannot set up the default From or Reply-to address value for MS Outlook 2000 Corporate/Workgroup mode or for MS Outlook 2002/2003. This utility allows you to insert any address/alias that you need automatically to the "From:" and/or "Have replies sent to:" field for each outgoing message.

I have tested SetFrom with Outlook 2000/2002/2003 under MS Windows 98/ME/2000/XP

[ Voor 8% gewijzigd door -TAZZ- op 17-04-2007 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46

Muggie

8 pm

Indien je geen extra software wil installeren/aanschaffen kun je voor de overige adressen een aparte mailbox aanmaken en hier een forward rule op instellen die de mail doorstuurt naar een bepaalde mailbox (kan ook op AD niveau), vervolgens de betreffende gebruiker send as rechten geven op de betreffende mailboxen.

Op die manier kun je met het From veld gaan werken in Outlook.

PSN: mug_8pm